Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Rusové se pokusili ohromit papaláše luxusní limuzínou Lada, nechtěl ji nikdo
19.6.2021 | Petr Prokopec
Vznikla nejprve v malé sérii a měla nabídnout ještě víc, ale co by to bylo za správného papaláše, kdyby se spokojil jen s upraveným provedením auta pro obyčejné lidi?
Čelní představitelé ruského režimu včetně Vladimira Putina dnes jezdí luxusními modely domácí automobilky Aurus, než ta ovšem přišla na svět, žádné podobné auto neexistovalo. Tedy pomineme-li dvakrát přestárlé ZiLy, které byly nekonkurenceschopné už o několik dekád dříve. V reakci na tento stav se tak skupinka techniků Lady rozhodla stvořit prodlouženou Vestu s cílem zaujmout právě takové potenciální odběratele, s dobrou se ale nepotázala.
Vedení AvtoVAZu v čele s tehdejším, později vyobcovaným šéfem Bo Anderssonem, bylo ovšem z novinky nadšeno. Však to vypadalo jako dobrá cesta, jak se dostat k dalším prodejům a trochu zvýšit prestiž značky. Vznikla tak nejprve malosériová Vesta Signature, která měla mířit právě za představiteli země a mělo ji být možné také koupit v běžném prodeji. K ničemu z toho ale nedošlo.
Zájem zákazníků byl testován na představitelích Samarské oblasti, jimž byly první vyrobené vozy zapůjčeny. Svérázná limuzína vznikla na separátních linkách AvtoVAZu, přičemž finální montáž dostalo na starosti Designové centrum značky. Vůz se v případě délky i rozvoru dočkal nárůstu o 250 milimetrů na 4 660 mm, respektive 2 885 mm. Z této porce těžili především cestující vzadu, kteří měli o 200 mm více místa pro nohy a jenž dělí středová konzole s „popelníčkem“ či ovládáním vyhřívání.
Důvodem, proč prostor pro nohy nedoznal nárůstu o plných 25 centimetrů, je ten, že Lada dvojici luxusněji pojatých zadních sedadel posunula o 50 milimetrů směrem dopředu. Cestující tak již neomezuje ani klesající střešní linie, pročež v tomto ohledu můžeme hovořit o nárůstu místa pro hlavu o 15 mm. Dále se pak zvětšení dočkaly i dveře, stejně jako byl zvětšen úhel jejich otevírání.
Zmínit můžeme také separátní klimatizaci pro zadní sedadla či kožené čalounění, kromě toho zmiňovaná zadní středová konzole nabízí i dva porty na USB. Na stropě byly dodatečné lampičky, pro prodloužené dveře bylo třeba vyvinout nové ovládání zvětšených skel. Přehlédnout pak nelze ani chromové doplňků, jež se objevují i vpředu.
Zvenčí se Vesta Signature lišila ukrytými ostřikovači čelního okna (standard je má dodnes na kapotě) či odlišnou anténou, jež dorazila v podobě „žraločí“ ploutve. Standardem byly 17palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 205/50. Pod kapotou se pak objevila jedna-šestka se 106 koňmi a robotizovaným manuálem, v plánu ale byla instalace modernějšího 1,8litrového čtyřválec naladěného na 122 koní.
Byl to zajímavý, ale upřímně řečeno trochu naivní nápad. Jistě by se našli lidé, kteří by takové auto ocenili, ukažte nám ale - zvlášť v Rusku - kohokoli z politiků, třebaže z nižších sfér, kteří vymění třeba pětkové BMW za toto? Není divu, že Vesta Signature se nesetkala s kladnou odezvou a testovací sérii nenásledovalo nic. Místo toho si politici záhy usmysleli, že lepší bude nechat vzniknout zmíněný Aurus a spojit národní hrdost s něčím trochu lepším než prodlouženým autem pro masy. Diví se někdo?















Lada Vesta Signature vznikla pouze v testovací sérii, kterou nenásledovalo nic. Pro papaláše zjevně nebyla dost nóbl. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 28 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    