Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln Continental Concept 2015 nabízí spoustu luxusu, výroba je jistá
30.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Lincoln chce zpět do světa luxusu a vykročil správným směrem. Kůže je, kam se podíváte, a můžete si nastavit sedák pro každé stehno zvlášť.
Zájemci o Lincoln Continental si dosud mohli pořídit tak nanejvýš ojeté auto a snít, co by bylo, kdyby dvanáctiválcový Continental Concept z roku 2002 došel sériové výroby. Ve stejném roce totiž Lincoln výrobu deváté generace modelu Continental ukončil. Nyní před sebou máme koncept generace desáté, o kterém se i šéf Ford Motor Company Mark Fields vyjádřil, že „velmi silně naznačuje podobu produkčního auta”.
Po designové stránce je to úchvatný stroj. Trochu sice může připomínat koncept Ford Inteceptor z roku 2007, který byl podobně velký, ale nemá s ním nic společného, je to vůz postavený kompletně u Lincolnu. Zmizela také křídla na přídi, což automobilka označuje jako příchod „nové tváře pro Lincoln”. Je-li to skutečně tak, Lincoln se nejspíš chce zalíbit většinovému publiku za cenu jisté unikátnosti. Dá se to pochopit, značka potřebuje prodávat.
Na rozdíl od konceptu z roku 2002, dveře tohoto stroje se neotvírají proti sobě, ale standardně. Také mají skryté kliky, nazvané E-latch. Kola mají 21 palců v průměru a jsou zčásti lakovaná a leštěná. A vzadu najdeme čtyři podlouhlé koncovky výfuku a o kousek výš LEDková zadní světla, která využívají technologie „Light through chrome”, takže když nesvítí, vypadají jako chromované plochy. Přední světla jsou také LEDková a mají v sobě malá loga Lincolnu a jak přední, tak i zadní světla se rozsvěcují dost unikátním způsobem, který ale se spolu s jejich designem na produkční auto asi nedostane. Diodovou technologii ale očekávat asi můžeme.
Nový koncept Continentalu cílí především na co největší pohodlí pasažérů, takže je kabina prostorná a jsou v ní materiály, které jsou prý nejpříjemnější na dotek v historii Lincolnu. To znamená například kůži Venetian nejen na sedadlech, ale také na dveřních panelech apod. Přední sedadla jsou nastavitelná tak široce, že si můžete zvolit například i podporu pro jednotlivá stehna odlišně.
Samozřejmostí je vyhřívání, chlazení či masážní funkce a přední sedadlo spolujezdce je možno stiskem tlačítka přetvořit v lehátko. Vzadu jsou dvě oddělená křesla s masivním středovým tunelem, kam můžete postavit flétny se šampaňským, najdete tu vysouvací stolečky nebo zavazadla na míru. Věci, které by člověk očekával od Mercedesu třídy S. A také počítejte se všemi možnými elektronickými pomocníky, v nových autech běžnými.
Kde je zatím Lincoln skoupý na slovo, je technika. Hovoří se o třílitrovém šestiválci EcoBoost, který by měl být jen pod kapotami Lincolnů, potvrzeno však zatím není nic a vůz jako tento s velkou pravděpodobností přijde i s osmiválcovým motorem či jako hybrid. Také není oficiálně známo, která kola bude motor pohánět; VIII. a IX. generace byly předokolky s šesti- a osmiválcovými motory, zde však očekávejme s největší pravděpodobností pohon zadních kol.
Koncept Lincolnu Continental se odhalí na autosalonu v New Yorku již ve středu a produkční verze by měla být na silnicích během příštího roku, jen zatím není známo, zda už zkraje nebo až ke konci. Tento koncept má k produkci dost blízko; pokud si odmyslíme zdlouhavé sekvenční rozsvěcování světel, mohl by do výroby skoro hned.




























Lincoln Continental Concept nabídne spoustu luxusu ve velmi elegantní karoserii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 4 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 4 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 6 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
před 7 hodinami
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
před 9 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
