Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Lamborghini pro chudé” z Číny se začalo prodávat v Evropě, ve srovnání s originálem stojí pakatel
15.6.2023 | Petr Miler
Přiznejte bez mučení, že tohle auto na první pohled skutečně vypadá jako Lamborghini, zvlášť takto v terénní akci. Stojí ale desetinu jeho ceny, jen tedy nenabízí jeho techniku.
Ruský automobilový trh se od počátku loňského roku změnil k nepoznání. Naprostá většina zavedených výrobců jej kvůli sankcím západu opustila, což se stalo vodou na mlýn Číňanům. Ti si se sankcemi hlavu dělat nemusí a využívají toho i jinde než v Rusku. Už totiž zjistili, že když zvládnou s nějakým autem oslovit klientelu v této zemi, úspěch v dalších západních destinacích je mnohem pravděpodobnější - preference Rusů a třeba Poláků nejsou v automobilovém světě navzdory jejich vzájemným antipatiím příliš odlišné.
V posledním roce jsme tak svědky záplavy příchodu nových čínských značek do Ruska, do zemí CIS (či SNS, chcete-li) a vybraných států západní Evropy (typicky Itálie nebo Norsko). Poslední příchozí je i jednou z nejmladších, založena byla totiž v roce 2018. Nedostatkem zkušeností či špatným zázemím nicméně Jetour netrpí, je to značka automobilky Chery, jednoho z největších čínských výrobců. S ní se chce ještě více přiblížit masám, neboť nová značka měla nízkými cenami a odvážnějším designem zabodovat hlavně u mladých.
Zatím to vypadá na jasný úspěch, za ony čtyři roky Jetour oslovil přes 550 tisíc kupců. Stačily mu k tomu pouze dva vozy - SUV X70 a X90. Loni nicméně Číňané přišli s třetím do party, modelem Dashing (někde si říká Dasheng), kterému se přezdívá Lamborghini pro chudé kvůli jeho podobnosti s SUV Urus. Kromě toho modernizovali i původní dvojku, která se navíc dočkala nových variant, dnes ale zůstaneme u Dashingu.
Ten se měl v Rusku začít prodávat už loni na podzim, nakonec však došlo na menší zpoždění. Do prodeje tedy vstupuje až nyní, základní cena ale zůstává - aspoň na současné ruské poměry - podobně nízko. Z původně avizovaných 2,2 milionů rublů (cca 582 tisíc Kč) je aktuálně 2 339 900 RUB, tedy asi 607 tisíc Kč. Ve srovnání s čínským trhem je to asi o polovinu víc, pořád je to ale láce, zvlášť pak ve srovnání s cenou Urusu - na ten potřebujete aspoň desetinásobně vyšší sumu.
Co je za tyto peníze k mání? Především docela velké auto - větší, než se na první pohled zdá. 4,6metrové SUV-kupé svou délkou takřka vyrovnává Škodu Kodiaq, pod kapotou pak najdeme benzínové turbomotory o objemu 1,5 nebo 1,6 litru. První produkuje 147 koní a je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou nebo se stejně disponovaným automatem. Silnější jedna-šestka nabízí až 190 koní a je k dispozici pouze se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem. Pohon kol je ve všech případech přední.
K dispozici jsou čtyři pevné konfigurace: Comfort, Comfort Plus, Elite a Luxury. Výchozí Comfort zahrnuje mj. čtyři airbagy, LED světlomety, klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, ABS, ESP, hlídání tlaku v pneumatikách, vyhřívání čelního skla a trysek ostřikovačů, kožené čalounění, audiosystém či kola z lehkých slitin.
Comfort Plus se vyznačuje přítomností digitální přístrojovky a multimediálního systému s 12,8palcovou obrazovkou. Nechybí vyhřívaný volant, elektrické nastavení sedadla řidiče, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, světelný senzor, panoramatická prosklená střecha nebo bezklíčový vstup a start.
Verze Elite přidává třeba i elektrické víko zavazadlového prostoru, dálkové startování motoru či 360° parkovací kamery. Luxury pak skýtá i multimediální systém s displejem zvětšeným na 15,6 palce, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, reproduktor v opěrce hlavy, pokročilou filtraci vzduchu v kabině nebo adaptivní tempomat.
Tohle všechno od 607 tisíc? To nezní špatně, navíc i absolutní vrchol s lepším motorem nepřijde na víc než 3 039 900 RUB, tedy asi 795 tisíc Kč. Srovnatelný Kodaq v Rusku stál a stojí násobně víc. A jako Lamborghini nevypadá...




















Jetour Dashing už se dá oficiálně koupit v Evropě, poměr styl/výbava/technika/cena nabízí velmi zajímavý. Foto: Jetour
Zdroj: Jetour
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 10 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 10 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 11 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
dnes
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
