Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini potvrdilo ostrý Huracan s pohonem zadních kol, na mušce má Ferrari
7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Typická Lamba posledních dekád sice mají pohon všech kol, ta nejostřejší ale nikoli. Nový Huracán nebude v tomto směru výjimkou.
Pokud jsme v poslední době hovořili o Lamborghini Huracán, bylo to hlavně v souvislosti s tím, jak vzplálo a později dohořelo to české v Maďarsku. Vůz ale zazářil trochu jiným způsobem i v Top Gearu a neuniklo nám ani to, když jej velmi sympatickým způsobem „vyvenčil” šéf Lamborghini cestou do Ženevy. Na pozadí těchto, do jisté míry spíše „společenských” událostí se ale děly i věci techničtějšího rázu - zejména premiéra verze GT3, která následovala dřívější LP620-2 Super Trofeo.
Jak už tušíte z označení druhého zmíněného auta, nejen že mu přibylo 10 koní k dobru, také mu ubyl pohon předních kol a s ním (a nejen s ním) přes 150 kilogramů. V obou případech se ale jednalo o závodní auta, silniční verzi nadále definoval kód LP610-4. I to se ovšem změní.
Podobný záměr není nový a i kdyby jej automobilka dříve neavizovala, dal by se vytušit z existence varianty Superleggera předchozího Gallarda. Teď už je ale jisté, že taková verze dorazí, neboť se o ní, výjimečně jinde než na ženevském autosalonu, rozpovídal nový šéf testovacích jezdců značky, Giorgio Sanna, který v této pozici nahradil Valentina Balboniho.
Sanna pro tištěný magazín Evo uvedl, že Lamborghini už takovou verzi Huracánu chystá a bude vyvedena ve velmi podobném stylu jako Ferrari 458 Speciale - bude lehčí a výkonnější. V souvislosti s tím první pozbude pohonu předních kol, manuál jako jako u Balboniho specialitek ale nečekejme. Přesto bude vůz zaměřen na okruhové hrátky, silniční homologaci ale postrádat nebude.
Cílem vozu je vypálit rybník konkurentům, zejména Ferrari a jeho 488 GTB resp. chystané verzi Speciale. A také novému McLarenu 675 LT, který je z podobného těsta. Na rozdíl od nich ale Lambo zůstane věrné motoru s atmosférickým plněním a to je pro okruhovou hračku jedině dobře. Lamborghini Huracán Superleggera bychom se měli na trhu dočkat v roce 2016.














Lamboghini Huracán Stephana Winkelmanna bude zřejmě standardní čtyřkolka. Ale kdo ví, třeba i on zkouší v provozu něco, co jím řízená firma teprve chystá...
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
