Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bezchybná nová Tesla existuje, chtělo to „jen” 5 měsíců oprav a 7 návštěv servisů
25.8.2020 | Petr Prokopec
Z předchozích zoufalých nářků majitelů se mohlo zdát, že Tesla neumí kvalitní Model Y nejen vyrobit, ale ani jej takovým posléze učinit servisními zásahy. Není to pravda, stačí trpělivost.
Na počátku letošního roku Tesla s předstihem rozjela výrobu Modelu Y. Automobilka z Fremontu prakticky okamžitě začala tlačit na pilu, neboť chtěla vůbec poprvé ve své historii dosáhnout a případně i přesáhnout metu půl milionu vyrobených aut za rok. A to bez ohledu na skutečnost, že již její dosavadní produkce byla příliš vysoká na to, aby u ní byla zachována alespoň ucházející kvalita. Jelikož Model Y ale sdílí řadu komponentů s Modelem 3, očekávání byla taková, že problémy se nebudou opakovat.
To byl ale omyl a jeden mizerný exemplář za druhým ukazovaly, že kvalita se nejen nezlepšila, ale dokonce zamířila opačným směrem. Vzhledem k reakcím automobilky se zdálo, že je ani není možné dodatečně dát do pořádku, nyní je ovšem na světě exemplář, který lze považovat za kvalitní. Problémem nicméně je ta skutečnost, že jeho majitel Andy Cheng si jej převzal již 30. března. Od té doby jeho vůz musel sedmkrát do servisu a po celých těch pět měsíců být více opravován než používán, aby došlo na vychytání všech much, které vznikly při výrobě a pak i při pokusech o opravu těchto nedostatků.
Vše odstartovalo problematickým lakem, neslícovanými spárami karoserie a zavazadelníkem, který pomalu nešel ani zavřít. Následoval tak první servis, nicméně po převzetí Cheng zjistil, že karoserii stále trápí mnohé nedostatky. Model Y tak zamířil k technikům podruhé. Když se ovšem vrátil, začalo majitele zlobit jedno z oken, které se automaticky neotvíralo a nedovíralo, kvůli čemuž došlo k odření sloupku. Kromě toho se objevily problémy se senzorem hlásícím otevření předního zavazadelníku.
Cheng se tedy vrátil do servisu potřetí, ovšem onen senzor se ukázal být problematickým hned při odjezdu od techniků. Vůz se k nim tedy obratem vrátil. A když se s ním jeho majitel znovu setkal, povšimnul si odřené kapoty a šroubů. Model Y se tedy dočkal korekcí laku, ovšem i tak měl k bezchybnému stále daleko. Začal se totiž odchlipovat zadní spoiler i ozdobná lišta předních dveří u řidiče. Stejně jako boční úchyty kamer. A nepřekvapivě i zadní strana zadních sedadel.
Technici se přitom pokusili o okamžitou nápravu lišty prahu, tu ovšem upevnili našikmo. Následovala tedy rozsáhlejší objednávka nových dílů, ze které ale překvapivě lišta a rovněž také kompresor klimatizace vypadly. Chengův vůz tak musel již pošesté během pouhých čtyř měsíců do servisu, který ovšem zadní spoiler přilepil špatně. Kromě toho bylo třeba dořešit chybějící komponenty. Cheng si tak následně užil svou první zkušenost s mobilním servisem Tesly.
Příběh tím zatím končí, neboť právě výjezd „teslí ambulance“ vedl ke kýženému úspěchu. Cheng tak naznačuje, že momentálně je jeho vůz bez chyb, což by daný Model Y dělalo pomalu unikátním. Nikde ale není psáno, že se dnes nebo zítra znovu něco nepokazí.
Je tedy otázkou, zda se smát, nebo brečet, neboť i tato nakonec vlastně úspěšná mise ukazuje, jak dalece se Tesla vymyká dnešním standardům. V redakci jsme za život měli zkušenosti s desítkami nových aut a pokud s nějakým nastal problém, šlo o jednu nebo dvě věci za celou dobu jeho záruky a ani potíže všech těchto aut dohromady by nedaly na to, co si Andy Cheng užil během pár měsíců. Budiž pozitivem, že chyby aspoň někdy dokáže odstranit, mnohem rozumnější by ale bylo, kdyby se jich v takové míře vůbec nedopouštěla - 17 let po založení firmy to není nemístné očekávat...


























Po pěti měsících a sedmi servisech se Andy Cheng konečně dočkal dost možná první bezchybné Tesly Model Y. Foto: Andy Cheng@YouTube
Zdroj: Andy Cheng@YouTube
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejčtenější články
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva