Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini potvrdilo ostrý Huracan s pohonem zadních kol, na mušce má Ferrari
7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Typická Lamba posledních dekád sice mají pohon všech kol, ta nejostřejší ale nikoli. Nový Huracán nebude v tomto směru výjimkou.
Pokud jsme v poslední době hovořili o Lamborghini Huracán, bylo to hlavně v souvislosti s tím, jak vzplálo a později dohořelo to české v Maďarsku. Vůz ale zazářil trochu jiným způsobem i v Top Gearu a neuniklo nám ani to, když jej velmi sympatickým způsobem „vyvenčil” šéf Lamborghini cestou do Ženevy. Na pozadí těchto, do jisté míry spíše „společenských” událostí se ale děly i věci techničtějšího rázu - zejména premiéra verze GT3, která následovala dřívější LP620-2 Super Trofeo.
Jak už tušíte z označení druhého zmíněného auta, nejen že mu přibylo 10 koní k dobru, také mu ubyl pohon předních kol a s ním (a nejen s ním) přes 150 kilogramů. V obou případech se ale jednalo o závodní auta, silniční verzi nadále definoval kód LP610-4. I to se ovšem změní.
Podobný záměr není nový a i kdyby jej automobilka dříve neavizovala, dal by se vytušit z existence varianty Superleggera předchozího Gallarda. Teď už je ale jisté, že taková verze dorazí, neboť se o ní, výjimečně jinde než na ženevském autosalonu, rozpovídal nový šéf testovacích jezdců značky, Giorgio Sanna, který v této pozici nahradil Valentina Balboniho.
Sanna pro tištěný magazín Evo uvedl, že Lamborghini už takovou verzi Huracánu chystá a bude vyvedena ve velmi podobném stylu jako Ferrari 458 Speciale - bude lehčí a výkonnější. V souvislosti s tím první pozbude pohonu předních kol, manuál jako jako u Balboniho specialitek ale nečekejme. Přesto bude vůz zaměřen na okruhové hrátky, silniční homologaci ale postrádat nebude.
Cílem vozu je vypálit rybník konkurentům, zejména Ferrari a jeho 488 GTB resp. chystané verzi Speciale. A také novému McLarenu 675 LT, který je z podobného těsta. Na rozdíl od nich ale Lambo zůstane věrné motoru s atmosférickým plněním a to je pro okruhovou hračku jedině dobře. Lamborghini Huracán Superleggera bychom se měli na trhu dočkat v roce 2016.














Lamboghini Huracán Stephana Winkelmanna bude zřejmě standardní čtyřkolka. Ale kdo ví, třeba i on zkouší v provozu něco, co jím řízená firma teprve chystá...
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 8 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva