„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel

Přiznejte bez mučení, že tohle auto na první pohled skutečně vypadá jako Lamborghini, zvlášť takto v terénní akci. Stojí ale desetinu jeho ceny, jen tedy nenabízí jeho techniku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel

15.6.2023 | Petr Miler

„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel

/

Foto: Jetour

Přiznejte bez mučení, že tohle auto na první pohled skutečně vypadá jako Lamborghini, zvlášť takto v terénní akci. Stojí ale desetinu jeho ceny, jen tedy nenabízí jeho techniku.

Ruský automobilový trh se od počátku loňského roku změnil k nepoznání. Naprostá většina zavedených výrobců jej kvůli sankcím západu opustila, což se stalo vodou na mlýn Číňanům. Ti si se sankcemi hlavu dělat nemusí a využívají toho i jinde než v Rusku. Už totiž zjistili, že když zvládnou s nějakým autem oslovit klientelu v této zemi, úspěch v dalších západních destinacích je mnohem pravděpodobnější - preference Rusů a třeba Poláků nejsou v automobilovém světě navzdory jejich vzájemným antipatiím příliš odlišné.

V posledním roce jsme tak svědky záplavy příchodu nových čínských značek do Ruska, do zemí CIS (či SNS, chcete-li) a vybraných států západní Evropy (typicky Itálie nebo Norsko). Poslední příchozí je i jednou z nejmladších, založena byla totiž v roce 2018. Nedostatkem zkušeností či špatným zázemím nicméně Jetour netrpí, je to značka automobilky Chery, jednoho z největších čínských výrobců. S ní se chce ještě více přiblížit masám, neboť nová značka měla nízkými cenami a odvážnějším designem zabodovat hlavně u mladých.

Zatím to vypadá na jasný úspěch, za ony čtyři roky Jetour oslovil přes 550 tisíc kupců. Stačily mu k tomu pouze dva vozy - SUV X70 a X90. Loni nicméně Číňané přišli s třetím do party, modelem Dashing (někde si říká Dasheng), kterému se přezdívá Lamborghini pro chudé kvůli jeho podobnosti s SUV Urus. Kromě toho modernizovali i původní dvojku, která se navíc dočkala nových variant, dnes ale zůstaneme u Dashingu.

Ten se měl v Rusku začít prodávat už loni na podzim, nakonec však došlo na menší zpoždění. Do prodeje tedy vstupuje až nyní, základní cena ale zůstává - aspoň na současné ruské poměry - podobně nízko. Z původně avizovaných 2,2 milionů rublů (cca 582 tisíc Kč) je aktuálně 2 339 900 RUB, tedy asi 607 tisíc Kč. Ve srovnání s čínským trhem je to asi o polovinu víc, pořád je to ale láce, zvlášť pak ve srovnání s cenou Urusu - na ten potřebujete aspoň desetinásobně vyšší sumu.

Co je za tyto peníze k mání? Především docela velké auto - větší, než se na první pohled zdá. 4,6metrové SUV-kupé svou délkou takřka vyrovnává Škodu Kodiaq, pod kapotou pak najdeme benzínové turbomotory o objemu 1,5 nebo 1,6 litru. První produkuje 147 koní a je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou nebo se stejně disponovaným automatem. Silnější jedna-šestka nabízí až 190 koní a je k dispozici pouze se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem. Pohon kol je ve všech případech přední.

K dispozici jsou čtyři pevné konfigurace: Comfort, Comfort Plus, Elite a Luxury. Výchozí Comfort zahrnuje mj. čtyři airbagy, LED světlomety, klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, ABS, ESP, hlídání tlaku v pneumatikách, vyhřívání čelního skla a trysek ostřikovačů, kožené čalounění, audiosystém či kola z lehkých slitin.

Comfort Plus se vyznačuje přítomností digitální přístrojovky a multimediálního systému s 12,8palcovou obrazovkou. Nechybí vyhřívaný volant, elektrické nastavení sedadla řidiče, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, světelný senzor, panoramatická prosklená střecha nebo bezklíčový vstup a start.

Verze Elite přidává třeba i elektrické víko zavazadlového prostoru, dálkové startování motoru či 360° parkovací kamery. Luxury pak skýtá i multimediální systém s displejem zvětšeným na 15,6 palce, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, reproduktor v opěrce hlavy, pokročilou filtraci vzduchu v kabině nebo adaptivní tempomat.

Tohle všechno od 607 tisíc? To nezní špatně, navíc i absolutní vrchol s lepším motorem nepřijde na víc než 3 039 900 RUB, tedy asi 795 tisíc Kč. Srovnatelný Kodaq v Rusku stál a stojí násobně víc. A jako Lamborghini nevypadá...


„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 1 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 01„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 2 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 02„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 3 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 03„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 4 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 04„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 5 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 05„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 6 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 06„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 7 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 07„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 8 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 08„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 9 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 09„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 10 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 10„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 11 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 11„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 12 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 12„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 13 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 13„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 14 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 14„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 15 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 15„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 16 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 16„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 17 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 17„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 18 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 18„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 19 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 19„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel - 20 - Jetour Dashing 2023 prodej Evropa oficialni nove 20
Jetour Dashing už se dá oficiálně koupit v Evropě, poměr styl/výbava/technika/cena nabízí velmi zajímavý. Foto: Jetour

Zdroj: Jetour

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše