Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada začala prodávat svou jedinou sportovní novinku poslední doby, její ceny jsou pro Rusy zklamáním
1.11.2023 | Petr Prokopec
Na jednu stranu je pozoruhodné, že Lada dokázala za nastalé situace takovému autu vdechnout život, na tu druhou je ale třeba se ptát, za jakou cenu, zde doslova. Za Vestu Sportline dají Rusové to, co za základní sedan a Nivu dohromady.
Pokud byste v současné době zahořeli pro Ladu Vesta a měli možnost si ji v Rusku pořídit, pak vám na základní variantu osazenou výbavou Comfort a 1,6litrovým motorem naladěným na 90 koní stačí 1 239 900 rublů (cca 311 tisíc korun). To na 4 440 milimetrů dlouhý sedan není horentní suma, ostatně u nás za ni nepořídíte dokonce ani kratší a méně výkonnou Škodu Fabia. Na tu totiž potřebujete 369 900 Kč, tedy o 14 tisíc korun více, než vám stačí na Vestu osazenou silnější jedna-šestkou posílající na přední kola 106 koní.
Ceny nových aut v Rusku jsou tedy stále na relativně nízké úrovni, neplatí to ale univerzálně. Ruská automobilka totiž zahájila prodej nové varianty Vesty zvané Sportline, která zůstává u 1,6litrového motoru. Jeho výkon však byl ale navýšen na zajímavějších 118 koní. Přenos tohoto stáda na přední nápravu zůstal na bedrech pětistupňového manuálu, s nímž sedan zvládá stovku za 10,9 sekundy, zatímco kombík potřebuje o dvě desetiny víc, což jsou jasně nejlepší hodnoty v rámci současné nabídky.
Vesta Sportline neprofituje jen z lepšího zrychlení, má nabídnout také lepší stabilitu díky přepracovanému podvozku, novým tlumičům a větším stabilizátorům. Rusové navíc dále snížili světlou výšku, a to o 20 mm na 158 mm, stejně jako zvětšili brzdové kotouče skrývající se za 17palcovými litými koly. Dále pak vozu dodali ještě agresivnější bodykit, který zdobí červené doplňky, stejně jako kabinu, do které zamířila sedadla s lepším bočním vedením.
Tato fakta nicméně již byla nějaký ten pátek známa, pod rouškou tajemství tak zůstávaly hlavně ceny. S ohledem na politiku značky držící se nízko u země bylo možné počítat s lácí, na kterou ale dojde jen v omezené míře. Ceny Vesty Sportline se totiž budou pohybovat mezi 2 173 500 a 2 208 500 rubly (cca 544 až 553 tisíc Kč). Což je podle reakcí na internetových fórech pro mnohé Rusy zklamání - je to víc, než kolik potřebují na základní Vestu a Nivu dohromady.
Dané sumy jsou přitom spojené se sedanem, kombík zamíří ještě o chlup výš. Vlastně se tedy ani nedá předpokládat, že by lidé stáli na provedení Sportline fronty. A nejinak tomu bude u varianty Sport, která dorazí příští rok. V jejím případě se totiž půjde nahoru opravdu razantně, a to mimo jiné kvůli motoru - pod kapotu totiž zamíří jedna-osma, která nebude produkovat méně než 145 koní. Jejich přenos pak navíc nedostane na povel manuál pětistupňový, nýbrž šestistupňový.










Vesta Sportline zjevně nebude pocházet z levného kraje jako výchozí sedan, v přepočtu bude startovat okolo 550 tisíc korun. To je stejná částka, za jakou byste pořídili základní model, a ještě by vám zbylo na Ladu Niva Travel či Niva Legend. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Max Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 22 minutamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva