Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Extenso R-EX: zcela karbonový stroj má hmotnost jako Fiesta
27.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud máte za to, že Gallardo ještě do šrotu nepatří, počin firmy Reiter Engineering vás potěší. Postavila nový speciál pro třídu GT3.
Automobilka Lamborghini již nějakou dobu prodává model Huracán místo Gallarda, což znamená, že i na závodních tratích brzy uvidíme nový stroj, jezdící v kategorii GT3. Německý partner Lamborghini pro závody, firma Reiter Engineering, nicméně má za to, že Gallardo ještě do starého železa nepatří a na svět přivedl svůj nový stroj s názvem Gallardo Extenso R-EX.
Tento stroj je kompletně karbonový a je výrazně přepracovaný, z čehož pramení jeho hlavní rozdíl oproti Gallardu LP560-4, ze kterého vychází - váží 1 174 kilogramů, tedy asi tolik, co Ford Fiesta s litrovým EcoBoostem. Desetiválec v jeho útrobách nicméně dostal např. kované písty Mahle pro vyšší spolehlivost a odolnost. A také tu je ochranná klec, závodní sedačka a všechno, co na závodní trati potřebujete.
Vzhledem připomíná Gallardo R-EX údajně starší stroj Reiteru, Murciélago R-SV GT1, a také v něm lze vidět náznaky Sesta Elementa. I z toho je tedy jasné, že se tenhle stroj na běžnou silnici podívá nanejvýš z přívěsu, zato ale je stavěný tak, abyste s ním mohli hned nastoupit do závodů ve třídě GT3. Nabízí se Pirelli World Challenge, Blancpain GT Series a SRO GT Sports Club. Na závodní auto ani novinka není zas tak drahá, privátní týmy přijde na 248 tisíc eur, tedy asi 6,66 milionu korun.
Dají se očekávat i ďábelské výkony, firma Reiter Engineering je se svými auty docela úspěšná. Postavila asi stovku závodních vozů a její stroje údajně 200krát vyhrály a 400krát stanuly na stupních vítězů. A všechna auta vyrobená po roce 2012 mají prý stále původní motor. Tedy, to alespoň platilo v prosinci loňského roku, kdy se nové Gallardo R-EX představilo. Není to tedy zas taková novinka, nicméně teď ho tu máme i s novým videem na závodní trati, a tak jsme vám jej přes původní opomenutí přiblížit komplexně. Podívaná stojí za to, jak se můžete přesvědčit níže...







Reiter Gallardo Extenso R-EX může připomínat Lamborghini Sesto Elemento
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 7 hodinamiŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včera
Nejnovější články
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
před 3 hodinamiJeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
před 5 hodinamiDodnes skoro novou Škodu Favorit 136 LS vlastněnou jediným člověkem nikdo nechce, majitel musel s cenou dolů
před 6 hodinamiŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 7 hodinamiDalší z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva