Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini odpískalo elektrický Urus, zákazníci o něj nestojí. Místo něj přijde skutečně nový spalovací vůz
včera | Petr Prokopec
Vypadá to, že Porsche v tom zůstane v rámci koncernu VW samo. Také Němci sice řadí zpátečku, pořád ale chtějí dokončit rozjeté elektrické projekty na úkor skutečně nových spalovacích aut. Italové naopak říkají, že lidem nabídnou zbrusu nový spalovací vůz, ne pouze facelift existující verze.
Pokud toužíte po čistě spalovacím Lamborghini, musíte hledat už jen mezi ojetými vozy. V případě těch nových totiž italská automobilka používá vždy více či méně hybridní techniku. Zatím jí taková strategie neškodí a prodává bezpečně vše, co si zamane, ale jak dlouho jí to vydrží? Ani takové Ferrari s hybridy hned nenarazilo, dnes je v úplně jiné pozici.
Italové by se tak podobně jako Porsche mohli nechal zlákat přechodem na elektrický pohon, nakonec to ale neudělají. Kolegové z Autocar nyní prohodili pár slov se šéfem značky Stephanem Winkelmannem, který potvrdil, že hybridní pohon je nyní automobilku hranicí, za kterou se nevydá.
Italové tak zjevně chápou realitu více než třeba Němci, kteří se rozhodli, že elektrické Porsche Cayenne protlačí na trh stůj co stůj. Oproti tomu Urus s elektrickým pohonem byl odpískán a také ten další bude dominantně spalovací. „Chceme, aby i nová generace disponovala plug-in hybridní technikou, je to důležité pro nás i zákazníky,“ uvedl.
Lamborghini přitom původně plánovalo, že krátce po představení produkční verze elektrického konceptu Lanzador pošle na trh i čistě elektrický Urus. Jenže firemní prvotina osazená elektrickým pohonem byla odložena na neznámo kdy. V roce 2029 se pak má objevit i druhá generace firemního SUV, která ale dle Winkelmannových slov bude nadále opírat o spalovací pohon. Její plně elektrická varianta by tak nakonec mohla dorazit až v roce 2035, pokud se tedy tou dobou neukáže být celá domnělá elektrická revoluce ještě větším fiaskem, než je dnes.
V reakci na dotaz, zda by přitom bateriový Urus nakonec nemohl dorazit dřív, Winkelmann pak jen potvrdil, že je pořád zdatným obchodníkem. „Teď, když jsme rozhodli o další generaci, máme dostatek času, abychom viděli, jak se vyvine zájem, regulace, infrastruktura a hlavně složení klientely,“ dodal s tím, že vše ovlivní příchod produkčního Lanzadoru. O tom chce automobilka rozhodnout někdy na počátku příštího roku, zatím Winkelmann mluví jen o tom, že „konec dekády může být tím správným načasováním“.
„Stále máme sedm měsíců na to, abychom rozhodli, co bude dál. Jsme flexibilní a neustále přemýšlíme o tom, kdy nadejde ten správný čas. Příchod vozu jsme nicméně již odložili, protože jsme viděli, že zájem o elektromobilitu po celém světě je pod úrovní, jakou jsme před pár lety předpokládali,“ uvedl dále Winkelmann. Lamborghini si tak zjevně ponechává zadní vrátka otevřená dokořán, což mu jen prospěje - třeba nový spalovací Cayenne bude jen facelift toho stávajícího, zatímco nový Urus má být skutečně nový. Podobně jako Porsche navíc také italská značka v nemalé míře sází na syntetické palivo, takže spalovací pohony u něj mohou mít k mrtvým ještě dál, než se dosud zdálo.


















Stávající Urus už sice s kompletně spalovacím pohonem nekoupíte, jeho hybrid se ale pořád opírá o spalovací osmiválec. Tak tomu má být i u jeho příští generace. Foto: Lamborghini
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
včeraI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Donington včera 16:00
- BMW R12 Toprak Passion: stavba od brněnských FSB Motor Works včera 11:17
- Časový program Grand Prix Sachsenringu včera 10:00
- Superbike se vrací ke svým kořenům, tedy do Doningtonu 8.7.2025
- V Brně a na Sachsenringu bez Chantry 8.7.2025
Nejnovější články
Range Rover částečně končí se svým dosavadním označením, jeho nové logo budí pozdvižení
před hodinouElektromobily už v Nizozemsku odebírají víc elektřiny než vlaky. Spotřeba za 5 let vzrostla skoro dvojnásobně, a to tvoří 5 procent všech aut
před 2 hodinamiČtyřválcový Mercedes C63 AMG je pro první majitele takové finanční fiasko, že skoro začíná být lákavý jako ojetina
před 4 hodinamiBugattti přiznalo, že svá auta dodává zákazníkům už ojetá, navíc se s nimi před předáním ani trochu nemaže
včeraSilniční stíhačka s nejsilnějším motorem V12 historie se ukázala hotová, s obrovským výkonem chce pokořit rychlost 450 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva