KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní

(+ živé foto) Pokud KTM o cestovní verzi modelu X-Bow je docela svérázný. Více výbavy, jízdního komfortu i praktičnosti ale GT skýtá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní

8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Pokud KTM o cestovní verzi modelu X-Bow je docela svérázný. Více výbavy, jízdního komfortu i praktičnosti ale GT skýtá.

Nové KTM X-Bow GT jste možná již zaregistrovali v našem autosalonovém speciálu nebo v galerii živých fotografií ze Ženevy. Pokud ano, pak jste si dozajista všimli i nejvýraznější změny oproti stávajícímu modelu - výrazná okna na předku i bocích snad ani nelze přehlédnout. Rakouský výrobce motocyklů, pro kterého je X-Bow prvním vstupem mezi dvoustopé dopravní prostředky, ovšem tvrdí, že tyto nové komponenty byly navrženy tak, abyste již za volantem nepotřebovali helmu. Což neznamená pouze to, že se již nemusíte obávat o nadýchaný účes ve stylu let osmdesátých, ale zároveň byste mohli čas od času promluvit i se spolujezdcem.

Čelní a boční okna jsou také důvodem, proč KTM pozměnilo výbavu interiéru. Na středovém tunelu se totiž objevují ovladače, s nimiž lze kontrolovat čelní stěrač a dokonce i ostřikování. Nechybí ani vyhřívání čelního okna, klimatizaci však X-Bow GT ignoruje stejně jako modely předchozí. Po jejich vzoru pak dává oběma cestujícím k dispozici napevno přidělané sedáky, kdy u řidiče lze nastavovat alespoň pedály a posunovat volant. Standardem pro obě místa jsou pak nadále čtyřbodové pásy Schroth.

Mimo to dostalo nové KTM také odnímatelná stínidla proti slunečním paprskům, pro vyjížďky po Evropě je pak jako dělaná odnímatelná plátěná střecha (složit ji lze pouze manuálně, kdy je vůz v klidu) a speciální sada kožených zavazadel. Ta lze přizpůsobit barevnému ztvárnění karoserie, přičemž volit nemusíte pouze ze stávající palety odstínů, ale také nových barev Fusion Orange, Original Blue a Combat Grey.

K dispozici je rovněž větrný deflektor, který mezi ochrannými oblouky za sedadly slouží ke snížení turbulencí v kabině. V kombinaci s čelním „lízátkem”, zadním difuzorem a zcela kapotovaným podvozkem by pak GT mělo nabízet stejnou stabilitu jako X-Bow R. Tedy model, který KTM představilo v roce 2011 a jenž dorazil s dvoulitrovým motorem od Audi o výkonu 300 koní.

Navzdory původnímu očekávání však 847 kilogramů vážící X-Bow GT nedostane pětiválcový motor z Audi TT RS, nýbrž zůstane u stávajícího přeplňovaného čtyřválce. Nabídnout navíc hodlá výkon „jen“ 285 koní, který by díky zkrácenému šestistupňovému manuálu měl stačit na akceleraci z klidu na stovku za 4,1 sekundy a nejvyšší rychlost 231 km/h.

Cena nového „cestovního“ modelu pak startuje částkou 72 500 Eur (cca 1 812 500 Kč), za kterou ve standardu dostanete samosvorný diferenciál nebo brzdy Brembo svírané vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. V rámci příplatků pak nechybí třeba okruhové pneumatiky nebo zmíněná zavazadla. Jestli je to zajímavá nabídka, posuďte sami...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 1 - KTM X-Bow GT zive 01KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 2 - KTM X-Bow GT zive 02KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 3 - KTM X-Bow GT zive 03KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 4 - KTM X-Bow GT zive 04KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 5 - KTM X-Bow GT zive 05KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 6 - KTM X-Bow GT zive 06KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 7 - KTM X-Bow GT zive 07KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 8 - KTM X-Bow GT zive 08KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 9 - KTM X-Bow GT zive 09KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 10 - KTM X-Bow GT zive 10KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 11 - KTM X-Bow GT zive 11KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 12 - KTM X-Bow GT zive 12
Nové KTM X-Bow GT se ve své výstavní premiéře představilo na ženevském autosalonu. Do prodeje však vstupuje okamžitě, přičemž za 285 koní dáte 1,8 milionu korun

KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 13 - KTM X-Bow GT oficialni sada 01KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 14 - KTM X-Bow GT oficialni sada 02KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 15 - KTM X-Bow GT oficialni sada 03KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 16 - KTM X-Bow GT oficialni sada 04KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 17 - KTM X-Bow GT oficialni sada 05KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 18 - KTM X-Bow GT oficialni sada 06KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 19 - KTM X-Bow GT oficialni sada 07KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 20 - KTM X-Bow GT oficialni sada 08KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 21 - KTM X-Bow GT oficialni sada 09KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 22 - KTM X-Bow GT oficialni sada 10KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 23 - KTM X-Bow GT oficialni sada 11KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 24 - KTM X-Bow GT oficialni sada 12KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 25 - KTM X-Bow GT oficialni sada 13KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 26 - KTM X-Bow GT oficialni sada 14KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 27 - KTM X-Bow GT oficialni sada 15KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 28 - KTM X-Bow GT oficialni sada 16KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 29 - KTM X-Bow GT oficialni sada 17KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 30 - KTM X-Bow GT oficialni sada 18KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 31 - KTM X-Bow GT oficialni sada 19KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 32 - KTM X-Bow GT oficialni sada 20KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 33 - KTM X-Bow GT oficialni sada 21KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 34 - KTM X-Bow GT oficialni sada 22KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 35 - KTM X-Bow GT oficialni sada 23KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 36 - KTM X-Bow GT oficialni sada 24KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 37 - KTM X-Bow GT oficialni sada 25KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 38 - KTM X-Bow GT oficialni sada 26KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 39 - KTM X-Bow GT oficialni sada 27KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 40 - KTM X-Bow GT oficialni sada 28KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 41 - KTM X-Bow GT oficialni sada 29KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 42 - KTM X-Bow GT oficialni sada 30KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 43 - KTM X-Bow GT oficialni sada 31KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 44 - KTM X-Bow GT oficialni sada 32KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 45 - KTM X-Bow GT oficialni sada 33KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 46 - KTM X-Bow GT oficialni sada 34KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 47 - KTM X-Bow GT oficialni sada 35KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 48 - KTM X-Bow GT oficialni sada 36KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 49 - KTM X-Bow GT oficialni sada 37KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 50 - KTM X-Bow GT oficialni sada 38KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 51 - KTM X-Bow GT oficialni sada 39KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 52 - KTM X-Bow GT oficialni sada 40KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 53 - KTM X-Bow GT oficialni sada 41KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 54 - KTM X-Bow GT oficialni sada 42KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 55 - KTM X-Bow GT oficialni sada 43KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 56 - KTM X-Bow GT oficialni sada 44KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 57 - KTM X-Bow GT oficialni sada 45KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 58 - KTM X-Bow GT oficialni sada 46KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 59 - KTM X-Bow GT oficialni sada 47KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní - 60 - KTM X-Bow GT oficialni sada 48
Výrobce po stručném předsalonovém avízu uvolnil i pořádnou sadu oficiálních snímků

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.