Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow GT4: rakouská placka dostala karoserii a míří na okruhy
16.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plně kapotovaná verze se pyšní kabinou zakrytou skleněnou kopulí a dvoulitrovým čtyřválcem TFSI, jehož výkon aktuálně činí 320 koní.
Rakouská značka KTM proslula hlavně výrobou motocyklů, mimo ně ovšem pustila do světa také kreaci zvanou X-Bow. Ta byla zrozena především pro okruhové využití než pro běžné silnice, stále jste však s koupí měli nárok na registrační značku. Nyní ovšem firma chystá společně s týmem Reiter Engineering závodní speciál GT4, který by měl příští rok zamířit do prodeje. Aktuálně zde přitom máme první fotky a informace.
Tak tedy, novinka má být nabízena na asijském, evropském i severoamerickém trhu. Pod kapotu přitom dostane přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TFSI z produkce koncernu VW Group, jež byl naladěn na 320 koní. Tuto sílu pak bude šestistupňová sekvence Holinger s pádly pod volantem přenášet na zadní kola, jízdní dynamika ovšem aktuálně není známa.
Měnit se pak bude v závislosti na šampionátu také výkon, neboť ten stávající by podle plánu měl souviset pouze s podniky SRO GT4 a Pirelli World Challenge GT-S. Zde přitom KTM hodlá kromě výkonu zaujmout také specifickým systémem ABS, mimo to tu ovšem máme oproti standardní verzi kompletně přepracovaný exteriér.
Ten se vyznačuje zejména celokapotovanou karoserií, se kterou dorazilo nízko položené čelní lízátko a mohutné zadní křídlo. V obou případech bylo k výrobě použito karbonové vlákno, mimo to je zajímavá kabina připomínající skleněnou kopuli. To je ale prozatím vše, co o novince víme, na další podrobnosti je třeba vyčkat.


Závodní verze KTM X-Bow GT4 se od standardu liší jak karoserií, tak i technikou pod ní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
17.7.2025Slavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
17.7.2025Tragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
18.7.2025Přiměla by vás sleva 3,2 milionu Kč oproti ceníkové ceně zadat si s téměř nikým nechtěným sporťákem Maserati?
18.7.2025Ford Evropě slibuje návrat dostupných aut. Už mu nevěříme, svůj klíčový model dál bez milosti hází přes palubu
18.7.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.15. 21:46 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB