Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán přijde také jako zadokolka, dorazí i další nové verze
20.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený Huracán má dorazit již příští rok, modelu s pohonem jedné nápravy bude vyhrazeno období následující. To je ovšem pouze začátek expanze.
Italská automobilka s býkem ve znaku představila o uplynulém víkendu v americkém Pebble Beach nový závodní speciál Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ten již dle názvu dostal oproti standardnímu modelu nepatrně vyšší výkon, jenž směřuje pouze na zadní kola. Ačkoliv aktuálně je tato koncepce vyhrazena pouze okruhům, do budoucna by se tento stav měl změnit. Lamborghini totiž plánuje celou řadu dalších verzí svého desetiválcového modelu.
„Udělali jsme to již s Gallardem, takže možnost tu je. Jsme výrobce supersportovních aut s pohonem všech kol, ale proč bychom nemohli nabízet verzi s hnanou zadní nápravou?“ ptá se vcelku logicky šéf automobilky Stephan Winkelmann. A zároveň naznačuje, že takový vůz by šel stopách modelu LP550-2 Balboni. Výroba by se tentokrát omezila na asi 250 kusů, jejich cena by však ve srovnání s předchůdcem oproti základní verzi narostla.
Zadokolka je ovšem až druhá v pořadí, nejprve se Lamborghini chystá na „skalpování“ Huracánu. Otevřená verze by přitom měla dorazit již příští rok, modelu s jednou poháněnou nápravou je tedy vyhrazen rok 2016. Tím ovšem expanze značky neskončí. „Potřebujeme mnoho derivátů. Zákazníci je očekávají a my neustále potřebujeme něco nového, o čem se bude mluvit,“ dodává Winkelmann.
Je tedy zjevné, že Lamborghini chystá také návrat verze Superleggera, těšit se tak můžeme na příchod modelu s nižší hmotností a vyšším výkonem. Objevit se však mohou i označení SE, Super Performante a další, přičemž vše by uzavřela silniční verze Super Trofeo Stradale, která vzhledem a technikou odkáže na svého okruhového sourozence. A pak by přišel facelift a začalo by se nanovo.
Zda přitom vše skončí podle tohoto scénáře, je prozatím ve hvězdách. Jisté je tedy pouze tolik, že Lamborghini rozhodně neskládá ruce do klína, ale naopak pěkně přitápí pod kotlem.









Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je prvním derivátem nového desetiválcového modelu. Určen je pouze pro okruhové využití, silniční zadokolka má ovšem dorazit již za dva roky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Viceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
před 2 hodinamiFord s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
před 4 hodinamiJediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
včeraAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva