Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady

Navzdory vysoké hmotnosti nemá spotřeba GS 300h překročit 4,7 l/100 km. Navíc prý na 90 tkm vyžaduje jen jedno nové obutí a sadu brzdových desek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady

12.9.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navzdory vysoké hmotnosti nemá spotřeba GS 300h překročit 4,7 l/100 km. Navíc prý na 90 tkm vyžaduje jen jedno nové obutí a sadu brzdových desek.

Přítomnosti japonské automobilky na frankfurtském autosalonu nespočívala pouze v prezentaci konceptu NF-NX, ale také v představení evropské verze hybridního sedanu GS 300h. Ten dle předchozího ohlášení dostal pod kapotu 2,5litrový čtyřválec Atkinsonova cyklu, který spřáhnul s elektromotorem o výkonu 143 koní. Celkový výkon soustavy činí stejně jako u menšího modelu IS 300h působivě znějících 223 koní, v kombinaci s bezestupňovou převodovkou CVT a vyšší hmotností však o jízdní dynamiku máme trochu obavy.

Ty pramení především ze zmiňovaných zkušeností s menším sedanem, u kterého se tato hybridní souprava - na rozdíl od výkonnější 450h - ukázala být jako nepříliš kultivovaná a při touze po dynamickém svezení nedostatečná. A to vůz váží 1 620 kilogramů. GS 300h se však s daným pohonným ústrojím bude pohybovat ještě o asi dvě stě kilo výše. Je tedy zřejmé, že pokud IS akceleruje z klidu na stovku s námahou za 8,3 s, větší GS bude potřebovat ještě více času. A to je jen jedno číslo z mnoha.

Oficiálně ovšem značka dynamické parametry raději nezmiňuje, pročež si na potvrzení přesných čísel budeme muset počkat na evropské zahájení prodeje. K tomu stoprocentně dojde, neboť Lexus v tiskové zprávě zmiňuje hladinu emisí CO2 ve výši 109 g/km, která mu na vybraných trzích zaručí finanční úlevy (kupříkladu ve Francii se o jediný gram vešel do kolonky, která kupujícím ušetří podstatné 4 000 Eur/104 000 Kč).

Rádi bychom již zanechali negativismu, ovšem jediný oficiálně uvedený údaj o emisích CO2 a spotřebě nás bohužel nutí si do Lexusu GS 300h ještě jednou rýpnout. Oněch 109 gramů CO2 totiž znamená průměrnou spotřebu pod 4,7 l/100 km. Pohled na parametry benzinového čtyřválce ale naznačuje, že k danému výsledku se v reálném světě nedostanete a i když GS 300h není „plug-in”, také on profituje z nerealistické vstřícnosti evropských testů normované spotřeby k vozům hybridní koncepce, hlavně pak v městském cyklu.

Výsledek zkrátka spoléhá na „bezemisní” pohon elektromotorem, ten ovšem bude k dispozici jen v omezené míře. Je tak jasné, že privátní klientelu asi Lexus od konkurence nepřetáhne, spíše se zaměří na fleetové prodeje, kde budou hrát zmiňované státní dotace, úlevy a jiné formy přerozdělování „ničích” peněz (kromě Francie se jich GS 300h dočká třeba ve Španělsku nebo Velké Británii) nemalou roli.

Samozřejmě, tu bude v daném úkolu hrát i cena. Tu ovšem Lexus momentálně neprozradil, stejně jako není jisté, kdy přesně druhé hybridní GS do Evropy dorazí. Již nyní se ovšem snaží lákat i na další nízké provozní náklady. Podle značky by totiž během 90 000 km mělo dojít pouze k jedné výměně brzdových destiček a k nákupu jedné nové sady pneumatik. I v tomto případě bychom mohli zmínit pár pochybností, dodáme ale už jen to, že vzhled vozu lze zkrášlit sadou F Sport, se kterou přicházejí i 19palcová litá kola, LEDkové mlhovky nebo specifické barevné odstíny (bílá F White, černá Starlight Black a modrá Midnight Blue). Uvnitř pak nebude chybět head-up displej nebo nová hlavice voliče automatu.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu


Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 1 - Lexus GS 300h nove foto 01Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 2 - Lexus GS 300h nove foto 02Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 3 - Lexus GS 300h nove foto 03Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 4 - Lexus GS 300h nove foto 04Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 5 - Lexus GS 300h nove foto 05Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 6 - Lexus GS 300h nove foto 06Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 7 - Lexus GS 300h nove foto 07Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 8 - Lexus GS 300h nove foto 08Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 9 - Lexus GS 300h nove foto 09Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady - 10 - Lexus GS 300h nove foto 10
Lexus GS 300h slibuje nízkou spotřebu, které dosáhnete jen s velkým sebezapřením

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.