Range Rover Sport facelift: omlazená klasika

Přinášíme pohled na omlazenou podobu modelu Range Rover Sport. Novinka přináší dvě nové pohonné jednotky s výkonem vrcholícím za hranicí pěti set koní, kvalitnější materiály, ale i některé nové technologie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sport facelift: omlazená klasika

13.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Range Rover Sport facelift: omlazená klasika

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přinášíme pohled na omlazenou podobu modelu Range Rover Sport. Novinka přináší dvě nové pohonné jednotky s výkonem vrcholícím za hranicí pěti set koní, kvalitnější materiály, ale i některé nové technologie.

Inovovaný Range Rover Sport je nyní osazen výkonnějším, kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem o objemu 5,0 l. Ten disponuje mohutným výkonem 510 koní (375 kW) a 620 N.m točivého momentu. Tímto krokem se dostal za hranici výkonu svého konkurenta v podobě Mercedesu ML 63 AMG a ostatně nemá daleko ani k novým BMW X5 M a X6 M. Stejnou jednotku, ale se sníženým výkonem dostane i terénní kolega Discovery 4.

Pro zákazníky u kterých není výkon na prvním místě je tu vznětová verze s motorem značky Jaguar o objemu 3,6 l s výkonem 245 koní. Nejvyšší točivý moment činní 600 N.m. Obě pohonné jednotky jsou nejenže lehčí a zhruba o 20 procent výkonnější, než jejich předchůdci, ale vyznačují se i nižší kombinovanou spotřebou a kultivovanějším chodem. Spojeny jsou se samočinnou převodovkou ZF.

Exteriérové omlazení doznalo změnu na předním a zadním nárazníku kterým sekundují nové prahové lišty. Hlavní světlomety mají nové uspořádání a jsou plně z LE diodových komponentů. Směrová a zadní světla jsou taktéž tvořena diodami. Nová je i mřížka chladiče.

Poměrně dramatické změny se odehrály v interíéru. Najdeme zde nový TFT displej s velikostí 12" palců, který je spojen s novými ovladači. Interiér také nabídne větší míru luxusu a pohodlí ,především díky odchozím strohým a ostrým tvarům. Nadšenci moderních technologií jistě ocení propracovanější navigační systém, který lze ovládat přes dotykovou obrazovku, součástí multimediálního systému je i USB port a přípojka pro iPod.

Faceliftovaný „RR Sport” se začne prodávat záhy po skončení autosalonu v New Yorku, ceny by měly zůstat na současné úrovni.


Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 1 - range_rover_sport_facelift_2009_01Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 2 - range_rover_sport_facelift_2009_21Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 3 - range_rover_sport_facelift_2009_15Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 4 - range_rover_sport_facelift_2009_16Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 5 - range_rover_sport_facelift_2009_13Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 6 - range_rover_sport_facelift_2009_17Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 7 - range_rover_sport_facelift_2009_09Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 8 - range_rover_sport_facelift_2009_06Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 9 - range_rover_sport_facelift_2009_05Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 10 - range_rover_sport_facelift_2009_11Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 11 - range_rover_sport_facelift_2009_14 Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 12 - range_rover_sport_facelift_2009_04Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 13 - range_rover_sport_facelift_2009_19

Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 14 - range_rover_sport_facelift_2009_02Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 15 - range_rover_sport_facelift_2009_03Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 16 - range_rover_sport_facelift_2009_07Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 17 - range_rover_sport_facelift_2009_08Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 18 - range_rover_sport_facelift_2009_12Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 19 - range_rover_sport_facelift_2009_10Range Rover Sport facelift: omlazená klasika - 20 - range_rover_sport_facelift_2009_18

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.