Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln Navigator 2017 překvapil New York, nabízí hromadu luxusu pro šest
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Koncept Navigatoru je vážně luxusní, produkční verze v základu tak rozšafná nebude. Křídlové dveře, kterými oslňuje, zmizí jistě.
Loňské novinky pro Lincoln Navigator byly jen faceliftem, který měl vůz vylepšit pro finální dva roky v produkci. Víme, že kompletně nová generace Navigatoru přijde na svět v roce 2017. A právě se díváme na stroj, který má být největším lákadlem stánku Lincolnu na dubnovém autosalonu v New Yorku - koncept nového Navigatoru s pouze jedním párem křídlových dveří.
Skutečně třídveřový Navigator pochopitelně nečekejte, křídlové dveře na konceptu jsou velké dost na to, aby jimi pohodlně šlo nastoupit na přední i zadní místa. A můžeme označit za jisté, že se na produkční vůz nedostanou. Jednak by to bylo vážně nepraktické, protože potřebují hromadu místa k otvírání, a jednak to uvedl sám Lincoln při představení.
Na konceptu jsou pro lepší ukázání prostornosti kabiny a snadného nastupování po vysouvacích schůdcích, které se dost pravděpodobně do výroby v nějaké verzi dostanou; již dnes nejsou podobné systémy neobvyklé. Jinak ale byla automobilka skoupá na slovo po stránce toho, které designové prvky můžeme čekat na skutečném produkčním Navigatoru. Podle Kumara Galhotry, šéfa Lincolnu, je ale koncept „silným náznakem” toho, jak bude vypadat produkční vůz.
Nový Navigator bude jedním z dvojice vlajkových lodí Lincolnu, druhým strojem bude Continental, který se v produkční verzi představil v lednu v Detroitu. Ten se při přerodu z konceptu do sériové podoby stal dost nevýrazným, ale značka potřebuje prodávat co nejvíc aut a k tomu musí být design konzervativní, nenápadný, až obyčejný a nudný. Navigator tedy dost možná čeká podobná cesta.
Vnější barva se jmenuje Storm Blue a konceptu vážně sluší. Podobnou barvu vidíme i uvnitř na koženém čalounění; je doplněna teakovým obložením a bílými detaily. Pozoruhodná jsou zejména tlačítka volby režimu automatické převodovky pod centrálním displejem - mají připomínat klávesy klavíru. Koncept „tichého luxusu” je ztělesněn skutečně krásně, nejen barevnou kombinací.
Interiér je samozřejmě nacpán luxusní výbavou. Vidíme elektrické nastavování sedaček nejméně v prvních dvou řadách a nejen pasažéři ve druhé řadě sedadel, ale i ti úplně vzadu mají před sebou dotykové displeje palubního infotainmentu. Připojení k internetu a podpora sociálních médií je samozřejmostí, stejně jako vyhřívání a chlazení sedaček a jejich nastavování 30 směry - u všech šesti.
Pozoruhodná je také vestavba v zavazadelníku, která je v podstatě mini-skříní na cesty. Vidíme v ní spoustu různých přihrádek s různými a různě potřebnými věcmi. Nečekejte ji ve standardní výbavě, v té budou i obyčejné lavice v druhé a třetí řadě sedadel, ale mezi příplatky by se objevit mohla, protože to není špatný nápad. Jen by to chtělo doladit tak, aby se ještě dal zavazadelník použít i na něco jiného.
Po stránce technologií očekávejme úplně všechno od kamer snímajících celé okolí vozu a zobrazujících výstup na středovém displeji přes všemožné jízdní hlídače a asistenty až po samočinné parkování. Samozřejmě nechybí systémy snažící se zabránit nehodám, které umí detekovat i nepozorné chodce. Bude možnost volit mezi různými jízdními režimy, které upraví odezvu motoru, řazení převodovky a chování řízení. A také pozmění, co ukazuje řidiči displej v místě přístrojového štítu.
O technice zatím nemáme všechny informace, nevíme například, jestli Navigator zůstane s karoserií na rámu, nebo jestli bude mít samonosnou karoserii, ale z fotek bychom to odhadovali spíš na první možnost. Nevíme také, jestli bude pod kapotou osmiválec; koncept prý pohání 3,5litrový šestiválec EcoBoost o 405 koních a 542 Nm. Víc se dozvíme určitě nejpozději během příštího roku, kdy má nový Navigator vyjet na silnice.
















Koncept nového Navigatoru je luxusní až na půdu
Živé představení se neobešlo bez úžasu publika
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 2 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 11:10 - delphin
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales