Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln Navigator 2017 překvapil New York, nabízí hromadu luxusu pro šest
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Koncept Navigatoru je vážně luxusní, produkční verze v základu tak rozšafná nebude. Křídlové dveře, kterými oslňuje, zmizí jistě.
Loňské novinky pro Lincoln Navigator byly jen faceliftem, který měl vůz vylepšit pro finální dva roky v produkci. Víme, že kompletně nová generace Navigatoru přijde na svět v roce 2017. A právě se díváme na stroj, který má být největším lákadlem stánku Lincolnu na dubnovém autosalonu v New Yorku - koncept nového Navigatoru s pouze jedním párem křídlových dveří.
Skutečně třídveřový Navigator pochopitelně nečekejte, křídlové dveře na konceptu jsou velké dost na to, aby jimi pohodlně šlo nastoupit na přední i zadní místa. A můžeme označit za jisté, že se na produkční vůz nedostanou. Jednak by to bylo vážně nepraktické, protože potřebují hromadu místa k otvírání, a jednak to uvedl sám Lincoln při představení.
Na konceptu jsou pro lepší ukázání prostornosti kabiny a snadného nastupování po vysouvacích schůdcích, které se dost pravděpodobně do výroby v nějaké verzi dostanou; již dnes nejsou podobné systémy neobvyklé. Jinak ale byla automobilka skoupá na slovo po stránce toho, které designové prvky můžeme čekat na skutečném produkčním Navigatoru. Podle Kumara Galhotry, šéfa Lincolnu, je ale koncept „silným náznakem” toho, jak bude vypadat produkční vůz.
Nový Navigator bude jedním z dvojice vlajkových lodí Lincolnu, druhým strojem bude Continental, který se v produkční verzi představil v lednu v Detroitu. Ten se při přerodu z konceptu do sériové podoby stal dost nevýrazným, ale značka potřebuje prodávat co nejvíc aut a k tomu musí být design konzervativní, nenápadný, až obyčejný a nudný. Navigator tedy dost možná čeká podobná cesta.
Vnější barva se jmenuje Storm Blue a konceptu vážně sluší. Podobnou barvu vidíme i uvnitř na koženém čalounění; je doplněna teakovým obložením a bílými detaily. Pozoruhodná jsou zejména tlačítka volby režimu automatické převodovky pod centrálním displejem - mají připomínat klávesy klavíru. Koncept „tichého luxusu” je ztělesněn skutečně krásně, nejen barevnou kombinací.
Interiér je samozřejmě nacpán luxusní výbavou. Vidíme elektrické nastavování sedaček nejméně v prvních dvou řadách a nejen pasažéři ve druhé řadě sedadel, ale i ti úplně vzadu mají před sebou dotykové displeje palubního infotainmentu. Připojení k internetu a podpora sociálních médií je samozřejmostí, stejně jako vyhřívání a chlazení sedaček a jejich nastavování 30 směry - u všech šesti.
Pozoruhodná je také vestavba v zavazadelníku, která je v podstatě mini-skříní na cesty. Vidíme v ní spoustu různých přihrádek s různými a různě potřebnými věcmi. Nečekejte ji ve standardní výbavě, v té budou i obyčejné lavice v druhé a třetí řadě sedadel, ale mezi příplatky by se objevit mohla, protože to není špatný nápad. Jen by to chtělo doladit tak, aby se ještě dal zavazadelník použít i na něco jiného.
Po stránce technologií očekávejme úplně všechno od kamer snímajících celé okolí vozu a zobrazujících výstup na středovém displeji přes všemožné jízdní hlídače a asistenty až po samočinné parkování. Samozřejmě nechybí systémy snažící se zabránit nehodám, které umí detekovat i nepozorné chodce. Bude možnost volit mezi různými jízdními režimy, které upraví odezvu motoru, řazení převodovky a chování řízení. A také pozmění, co ukazuje řidiči displej v místě přístrojového štítu.
O technice zatím nemáme všechny informace, nevíme například, jestli Navigator zůstane s karoserií na rámu, nebo jestli bude mít samonosnou karoserii, ale z fotek bychom to odhadovali spíš na první možnost. Nevíme také, jestli bude pod kapotou osmiválec; koncept prý pohání 3,5litrový šestiválec EcoBoost o 405 koních a 542 Nm. Víc se dozvíme určitě nejpozději během příštího roku, kdy má nový Navigator vyjet na silnice.
















Koncept nového Navigatoru je luxusní až na půdu
Živé představení se neobešlo bez úžasu publika
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před 10 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
před 6 hodinamiZákazník poznává, co to je koupit si elektromobil od začínající automobilky, z její „skvělé péče” má dnes noční můry
před 7 hodinamiKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
před 9 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před 10 hodinamiNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva