Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari
23.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle je genetický experiment podle našeho gusta. U Lazzariniho chtějí vzít malý Fiat 500 a sportovní Ferrari 458 Italia. A spojit je v jedno auto.
Fiat 500 nemusí být až takový „Barbie car”, jak se na první pohled může zdát. Sáhněte po některé z verzí Abarth, třeba rovnou té nejsilnější Essesse a těžko si s jejími 160 koňmi budete stěžovat na nedostatek „chlapské dynamiky”. A nebo? A nebo se jmenujete Lazzarini a ke spokojenosti vám ještě dalších 390 koní chybí.
Ano, čtete správně, firma Lazzarini design se rozhodla stvořit vůz pojmenovaný 550 Italia, který stojí právě na základech Fiatu 500 s výkonem až 550 koní. Je tedy otázkou, co by z takového auta zbylo, ale přinejmenším části karoserie a designu by to byly. Zbytek? O ten by se postarala technika Ferrari, přesněji ta z modelu 458 Italia. A to je spojení více než odvážné.
Lazzarini to ale myslí vážně a svůj projekt včera představil světu. Zatím jen na papíře, dech se z něj ale tají i tak. Úpravce má v úmyslu vzít karoserii pětistovky a dramaticky ji rozšířit. Vepředu má vozu přibýt 20 centimetrů, vzadu dokonce 30. Aby nezůstalo jen u toho, přepracovány byly také oba nárazníky (ten zadní s pořádným difuzorem a ještě „pořádnějšími” koncovkami výfuků), pochopitelně i boční partie a vůz by dostal vskutku monstrózní zadní přítlačné křídlo, za které by se nemusel stydět ani Manfred von Richthofen.
Původní nezůstal ani rozvor náprav, byl prodloužen o 30 cm, neboť - jak asi tušíte - tohle auto by mělo motor a převodovku stejně jako jeho „dárce orgánů” vzadu a s původním rozvorem by se to všechno i s řidičem už mezi nápravy nevešlo. Aby vůz neměl potíže s přebytkem výkonu, byla síla osmiválce Ferrari omezena na 550 koní (standard je 570). Zní to vtipně, Lazzarini o tom ale stejně jako o všem nežertuje a říká, že s původním výkonem se vůz alespoň v rámci jeho simulací nechoval dobře počas řazení.
Přenos výkonu pochopitelně obstarávají zadní kola a dvouspojkový automat Ferrari. Nechybí ani samosvorný diferenciál a ačkoli i ten byl převzat z vozu se vzpínajícím se koníkem ve znaku, podle úpravce byl kompletně přenastaven, aby vyhověl použití v o poznání menším autě s jiným rozložením hmotnosti.
Chladič najdeme oproti 458 Italia na přídi (zadní vstupy vzduchu slouží hlavně převodovce a diferenciálu, motor spíše „krmí”), kam se přesunula také palivová nádrž kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. Tento cíl si vyžádal také dodatečné zatížení vozu na přídi a uprostřed, přesto se jeho výsledná hmotnost pohybuje na úrovni více než zajímavých 990 kilogramů.
Jak by tento vůz s bez nadsázky brutálním poměrem výkonu a hmotnosti jel, to si ani u Lazzariniho netroufají odhadovat, postavit jej ale opravdu chtějí. Jestli někdy vznikne a bude mít avizované parametry, to je zatím otázkou - hledá se zájemce, který by za něj byl ochoten dát 550 tisíc dolarů, tedy přes 11 milionů korun. Najde se takový blázen? Docela bychom si přáli, aby se našel, tohle auto bychom chtěli vidět v akci...







Žert? Lazzarini se tak netváří, jeho 550 Italia na každý pád vypadá na pořádnou šílenost...
Zdroj: Lazzarini Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 54 minutamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva