Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady
12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory vysoké hmotnosti nemá spotřeba GS 300h překročit 4,7 l/100 km. Navíc prý na 90 tkm vyžaduje jen jedno nové obutí a sadu brzdových desek.
Přítomnosti japonské automobilky na frankfurtském autosalonu nespočívala pouze v prezentaci konceptu NF-NX, ale také v představení evropské verze hybridního sedanu GS 300h. Ten dle předchozího ohlášení dostal pod kapotu 2,5litrový čtyřválec Atkinsonova cyklu, který spřáhnul s elektromotorem o výkonu 143 koní. Celkový výkon soustavy činí stejně jako u menšího modelu IS 300h působivě znějících 223 koní, v kombinaci s bezestupňovou převodovkou CVT a vyšší hmotností však o jízdní dynamiku máme trochu obavy.
Ty pramení především ze zmiňovaných zkušeností s menším sedanem, u kterého se tato hybridní souprava - na rozdíl od výkonnější 450h - ukázala být jako nepříliš kultivovaná a při touze po dynamickém svezení nedostatečná. A to vůz váží 1 620 kilogramů. GS 300h se však s daným pohonným ústrojím bude pohybovat ještě o asi dvě stě kilo výše. Je tedy zřejmé, že pokud IS akceleruje z klidu na stovku s námahou za 8,3 s, větší GS bude potřebovat ještě více času. A to je jen jedno číslo z mnoha.
Oficiálně ovšem značka dynamické parametry raději nezmiňuje, pročež si na potvrzení přesných čísel budeme muset počkat na evropské zahájení prodeje. K tomu stoprocentně dojde, neboť Lexus v tiskové zprávě zmiňuje hladinu emisí CO2 ve výši 109 g/km, která mu na vybraných trzích zaručí finanční úlevy (kupříkladu ve Francii se o jediný gram vešel do kolonky, která kupujícím ušetří podstatné 4 000 Eur/104 000 Kč).
Rádi bychom již zanechali negativismu, ovšem jediný oficiálně uvedený údaj o emisích CO2 a spotřebě nás bohužel nutí si do Lexusu GS 300h ještě jednou rýpnout. Oněch 109 gramů CO2 totiž znamená průměrnou spotřebu pod 4,7 l/100 km. Pohled na parametry benzinového čtyřválce ale naznačuje, že k danému výsledku se v reálném světě nedostanete a i když GS 300h není „plug-in”, také on profituje z nerealistické vstřícnosti evropských testů normované spotřeby k vozům hybridní koncepce, hlavně pak v městském cyklu.
Výsledek zkrátka spoléhá na „bezemisní” pohon elektromotorem, ten ovšem bude k dispozici jen v omezené míře. Je tak jasné, že privátní klientelu asi Lexus od konkurence nepřetáhne, spíše se zaměří na fleetové prodeje, kde budou hrát zmiňované státní dotace, úlevy a jiné formy přerozdělování „ničích” peněz (kromě Francie se jich GS 300h dočká třeba ve Španělsku nebo Velké Británii) nemalou roli.
Samozřejmě, tu bude v daném úkolu hrát i cena. Tu ovšem Lexus momentálně neprozradil, stejně jako není jisté, kdy přesně druhé hybridní GS do Evropy dorazí. Již nyní se ovšem snaží lákat i na další nízké provozní náklady. Podle značky by totiž během 90 000 km mělo dojít pouze k jedné výměně brzdových destiček a k nákupu jedné nové sady pneumatik. I v tomto případě bychom mohli zmínit pár pochybností, dodáme ale už jen to, že vzhled vozu lze zkrášlit sadou F Sport, se kterou přicházejí i 19palcová litá kola, LEDkové mlhovky nebo specifické barevné odstíny (bílá F White, černá Starlight Black a modrá Midnight Blue). Uvnitř pak nebude chybět head-up displej nebo nová hlavice voliče automatu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Lexus GS 300h slibuje nízkou spotřebu, které dosáhnete jen s velkým sebezapřením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.