Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levný čínský soupeř Škody Octavia prodávaný i „na západě”, se ukázal v novém. Za 395 tisíc Kč nabídne ještě víc
17.8.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto nikdy nevypadalo špatně a nenabízelo málo, za své ceny rozhodně ne. Ale Číňané mají ve zvyku své nabídky šperkovat, a tak model MG5 učinili zajímavějším zvnějšku i zevnitř. Lákavé ceny se ovšem měnit nemají.
Není MG5 jako MG5. Zatímco u nás se pod tímto názvem prodává elektrické kombi, ve většině světa si tak říká spalovací sedan. Je to trochu s podivem, neboť zrovna v Česku by jistě fungovalo lépe spíš auto, které je od 25 990 AUD, tedy asi 395 tisíc Kč, k mání i na „západním” trhu typu Austrálie. Ale co není, může být, ostatně MG5 se aktuálně dočkalo faceliftu, který dorazil čtyři léta pod debutu jeho druhé generace. A ten může dát prostor k ještě větší expanzi.
V případě designu se značka snažila vizuálně přiblížit k většímu fastbacku MG7. Vpředu tak nyní trůní nová maska, která se již obejde bez černých plastů, se kterými původní provedení působilo trochu jako knírač. Jen u toho ale Číňané nezůstali, dále přihodili nová světla. Jejich tvaru pak musela být přizpůsobena kapota motoru, zároveň se změnil i nárazník. I když tedy vůz na první pohled nepůsobí až tak nově, změn je poměrně hodně a všechny jsou ku prospěchu věci.
Jiný je i zadní nárazník, který nyní disponuje integrovaným difuzorem v barvě karoserie. Protože ale u MG5 můžete jen stěží očekávat zakapotovaný podvozek, jde pochopitelně pouze o designovou atrapu. To jsou pak ostatně i chromové koncovky výfuků, ve skutečnosti totiž veškeré zplodiny míří pod vůz. Oba nárazníky jsou přitom nafouklejší než ty dosavadní, což vyústilo v nárůst délky o 40 milimetrů. Nově tak MG5 měří na délku 4 715 mm, rozvor 2 680 mm ale zůstává nezměněn, tak jako šířka a výška.
Podobně je tomu u pohonných jednotek, neboť atmosférická verze jedna-pětky nadále produkuje 129koní, o jejichž přenos na přední nápravu se může postarat pětistupňový manuál či CVT. U přeplňované verze pak lze čekat 181 koní výkonu a 285 Nm točivého momentu, jenž dostal na povel sedmistupňový dvouspojkový automat. Nabídka tím končí, na elektrifikaci tedy nedošlo, ostatně s tou by auto ztratilo podstatnou část svého kouzla.
Vůz se dále dočkal přepracované kabiny. Ta dosavadní totiž užívala asymetrický design, který byl často klientelou nezřídka kritizován. Nově tu tedy máme harmoničtější řešení, které přináší dvojici 12,3palcových displejů, méně tlačítek na středové konzoli či přepracované výdechy klimatizace s chromovými rámečky. Vůz tak působí hodnotněji, jakkoli grafika multimédií připomíná léta dávno minulá.
Závěrem lze zmínit, že MG5 se v Číně stará o zhruba polovinu prodejů automobilky, nicméně za rivaly jako Changan Eado či Geely Emgrand tento sedan stále poměrně výrazně zaostával. Zda to bylo kvůli onomu knírku na přídi, není jisté. Bude tedy zajímavé sledovat, jak si vůz nadále povede. Ceny se podstatně měnit nemají, přičemž ty čínské jsou ještě atraktivnější - tamní základ (skromnější, než je ten australský) od 67 900 CNY, tedy asi 218 tisíc Kč, to je cifra z říše fantazie.










MG5 s faceliftem přišlo o „knírek”, který zdobil čelní partie původního provedení. Jiné jsou pak i nárazníky, světla a také kabina. Technika je stejná, ceny mají být stejné, tohle bude dál hit. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 5 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 7 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 8 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 10 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva