Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levný čínský elektrický zázrak pro čtyři je prodejní hit, test ale ukázal jeho pravou tvář
26.10.2020 | Petr Prokopec
Dokonalý vůz za jeho cenu skutečně nelze čekat, vše má ale své meze. I když na tohle auto hledíte optikou extrémně nízké ceny, je i tak obtížně přijatelnou volbou. O to víc udiví jeho vysoké prodeje.
Před necelými dvěma měsíci jsme vám mohli představit zajímavou čínskou novinku. Stojí za ním konglomerát značek SAIC, GM a Wuling, které se evidentně rozhodly, že zákazníkům nabídnou elektrickou mobilitu za co nejméně peněz. Model zvaný Mini EV tak začali prodávat za pouhých 28 800 yuanů, tedy v přepočtu 99 tisíc korun, což je opravdu působivé. Není tedy divu, že jen během srpna bylo prodáno zhruba 15 tisíc exemplářů. Tím Wuling Mini EV překonal i Teslu Model 3 a stal se nejžádanějším elektromobilem na čínském trhu.
Nyní se vozu podíval na zoubek Američan, který si na internetu říká Wheelsboy. On sám se označuje tak trochu za škrta, který si raději nechává vrtat kolena, než aby vydal byť korunu zbytečně. Mini EV by tak mohlo být jeho naprostým ideálem, neboť za 99 tisíc korun může počítat se čtyřmi sedadly či pevnou střechou. A také se 741 litry zavazadlového prostoru, pokud dojde ke sklopení zadních sedadel. Elektrický dojezd 120 km pak ve výsledku taktéž není zrovna negativem, na pokrytí běžných městských potřeb stačí.
Nicméně je třeba si uvědomit, že k nízké ceně se dotyčné automobilky nějakým způsobem museli dostat. A jelikož přitom použili elektrické ústrojí, bylo více než zjevné, že jinak se bude šetřit na každém kroku. Jak tedy dodává Wheelsboy, kupříkladu kvalita plastů v interiéru je „někde mezi levným vozem a veřejnými toaletami“. Pokud se tedy ve voze občas rozčilujete a mlátíte do všeho kolem, v tomto případě na jakýkoliv úder zapomeňte, hlavně v zimě, jinak zkrátka vaše ruka půjde skrze ony plasty.
Již zmíněný zavazadelník je navíc běžně natolik malý, že nepojme ani klasický nákup. Ten tak je nutné složit buď na zadní sedadla, nebo pro změnu musíte sklopit jejich opěradla. Dle Wheelsboye to ale nakonec není až tak problematické, neboť dospělí do nich stejně moc často neusednou. Těšit se ale ve výsledku nebudou ani na ta přední, která jsou prý vůbec ta nejhorší, jaká kdy vyzkoušel.
Podobná kritika směřuje také ke klimatizaci, zatímco v případě samotné jízdy můžete při překonávání silničních nerovností počítat s „dobrodružstvím“. A abyste dosáhli nejvyšší rychlosti 100 km/h, je třeba nemalé odvahy. Mini EV totiž dostalo do vínku pohon zadní nápravy, která stejně jako ta přední užívá drobounká 12palcová kola. Kromě nich pak sice dorazilo ještě ABS či bezpečnostní pásy, tím však výčet prvků zajišťujících vaši ochranu víceméně končí.
Vozu tak lze jen stěží dát palec nahoru, což ostatně potvrzuje i Wheelsboy, který by si jej i přes nízkou cenu jednoduše nekoupil. Na druhou stranu, zájem čínského publika je více než pochopitelný. Mini EV totiž není jen nejlevnějším elektromobilem na trhu, ale zároveň po stránce cenové poráží i ojetiny. Přitom stále nabízí vyšší bezpečnost než takový skútr. A pokud zákazníci zaplatí 38 800 CNY (134 tisíc Kč), mohou počítat s verzí, jenž baterie o kapacitě 9,2 kWh nahradí akumulátory s 13,8 kWh, což dojezd zvedne na 170 km.
Kromě toho je třeba si uvědomit, že díky drobným rozměrům (délka 2 917 mm, šířka 1 493 mm, výška 1 621 mm, rozvor 1 940 mm) představuje parkovací ideál, což se ve stále přeplněnějších čínských velkoměstech počítá dvojnásob. A pokud k tomu všemu ještě přihodíme možnost zamířit díky elektrickému pohonu kamkoliv, pak je vlastně překvapivé pouze to, že onen zájem není ještě větší.









Mini EV sice dokáže zaujmout nízkou cenou, ovšem ta je vykoupena řadou obětí, které by typický Evropan nejspíše nepřekousl. Ilustrační foto: Wulling
Zdroj: Wheelsboy@YouTube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 43 minutamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 2 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva