Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Discovery 4: facelift i pro „Disco”
15.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
V omlazené verzi se na New York Autoshow představil i model Land Rover Discovery. Ještě komfortnější, ještě modernější, ještě silnější. Discovery opět potvrzuje, že je ideálním luxusním off-roadem do nejtěžšího terénu.
Land Rover Discovery už dlouhá léta synonymem pro off-road s podvozkem klasické koncepce, na kterém je posazena kabina plná luxusu a od poslední generace i elektronických systémů pomáhajících ve všemožných jízdních situacích.
Nově se pod kapotou objeví motor z produkce skupiny Jaguar/Land Rover. Stejně jako v případě modelu Range Rover Sport, i zde tedy najdeme pětilitrový atmosférický osmiválec s přímým vstříkem paliva, jehož nejvyšší výkon dosahuje 375 koní (208 kW) a točivý moment vrcholí na 508 N.m. Agregátu standardně sekunduje šestistupňová samočinná převodovka ZF, která byla upravena pro použití i mimo silnice. O hrubé síle motoru netřeba pochybovat a pokud by se přece jen někdo našel, zrychlení 0-100 km/h za 7,6 sekundy ho snad přesvědčí o opaku.
Největší důraz byl automobilkou věnován samozřejmě podvozku a zlepšování jízdních vlastností v terénu. Firemní systém Terrain Response nabídne pětici režimů volených v závislosti na terénních podmínkách. Novinkou je systém Sand Launch Control, který je určen pro rozjezdy v sypkém písku. Umožňuje určité procento prokluzu kol, což zabrání zahrabání se. Modifikace se dostaly i k elektronickým asistenčním systémům usnadňujícím třeba jízdu z kopce nebo do kopce a stabilizačnímu systému DSC.
Změny zevnějšku se nesly rodinném duchu, takže i zde se na řadu dostaly nové přední i zadní světlomety s technologií LED, směrovky, nárazníky a masivnější maska. Nově přibyla širokoúhlá parkovací kamera, senzor sledující „mrtvý uhel“ a dálková světla s automatickým ztlumováním. Standardně je Discovery dodáván na 19" kolech, 20" jsou za příplatek.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva