Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Discovery 4: facelift i pro „Disco”
15.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
V omlazené verzi se na New York Autoshow představil i model Land Rover Discovery. Ještě komfortnější, ještě modernější, ještě silnější. Discovery opět potvrzuje, že je ideálním luxusním off-roadem do nejtěžšího terénu.
Land Rover Discovery už dlouhá léta synonymem pro off-road s podvozkem klasické koncepce, na kterém je posazena kabina plná luxusu a od poslední generace i elektronických systémů pomáhajících ve všemožných jízdních situacích.
Nově se pod kapotou objeví motor z produkce skupiny Jaguar/Land Rover. Stejně jako v případě modelu Range Rover Sport, i zde tedy najdeme pětilitrový atmosférický osmiválec s přímým vstříkem paliva, jehož nejvyšší výkon dosahuje 375 koní (208 kW) a točivý moment vrcholí na 508 N.m. Agregátu standardně sekunduje šestistupňová samočinná převodovka ZF, která byla upravena pro použití i mimo silnice. O hrubé síle motoru netřeba pochybovat a pokud by se přece jen někdo našel, zrychlení 0-100 km/h za 7,6 sekundy ho snad přesvědčí o opaku.
Největší důraz byl automobilkou věnován samozřejmě podvozku a zlepšování jízdních vlastností v terénu. Firemní systém Terrain Response nabídne pětici režimů volených v závislosti na terénních podmínkách. Novinkou je systém Sand Launch Control, který je určen pro rozjezdy v sypkém písku. Umožňuje určité procento prokluzu kol, což zabrání zahrabání se. Modifikace se dostaly i k elektronickým asistenčním systémům usnadňujícím třeba jízdu z kopce nebo do kopce a stabilizačnímu systému DSC.
Změny zevnějšku se nesly rodinném duchu, takže i zde se na řadu dostaly nové přední i zadní světlomety s technologií LED, směrovky, nárazníky a masivnější maska. Nově přibyla širokoúhlá parkovací kamera, senzor sledující „mrtvý uhel“ a dálková světla s automatickým ztlumováním. Standardně je Discovery dodáván na 19" kolech, 20" jsou za příplatek.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejčtenější články
Podoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
6.8.2025Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
6.8.2025Ani 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
6.8.2025Honda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
6.8.2025Bezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
6.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva