Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada začala prodávat modernizovanou Vestu, kupodivu drží krok se světem
27.5.2023 | Petr Prokopec
Její příchod už začal připomínat Godotovo entré, nakonec ale dorazila a dá se koupit. Výsledek faceliftu je zejména uvnitř až překvapivě moderní, ceny spíše překvapivě vysoké. To ale platí z pohledu Rusů, nikoli Čechů.
Lada Vesta je přesně tím vozem, který by mohl demonstrovat jakousi teorii automobilové relativity. Na ruské poměry jde konstrukčně o vcelku moderní vůz, nesmíme ale zapomenout, že premiéru měl již v srpnu roku 2014 na moskevském autosalonu. Zakrátko tak sedan osloví deváté narozeniny, přičemž za tu dobu se dočkal hned několika sourozenců. Kromě něj totiž zákazníci mohou sáhnout také po kombíku, verzích Cross či Sport, a by toho nebylo málo, k dispozici je i provedení uzpůsobené ke spalování CNG.
Vesta se dosud prodávala od 1 121 900 rublů (cca 310 tisíc korun), což jsou na 4,4metrový vůz více než slušné peníze. Koneckonců si jen stačí uvědomit, že u nás potřebujete na Škodu Fabia o 60 000 Kč více, dostáváte ovšem kratší vůz, který si navíc musí vystačit s atmosférickou verzí litrového tříválce naladěnou na 80 koní. Vesta si pak sice taktéž musí vystačit bez přeplňování, přední kola však v jejím případě roztáčí čtyřválcová jedna-šestka produkující 106 koní. Rusům bychom tak pomalu mohli závidět.
A platí to i po zdražení, které má své opodstatnění. Vesta totiž prošla lehčím faceliftem, který ji zvenčí nadělil nejen nové nárazníky, ale rovněž LEDková světla vpředu i vzadu. Ta jsou navíc součástí standardní výbavy, stejně jako dva airbagy, ABS, výškově a podélně stavitelný volant, klimatizace, elektrické ovládání všech oken či kotoučové brzdy ve všech rozích. Úpravám se nevyhnul ani interiér, který kupodivu drží krok se světem. Jakkoli je třeba dodat, že digitální přístrojový štít a multimédia s 10palcovým „tabletem” jsou součástí pouze vyšších výbav.
Po inovaci přitom sedan startuje na 1 239 900 RUB (asi 341 tisíc Kč), což je stále méně než u českého hatchbacku. Co je však třeba dodat, aktuálně tato cena platí pro variantu osazenou osmiventilovou verzí 1,6litrového motoru. Ta produkuje jen 90 koní. Šestnáctiventilové provedení s oněmi 106 koňmi pak sice bude k mání rovněž, jeho cena však aktuálně nebyla zveřejněna. Platí to rovněž pro obě verze kombíku, tedy tu základní i tu na chůdách. Zda se pak vrátí model Sport, je v tuto chvíli ve hvězdách.
Lada přitom již uvedla, že od počátku března bylo v Toljatti, kam byla výroba přesunuta z Iževsku, vyrobeno již 6,5 tisíce exemplářů nového provedení. Tato várka by již v nejbližších dnech měla zamířit k dealerům, kterým se již zájemci mohou začít hlásit. Pokud tedy hlavně čínské automobilky nabyly pocitu, že jim byla v „Ladalandu“ umetena cesta k bezmeznému úspěchu, pak svůj názor musí přehodnotit. S tak nízkou cenou se totiž jinak než zlevňováním nedá bojovat.


Vesta prošla faceliftem, který zvenčí pozměnil přední i zadní partie. Asi největší novinky ale najdete v interiéru i vyšších úrovní výbavy, které se mohou chlubit jak digitálním přístrojovým štítem, tak multimédii Lada Enjoy Vision Pro s 10palcovou obrazovkou. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
dnesVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
před 7 hodinamiNezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
před 9 hodinamiVietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
před 10 hodinamiDigitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
dnesFord dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva