Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bezchybná nová Tesla existuje, chtělo to „jen” 5 měsíců oprav a 7 návštěv servisů
25.8.2020 | Petr Prokopec
Z předchozích zoufalých nářků majitelů se mohlo zdát, že Tesla neumí kvalitní Model Y nejen vyrobit, ale ani jej takovým posléze učinit servisními zásahy. Není to pravda, stačí trpělivost.
Na počátku letošního roku Tesla s předstihem rozjela výrobu Modelu Y. Automobilka z Fremontu prakticky okamžitě začala tlačit na pilu, neboť chtěla vůbec poprvé ve své historii dosáhnout a případně i přesáhnout metu půl milionu vyrobených aut za rok. A to bez ohledu na skutečnost, že již její dosavadní produkce byla příliš vysoká na to, aby u ní byla zachována alespoň ucházející kvalita. Jelikož Model Y ale sdílí řadu komponentů s Modelem 3, očekávání byla taková, že problémy se nebudou opakovat.
To byl ale omyl a jeden mizerný exemplář za druhým ukazovaly, že kvalita se nejen nezlepšila, ale dokonce zamířila opačným směrem. Vzhledem k reakcím automobilky se zdálo, že je ani není možné dodatečně dát do pořádku, nyní je ovšem na světě exemplář, který lze považovat za kvalitní. Problémem nicméně je ta skutečnost, že jeho majitel Andy Cheng si jej převzal již 30. března. Od té doby jeho vůz musel sedmkrát do servisu a po celých těch pět měsíců být více opravován než používán, aby došlo na vychytání všech much, které vznikly při výrobě a pak i při pokusech o opravu těchto nedostatků.
Vše odstartovalo problematickým lakem, neslícovanými spárami karoserie a zavazadelníkem, který pomalu nešel ani zavřít. Následoval tak první servis, nicméně po převzetí Cheng zjistil, že karoserii stále trápí mnohé nedostatky. Model Y tak zamířil k technikům podruhé. Když se ovšem vrátil, začalo majitele zlobit jedno z oken, které se automaticky neotvíralo a nedovíralo, kvůli čemuž došlo k odření sloupku. Kromě toho se objevily problémy se senzorem hlásícím otevření předního zavazadelníku.
Cheng se tedy vrátil do servisu potřetí, ovšem onen senzor se ukázal být problematickým hned při odjezdu od techniků. Vůz se k nim tedy obratem vrátil. A když se s ním jeho majitel znovu setkal, povšimnul si odřené kapoty a šroubů. Model Y se tedy dočkal korekcí laku, ovšem i tak měl k bezchybnému stále daleko. Začal se totiž odchlipovat zadní spoiler i ozdobná lišta předních dveří u řidiče. Stejně jako boční úchyty kamer. A nepřekvapivě i zadní strana zadních sedadel.
Technici se přitom pokusili o okamžitou nápravu lišty prahu, tu ovšem upevnili našikmo. Následovala tedy rozsáhlejší objednávka nových dílů, ze které ale překvapivě lišta a rovněž také kompresor klimatizace vypadly. Chengův vůz tak musel již pošesté během pouhých čtyř měsíců do servisu, který ovšem zadní spoiler přilepil špatně. Kromě toho bylo třeba dořešit chybějící komponenty. Cheng si tak následně užil svou první zkušenost s mobilním servisem Tesly.
Příběh tím zatím končí, neboť právě výjezd „teslí ambulance“ vedl ke kýženému úspěchu. Cheng tak naznačuje, že momentálně je jeho vůz bez chyb, což by daný Model Y dělalo pomalu unikátním. Nikde ale není psáno, že se dnes nebo zítra znovu něco nepokazí.
Je tedy otázkou, zda se smát, nebo brečet, neboť i tato nakonec vlastně úspěšná mise ukazuje, jak dalece se Tesla vymyká dnešním standardům. V redakci jsme za život měli zkušenosti s desítkami nových aut a pokud s nějakým nastal problém, šlo o jednu nebo dvě věci za celou dobu jeho záruky a ani potíže všech těchto aut dohromady by nedaly na to, co si Andy Cheng užil během pár měsíců. Budiž pozitivem, že chyby aspoň někdy dokáže odstranit, mnohem rozumnější by ale bylo, kdyby se jich v takové míře vůbec nedopouštěla - 17 let po založení firmy to není nemístné očekávat...


























Po pěti měsících a sedmi servisech se Andy Cheng konečně dočkal dost možná první bezchybné Tesly Model Y. Foto: Andy Cheng@YouTube
Zdroj: Andy Cheng@YouTube
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejčtenější články
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.