Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta kombi je v prodeji, i ve verzi Cross. Za pakatel nabízí luxus vyšších tříd
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani nejdražší verze ruského kombíku není drahá, přitom nabízí až 122 koní, automat, 17palcová kola či dokonce vyhřívaná přední a zadní sedadla.
V Rusku se rozeběhl prodej nové Lady Vesta SW a SW Cross, standardního kombíku a varianty se zvýšeným podvozkem a lehce odlišným bodykitem. Automobilka se přitom evidentně snažila pokrýt každou skulinu na trhu, základní provedení je k mání v neskutečných šestnácti variantách, druhé pak v osmi. Ceny startují na částce 639 900 rublů (cca 244 500 Kč), tedy o 85 000 RUB (32 500 Kč) výše než u sedanu.
Co lze očekávat po technické stránce? V prvé řadě tu máme především větší zavazadlový prostor, který standardně pobere stejných 480 litrů jako sedan. Bráno je to ovšem jen po kryt, při naložení až po střechu lze naložit 825 litrů zavazadel. U standardního kombíku pak zůstala zachována světlá výška 178 milimetrů, v případě volby verze SW Cross je zvýšena na 203 mm. Prodloužena byla i délka, šířka a logicky také celková výška vozu.
Pod kapotou ovšem již ke změnám nedošlo, i nadále lze tedy vybírat mezi 1,6litrovým a 1,8litrovým benzinovým atmosférickým čtyřválcem. V případě Lady Vesta SW je první zmíněná pohonná jednotka spárována s pětistupňovým manuálem či pětistupňovým automatem a druhá pouze s automatem, u provedení SW Cross je nabídka pro změnu otočena - tedy volba mezi manuální či automatickou převodovkou je spojena s objemnějším motorem.
Výkon 106 či 122 koní míří pokaždé pouze na přední nápravu, systém 4x4 není k dispozici ani za příplatek. V závislosti na zvoleném karosářském provedení lze pak očekávat různou jízdní dynamiku, přičemž nejrychleji akceleruje na stovku Vesta SW Cross osazená jedna-osmou a manuálem (11,2 s), nejvyšší maximálku pak má základní kombi s tímtéž motorem a automatem (182 km/h). Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 5,7 a 6,4 litry.
V rámci výbavy již základní úroveň Comfort zahrnuje klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, audio systém s portem na USB a celou plejádu bezpečnostních prvků, mezi něž patří ESP, asistent rozjezdu do kopce, čelní airbagy a úchyty Isofix. Zvenčí tu pak máme 15palcová ocelová kola, střešní ližiny či střešní spoiler. O holobyt tedy nejde ani náhodou, v kombinaci s onou cenou 244 500 Kč tu spíše máme nadmíru zajímavou nabídku.
Pokud zatoužíte po absolutním vrcholu, je třeba sáhnout po Ladě Vesta SW Cross s 1,8litrovým motorem a automatem. Platit sice budete muset již 847 900 RUB (323 500 Kč), očekávat však můžete litá 17palcová kola, multimediální systém se 7palcovým displejem a zpětnou kamerou či dokonce vyhřívaná zadní sedadla. Tedy prvky, které jsou u evropské konkurence spojeny s daleko vyššími částkami.

















Obě verze Lady Vesta SW jsou k mání poměrně lacino, již základní úroveň výbavy je ovšem patřičně obsáhlá. S vrcholem jsou pak spojeny prvky, které byste u evropské konkurence mnohdy i marně hledali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Bohatých Rusů se zmocnila panika, stovky jejich drahých Porsche jim najednou záhadně nejdou nastartovat
před hodinou
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
před 2 hodinami
Puristy trefí. Nadšenci nacpali do Ferrari motor 5,0 V10 TDI od VW, vznikne tak monstrum jako žádné jiné
před 4 hodinami
Trump a spol. dál ruší nařizování elektromobilů, aby snížili ceny aut. EU nemůže nereagovat, i kdyby nechtěla
před 5 hodinami
Japoncům se smáli, že předělali obyčejnou Hondu na americký muscle car, teď pro velký zájem znovu rozjíždí výrobu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
