Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow R: 300 koní přímo z fabriky
21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O tom, že KTM přispěchá s výkonnější verzí své okruhovky X-Bow, se hovoří již delší čas, nakonec jej ale předběhli úpravci. Nyní KTM srovnalo krok.
Ne snad, že by subtilní KTM X-Bow bylo se svými 240 koňmi bylo slabé, jeho 790 kilogramů ale přece jen není tak málo, aby vůz mohl konkurovat lehčím vozům podobného typu, jakými jsou Arielu Atom nebo Caterham Superlight. Vzhledem k tomu, že je osazen motorem 2,0 TFSI, jenž je častou „obětí” tunerů, přispěchala již dříve firma ABT Sportsline s úpravou, která X-Bow dopřála 300 koní výkonu, což vozu dovolilo nepustit si konkurenty od těla. Jenže vývoj jde dále, na trhu se objevily další podobné specialitky jako BAC Mono nebo Ariel Atom Mugen a pouhý „vytuněný X-Bow” už některým zákazníkům nestačil. KTM proto vyslyšelo dávné volání a představilo již dříve avizované X-Bow R, jehož možnosti jsou oproti výchozímu provedení posunuty dále ve více směrech.
„Erko” dostalo jednak upravený motor 2,0 TFSI, jenž se dočkal zesílení bloku, většího turbodmychadla, větších vstřikovacích trysek a upraveného řízení motoru. Ve výsledku tak disponuje až 220 kW (300 koní) výkonu a 400 Nm točivého momentu. To jsou nápadně podobné hodnoty jako u vylepšeného provedení od ABT, ale KTM pochopitelně nemohlo zůstat jen při tom.
Aby si X-Bow lépe poradilo s vyšším výkonem, bylo významně upraveno fungování zadní nápravy. Její torzní tyč je u modelu R uchycena přímo ke karbonovému monokoku vozu, což má mít za následek zvýšení torzní tuhosti a zlepšení ovladatelnosti vozu zejména ve výjezdech ze zatáček. Zavěšení bylo dále sníženo o výrazných 19 mm, což posunulo těžiště o 15 mm níže k zemi. X-Bow R by tak měl zvládnout boční přetížení až 1,5 g, což je vyšší hodnota než u všech dosud představených variant včetně raritek typu Clubsport. Pro pořádek dodejme, že motor vozu se nachází před zadní nápravou a posílán je přes mechanický diferenciál s omezenou svorností na kola zadní nápravy.
Pokud je takto pojatý vůz váš šálek kávy, připravte si nejméně 58 795 Eur (cca 1 430 tisíc Kč) bez DPH na jeho pořízení. K mání by měl být okamžitě.









KTM X-Bow R na nových fotografiích




A snímky vozu z loňského avíza o záměru verzi R vdechnout život
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
dnes
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 6 hodinami
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 8 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 9 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
před 11 hodinami
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
