Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné a stylové SUV Renaultu konečně dorazilo do Evropy, bude ale levné i tady?
23.9.2020 | Petr Prokopec
Po úspěšném tažení Ruskem, Korejí nebo Austrálií se SUV-kupé Renaultu podívá i do Evropy. Při pohledu na jeho techniku se ale musíme prát, zda bude zachována jeho největší přednost.
Renault Arkana jako takový není žhavou novinkou, vůbec poprvé se světu ukázal již před dvěma roky na autosalonu v Moskvě. Následně zamířil do prodeje nejprve pouze v Rusku, kde se dočkal nemalého úspěchu. Rázem se tak každý začal ptát, kdy Francouzi stylové SUV-kupé nabídnou také v Evropě, chvíli nás ale napínali. Nejprve jej jako Renault-Samsung začali prodávat v Koreji, pak znovu jako Renault v Austrálii a až teď došla řada na země Evropské unie.
Ve srovnání s ruským provedením se to evropské vizuálně neliší, v rámci exteriéru tedy jen v rychlosti zopakujeme, že Arkana je 4 568 milimetrů dlouhá, 1 821 mm široká a 1 571 mm vysoká. V případě rozvoru je pak možné počítat s 2 720 mm, zatímco světlá výška činí 190 mm. V kombinaci s ochrannou podvozku a spodní části karoserie byste se tedy nemuseli obávat terénu, jakkoliv je třeba počítat pouze s pohonem předních kol.
V případě pohonných jednotek budou zpočátku k dispozici pouze dvě motorizace. Renault přitom vyzdvihuje hlavně 1,6litrový benzin-elektrický hybrid, což je zcela pochopitelné. S tímto agregátem totiž mají být spojené o 40 procent nižší emise oproti běžnému spalovacímu motoru. Jednotka přitom nabídne 140 koní a možnost jízdy čistě na elektřinu, o detailech však Francouzi zatím mlčí.
Stejně tak nejsou k dispozici ani detaily spojené s 1,3litrovou přeplňovanou benzinovou jednotkou, která nabídne 140 koní. Renault pouze uvádí, že s agregátem je spojena mikrohybridní technologie v podobě přidaného alternátoru-startéru a 12voltové lithium-iontové baterie umístěné pod sedačkou spolujezdce. Stejný systém pak dostane i silnější verze motoru, jenž bude produkovat 160 koní.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde mohou zákazníci v závislosti na úrovni výbavy počítat s 4,2palcovým, 7palcovým nebo 10,2palcovým displejem na místě přístrojového štítu. Uprostřed pak bude možné volit mezi 7palcovou a 9,3palcovou obrazovkou multimédií. Systém Easy Link je přitom kompatibilní s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay a umožnuje aktualizaci online, ovšem pouze v případě map navigace.
Oproti Rusku přitom Renault nabídne zákazníkům novou výbavu R.S. Line, ta však zvenčí počítá hlavně s odlišným lakováním jak karoserie, tak některých detailů. Nechybí nicméně zadní spoiler, zatímco uvnitř bude možné počítat s koženým volantem či sadou hliníkových pedálů. K mání pak bude se všemi jednotkami, přičemž k dispozici bude i barevná nadstavba zahrnující třeba černě lakovanou střechu.
Lze už jen dodat, že verze osazené přeplňovanou jedna-trojkou počítají s 513litrovým zavazadelníkem, zatímco u hybridu je kapacita pouze 438litrová. Výrobu dostane na starosti továrna Renaultu v jihokorejském Busanu, což je další odklon od ruské verze, která je montována v Moskvě.
Na ceny je momentálně příliš brzy, vůz má fyzicky do prodeje dorazit až v první polovině příštího roku, při pohledu na hybridní techniku se ale obáváme, že se základní cenou odpovídající 1 124 000 rublů (asi 337 tisíc Kč) jako v Rusku počítat nemůžeme. Něco takového se dalo čekat už dříve, pokud ale bude Arkana příliš drahá, připraví se o velký část své atraktivity - v Rusku i jinde boduje tento vůz hlavně proto, že takto levné a stylové SUV tam nikdo jiný nenabízí.
Renault Arkana se ukázal v evropské verzi, a to rovnou ve výbavovém stupni R.S. Line, do prodeje nicméně dorazí až v prvním pololetí příštího roku. Ceny zatím neznáme, o ruské láci ale pochybujeme. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva