Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada dostala znovu do prodeje Nivu s novým, svěžím vzhledem, v ČR ji ale lze dál koupit výhodněji
23.8.2022 | Petr Prokopec
Je to zjednodušené provedení vzniklé v reakci na zavedené sankce proti Rusku, které mělo auto vrátit do výroby a snížit jeho cenu. Obojí se povedlo, přesto je drahé a málo vybavené proti exemplářům, které lze stále koupit v Česku.
Ruský automobilový trh se v důsledku sankcí rychle mění, vládu nad ním začínají přebírat čínské značky. V tuto chvíli dokonce hrozí, dokonce překonají i ty ruské, což domácí výrobci nechtějí připustit. Zejména Lada tak postupně znovu rozjíždí výrobu svých aut za pomoci komponentů, které si dokáže zajistit i bez ohledu na přízeň či nepřízeň západních zemí. Znamená to ale, že z aut také část zejména elektronické výbavy mizí - tento osud dosud stihl Grantu, Vestu a Nivu Legend, nedávno přišla řada i na modernější a nedávno výrazně faceliftovanou Nivu Travel.
O tomto kroku jsme vás informovali, dnes Lada Nivu Travel vrátila i do prodeje. Než se dostaneme k dalším detailům, připomeňme, že jde o SUV, které AvtoVAZ vyvinul společně s koncernem General Motors původně jako Chevrolet Niva. Američané ale společný podnik s AvtoVAZem opustili dávno před prvním výstřelem na Ukrajině, přičemž svůj podíl prodali právě Rusům. Ti z přídě sundali zlaté logo Chevroletu a nahradili jej vlastním emblémem, následně přikročili k oné rozsáhlé modernizaci.
Protisankční provedení je pak jen další evolucí, která ovšem Nivu Travel vrací zase o něco zpět. Popravdě řečeno není až tak „oholená”, v základu nabízí posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka, stavitelný sloupek řízení či zadní LED světla. Chybět nebude ani palubní počítač, ocelový plát chránící zespod olejovou vanu před proražením, centrální zamykání či příprava na rádio, na airbagy a ABS je ale třeba zapomenout. A pod kapotou najdeme nadále jedna-sedmu s 80 koňmi, ta však bude plnit emisní normu Euro 2 místo dřívější Euro 5.
Tento základ dnes vstoupil do prodeje za 998 tisíc rublů (cca 410 tisíc Kč), což je skutečně méně než dosavadních 1 066 900 RUB (asi 440 tisíc Kč), kolik bylo doteď nutné zaplatit za dosavadní provedení v základu ze skladových zásob. Spolu se zajištěním dostupnosti tedy přišlo i avizované zlevnění, pořád je ale třeba dodat, že optikou českých korun lépe nakoupíte u nás. Jak můžete vidět třeba na Sautu, v Česku jsou stále k dispozici nejeté, ještě před válkou dovezené Lady Niva Travel v nejvyšší výbavě Luxe od 514 500 Kč. To vedle ruského základu bez klimatizace či čehokoli zvláštního působí jako výhodnější koupě.
Možná proto také Rusové přichází s dalšími pobídkami. Zmíněná částka totiž pro Rusy nemusí platit, pokud jsou lékaři či členy zdravotnického personálu, učiteli, rodiči alespoň jednoho dítěte či lidmi kupujícím nové auto vůbec poprvé. A kupují ruské auto, které nestojí více jak 2 miliony rublů. Takoví mají nárok na vládní dotaci, v jejímž důsledku se cena obou verzí Lad Niva a modelu Granta (Vesta se zatím nevyrábí v dostatečném počtu, takže na tu se nabídka nevztahuje) snižuje v závislosti na regionu o 20 až 25 procent. Ona Niva Travel tak klidně může startovat již na 748 500 RUB (asi 307 tisíc Kč). K dispozici jsou také zvýhodněné úvěry.
Tento vládní program Rusové zavedli již dříve, aby domácí trh s novými auty rychleji rozpohybovali. Původně však slevy byly maximálně 10procentní. S ofenzivou čínských aut nicméně bylo třeba „přitvrdit“, přičemž aktuálně mají nárok na zařazení do programu i lidé, kteří na protiúčet nabídnou svůj dosavadní vůz. Ten pak musí být alespoň šest let starý, zatímco oni musí být alespoň rok jeho vlastníkem. Lze už jen dodat, že první protisankční Lady Niva Travel mají k dealerům dorazit zhruba v půlce září, objednávat je lze ihned. Platnost oné podpory pak má skončit s 1. prosincem letošního roku.




















Lada Niva Travel se vrátila do prodeje. Je skutečně levnější, úplný základ za 410 tisíc ale vedle v Česku stále nabízených vrcholných verzí za 515 tisíc působí draze. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: AvtoVAZ, TASS, Sauto
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před hodinouNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch