Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada i v této době našla cestu, jak nová auta dál prodávat stejně levně
25.10.2021 | Petr Prokopec
Auta v poslední době jen zdražují a s ohledem na stále rostoucí ceny surovin, energií i dalších vstupů věští analytici stejný vývoj i do budoucna. Lada přesto nachází způsoby, jak ceny udržet na uzdě, nejsou však bez kontroverze.
Ceny nových aut začaly rychle růst už v předchozích letech. Hlavním důvodem byly v našich končinách bující regulace, které pro výrobce znamenají vysoké náklady spojené s investicemi do emisních, bezpečnostních a dalších opatření, které byly ve výsledku logicky přeneseny na zákazníky. V zemích, jako je Rusko, tento trend ale nebyl až tak výrazný - tamní regulátoři si toho na výrobce zase tolik nevymýšleli a už vůbec si nezačali hrát s pokutami za nadlimitní emise CO2.
V posledním roce ale začaly ceny aut explodovat v podstatě všude. Důvodem jsou rostoucí ceny vstupů, které tlačí nahoru velmi omezená nabídka. Těm už neuteče nikdo a řada automobilek v podstatě rezignovala na snahu jakkoli s tím bojovat. Stačí se podívat do českého ceníku Škody a budete rychle na svém. Takový Kodiaq začínající na 814 tisících Kč za nejméně vybavenou verzi s nejslabším motorem 1,5 a předním pohonem je docela odvážná nabídka.
Jak moc to tu výrobcům - zdaleka nejen Škodě - projde, uvidíme až později, zatím jim nabídka neschopná sekundovat poptávce v tomto smyslu přeje. Ve zmíněném Rusku automobilky v takové pozici nejsou, a tak se snaží hledat cesty, jak ceny udržet nízko. A Lada je zjevně dokáže nacházet, třebaže ne každý z toho bude šťastný.
Nejnověji se Lada rozhodla upravit provedení některých prvků u všech úrovní výbavy modelu Granta s výjimkou nejvyšší stupňů Quest a Cross. Mezi ty patří třeba odstranění části látkového čalounění dveří, místo nějž dorazí jednodílné plastové výlisky, které nicméně již u úrovní Classic a Classic/Optima nebudou doprovázet za tepla formované ochranné prvky některých výčnělků. A v případě úrovně Comfort mají zmizet i některé ozdobné plastové lištičky.
U rodiny Vesta byla dvojitá podlaha zavazadelníku u všech výbav s výjimkou nejvyšší úrovně Luxe nahrazena jednodílnou. U všech variant pak byl vypuštěn senzor zapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce a je docela dobře možné, že podobných kroků proběhlo více. O těchto ale informuje o dění v AvtoVAZu obvykle dobře zpravený portál Lada Online.
Na jednu stranu je jasné, že zákazníci z těchto kroků nemusí automaticky jásat, dostanou za stejnou cenu v některých ohledech méně. Na tu druhou ale nemusí platit za auto jako takové více. Hlavně ovšem mají možnost si vybrat a za některé věci prostě nemusí platit, když je nepotřebují či neocení. Kupci levných vozů obvykle nebazírují na nejlepším možném zpracování výplní dveří, zajímá je cena. A ta u Lady Granta zůstává velmi nízká.
Základní sedan s benzinovými motorem 1,6 o výkonu 90 koní a pětistupňovým manuálem stojí od 559 900 rublů, tedy asi 177 tisíc Kč. Za to u nás nekoupíte jedním slovem nic a už základní Fabie (mimochodem s litrovým tříválcem bez turba s podobným výkonem) stojí skoro dvojnásobek. A žádný úchvatný komfort také nenabídne.
Okolnosti zkrátka tlačí automobilky do kouta, v Evropě ale mají omezený manévrovací prostor kvůli mnohem tvrdším regulacím. Výsledkem pak je, že je stále více lidí z trhu nových aut zcela vytlačováno, a to je podle nás vždy nejhorší možný výsledek - každé nové auto bude bez ohledu na řešení některých detailů bezpečnější a ekologičtější než to starší.



Lada Granta se nadále drží s cenou na velmi nízkých 177 tisících Kč v přepočtu z ruských rublů. Vděčí za to někdy kontroverzním, ale ve smyslu ceny efektivním úpravám nabídky. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Lada Online
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 9 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva