Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta

(+ video) Pokud máte za to, že Gallardo ještě do šrotu nepatří, počin firmy Reiter Engineering vás potěší. Postavila nový speciál pro třídu GT3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta

27.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Pokud máte za to, že Gallardo ještě do šrotu nepatří, počin firmy Reiter Engineering vás potěší. Postavila nový speciál pro třídu GT3.

Automobilka Lamborghini již nějakou dobu prodává model Huracán místo Gallarda, což znamená, že i na závodních tratích brzy uvidíme nový stroj, jezdící v kategorii GT3. Německý partner Lamborghini pro závody, firma Reiter Engineering, nicméně má za to, že Gallardo ještě do starého železa nepatří a na svět přivedl svůj nový stroj s názvem Gallardo Extenso R-EX.

Tento stroj je kompletně karbonový a je výrazně přepracovaný, z čehož pramení jeho hlavní rozdíl oproti Gallardu LP560-4, ze kterého vychází - váží 1 174 kilogramů, tedy asi tolik, co Ford Fiesta s litrovým EcoBoostem. Desetiválec v jeho útrobách nicméně dostal např. kované písty Mahle pro vyšší spolehlivost a odolnost. A také tu je ochranná klec, závodní sedačka a všechno, co na závodní trati potřebujete.

Vzhledem připomíná Gallardo R-EX údajně starší stroj Reiteru, Murciélago R-SV GT1, a také v něm lze vidět náznaky Sesta Elementa. I z toho je tedy jasné, že se tenhle stroj na běžnou silnici podívá nanejvýš z přívěsu, zato ale je stavěný tak, abyste s ním mohli hned nastoupit do závodů ve třídě GT3. Nabízí se Pirelli World Challenge, Blancpain GT Series a SRO GT Sports Club. Na závodní auto ani novinka není zas tak drahá, privátní týmy přijde na 248 tisíc eur, tedy asi 6,66 milionu korun.

Dají se očekávat i ďábelské výkony, firma Reiter Engineering je se svými auty docela úspěšná. Postavila asi stovku závodních vozů a její stroje údajně 200krát vyhrály a 400krát stanuly na stupních vítězů. A všechna auta vyrobená po roce 2012 mají prý stále původní motor. Tedy, to alespoň platilo v prosinci loňského roku, kdy se nové Gallardo R-EX představilo. Není to tedy zas taková novinka, nicméně teď ho tu máme i s novým videem na závodní trati, a tak jsme vám jej přes původní opomenutí přiblížit komplexně. Podívaná stojí za to, jak se můžete přesvědčit níže...


Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta - 1 - 2015 reiter gallardo extenso r-ex 01Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta - 2 - 2015 reiter gallardo extenso r-ex 02Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta - 3 - 2015 reiter gallardo extenso r-ex 03Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta - 4 - 2015 reiter gallardo extenso r-ex 04Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta - 5 - 2015 reiter gallardo extenso r-ex 05Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta - 6 - 2015 reiter gallardo extenso r-ex 06Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta - 7 - 2015 reiter gallardo extenso r-ex 07
Reiter Gallardo Extenso R-EX může připomínat Lamborghini Sesto Elemento

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.