Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady

Navzdory vysoké hmotnosti nemá spotřeba GS 300h překročit 4,7 l/100 km. Navíc prý na 90 tkm vyžaduje jen jedno nové obutí a sadu brzdových desek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady

12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navzdory vysoké hmotnosti nemá spotřeba GS 300h překročit 4,7 l/100 km. Navíc prý na 90 tkm vyžaduje jen jedno nové obutí a sadu brzdových desek.

Přítomnosti japonské automobilky na frankfurtském autosalonu nespočívala pouze v prezentaci konceptu NF-NX, ale také v představení evropské verze hybridního sedanu GS 300h. Ten dle předchozího ohlášení dostal pod kapotu 2,5litrový čtyřválec Atkinsonova cyklu, který spřáhnul s elektromotorem o výkonu 143 koní. Celkový výkon soustavy činí stejně jako u menšího modelu IS 300h působivě znějících 223 koní, v kombinaci s bezestupňovou převodovkou CVT a vyšší hmotností však o jízdní dynamiku máme trochu obavy.

Ty pramení především ze zmiňovaných zkušeností s menším sedanem, u kterého se tato hybridní souprava - na rozdíl od výkonnější 450h - ukázala být jako nepříliš kultivovaná a při touze po dynamickém svezení nedostatečná. A to vůz váží 1 620 kilogramů. GS 300h se však s daným pohonným ústrojím bude pohybovat ještě o asi dvě stě kilo výše. Je tedy zřejmé, že pokud IS akceleruje z klidu na stovku s námahou za 8,3 s, větší GS bude potřebovat ještě více času. A to je jen jedno číslo z mnoha.

Oficiálně ovšem značka dynamické parametry raději nezmiňuje, pročež si na potvrzení přesných čísel budeme muset počkat na evropské zahájení prodeje. K tomu stoprocentně dojde, neboť Lexus v tiskové zprávě zmiňuje hladinu emisí CO2 ve výši 109 g/km, která mu na vybraných trzích zaručí finanční úlevy (kupříkladu ve Francii se o jediný gram vešel do kolonky, která kupujícím ušetří podstatné 4 000 Eur/104 000 Kč).

Rádi bychom již zanechali negativismu, ovšem jediný oficiálně uvedený údaj o emisích CO2 a spotřebě nás bohužel nutí si do Lexusu GS 300h ještě jednou rýpnout. Oněch 109 gramů CO2 totiž znamená průměrnou spotřebu pod 4,7 l/100 km. Pohled na parametry benzinového čtyřválce ale naznačuje, že k danému výsledku se v reálném světě nedostanete a i když GS 300h není „plug-in”, také on profituje z nerealistické vstřícnosti evropských testů normované spotřeby k vozům hybridní koncepce, hlavně pak v městském cyklu.

Výsledek zkrátka spoléhá na „bezemisní” pohon elektromotorem, ten ovšem bude k dispozici jen v omezené míře. Je tak jasné, že privátní klientelu asi Lexus od konkurence nepřetáhne, spíše se zaměří na fleetové prodeje, kde budou hrát zmiňované státní dotace, úlevy a jiné formy přerozdělování „ničích” peněz (kromě Francie se jich GS 300h dočká třeba ve Španělsku nebo Velké Británii) nemalou roli.

Samozřejmě, tu bude v daném úkolu hrát i cena. Tu ovšem Lexus momentálně neprozradil, stejně jako není jisté, kdy přesně druhé hybridní GS do Evropy dorazí. Již nyní se ovšem snaží lákat i na další nízké provozní náklady. Podle značky by totiž během 90 000 km mělo dojít pouze k jedné výměně brzdových destiček a k nákupu jedné nové sady pneumatik. I v tomto případě bychom mohli zmínit pár pochybností, dodáme ale už jen to, že vzhled vozu lze zkrášlit sadou F Sport, se kterou přicházejí i 19palcová litá kola, LEDkové mlhovky nebo specifické barevné odstíny (bílá F White, černá Starlight Black a modrá Midnight Blue). Uvnitř pak nebude chybět head-up displej nebo nová hlavice voliče automatu.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu


Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 1 - Lexus GS 300h nove foto 01Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 2 - Lexus GS 300h nove foto 02Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 3 - Lexus GS 300h nove foto 03Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 4 - Lexus GS 300h nove foto 04Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 5 - Lexus GS 300h nove foto 05Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 6 - Lexus GS 300h nove foto 06Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 7 - Lexus GS 300h nove foto 07Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 8 - Lexus GS 300h nove foto 08Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 9 - Lexus GS 300h nove foto 09Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 10 - Lexus GS 300h nove foto 10
Lexus GS 300h slibuje nízkou spotřebu, které dosáhnete jen s velkým sebezapřením

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše