Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada chce zlepšit kvalitu modelů i servisů, zaujmout ale hodlá i nízkými cenami
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje tradiční ruské značky se propadají rychleji než samotný trh. Nový plán má zajistit větší konkurenceschopnost, i na úkor ojetin ze Západu.
O problémech ruského trhu jsme dnes již hovořili v článku o šrotovném, které by mělo automobilovému průmyslu vlít alespoň trochu čerstvé krve do žil. Profitovat by z něj mohla také značka Lada, která se rovněž musí potýkat s odlivem klientely. Ten byl přitom v loňském roce větší než v samotné zemi, neboť zatímco celkové registrace poklesly o 5,5 procenta na 2,78 milionu nových vozů, Lada prodala „jen“ 481 000 exemplářů, tedy o 19 procent méně než v roce 2012.
Šéf značky Bo Andersson ovšem na moskevském autosalonu představil nový plán, na jehož základě by Lada měla do roku 2016 opětovně opanovat 20procentní podíl na trhu. Do konce dekády by pak navíc automobilka měla začít vyrábět milion vozů ročně, což aktuálně nezní jako příliš reálné prohlášení. Zvláště když si uvědomíme, že mateřský koncern AvtoVAZ spadající pod alianci Renault-Nissan nedávno oznámil, že pro příští tři měsíce sníží produkci o 25 000 kusů kvůli klesající poptávce.
Na druhou stranu má ovšem Lada v ohni opravdu zajímavá želízka, díky kterým by zájem o modely značky mohl potěšeně narůstat. Pokud vám přitom na mysl přišly koncepty Vesta a X-Ray 2, pak jste trefili hřebíček na hlavičku. S těmito modely se automobilka bude snažit zvrátit stávající smýšlení zákazníků, z nichž polovina Ladu miluje a druhá nenávidí. To by se mohlo podařit, neboť aktuálně asi nenajdete člověka, který by o obou zmíněných konceptech smýšlel vysloveně negativně.
Prozatím se přitom značka bude soustředit na ruský trh, neboť podle Anderssona „nemůže být konkurenceschopná v zahraničí, pokud nebude konkurenceschopná na domácím trhu.“ Jakmile bude dobyto Rusko, obrátí Lada svou pozornost na bývalé země Sovětského svazu a ve třetí fázi také na klíčové exportní trhy. Mezi ty přitom patří Německo, Švédsko a Egypt.
Dalším pilířem, na kterém bude stát nová strategie, je zlepšení služeb u jednotlivých dealerů. Nyní totiž zákazníci přicházejí do showroomů, kde dostanou náhradní díly, jež nepokrývá záruka. To se ale má změnit, neboť značka chce znovu získat loajalitu domácího publika. Na to přitom není potřeba složitých technologií, jelikož lidé chtějí jen „dobrou převodovku, řízení, brzdy a klimatizaci.“
Finální oporou pak bude příznivá cena, která bude nastavena tak, aby mohla soupeřit s exportem ojetin ze Západu. Vozů z druhé ruky by se totiž jen za letošní rok mělo v Rusku prodat na pět milionů exemplářů. Andersson ovšem doufá, že díky lepší kvalitě vozů i servisů zákazníci nesáhnou po tříleté ojetině, ale za stejné peníze dají šanci zcela novému modelu Lady.
Zda tento plán vyjde či nikoliv, to zjistíme již na konci letošního, respektive na počátku příštího roku, kdy k dispozici budou čísla za všech dvanáct měsíců. V tomto směru přitom šéf Lady „počítá s nejhorším, ale doufá v to nejlepší“.





Koncepty Vesta a X-Ray 2 jsou jedním ze základních pilířů, na kterých má ležet budoucí úspěch značky Lada
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
před 2 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 08:32 - Brus
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
