Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila
18.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský extrém dostane do vínku 420 koní při maximální hmotnosti 890 kg. Severní smyčku Nürburgringu by poté měl obkroužit za 7 minut a 9 sekund.
Britská automobilka Lotus stála ještě před pár lety na pokraji bankrotu. S příchodem nového majitele a posléze i nového šéfa Jeana-Marca Galese ovšem došlo ke zmrtvýchvstání, pročež s lehkými sporťáky můžeme počítat i nadále. Značka dokonce chystá i nové modely, ačkoliv takový Esprit je aktuálně skutečně mrtvý. Místo toho ovšem dorazí nástupce extrémního speciálu 2-Eleven, který registrační značku dostal snad jen omylem. Kromě střechy mu totiž chyběly také okna a dveře.
Místo toho se okruhově zaměřený model pyšnil hmotností 670 kg a 1,8litrovým přeplňovaným motorem, který zadní kola zásoboval výkonem 255 koní. Stovku jste tak na tachometru měli za 3,8 sekundy a zrychlení z klidu na 160 km/h zabralo 6,1 s, což rozhodně nejsou hodnoty, za které byste se museli stydět. Zřejmě i proto Britové hodlají tento recept oprášit a představit světu novou generaci.
Ta ponese název 3-Eleven, oproti předchůdci však dozná několika zásadních změn (i když na silnice budete moci vyrážet i nadále). V prvé řadě vymění šasí modelu Elise za mnohem tužší strukturu Lotusu Exige. Kvůli tomu sice naroste hmotnost na 890 kg, spárována však bude s daleko větším výkonem. O pohon se totiž bude starat šestiválec, který by měl produkovat koní 420.
S tímto výkonem by se novinka měla rozjet maximálně na 285 až 290 km/h, přičemž cílem je obkroužení Severní smyčce Nürburgringu za 7 minut a 9 sekund. Stejného času přitom v loňském roce dosáhl o poznání výkonnější, ale zároveň také mnohem těžší Nissan GT-R Nismo. Rychlejší je pak jen Porsche 918 Spyder, pročež by se Lotus nacházel v opravdu vybrané společnosti.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že vyrobeno bude dne názvu jen 311 exemplářů, přičemž výstavní premiéra je naplánována na podzimní Frankfurt. Cena prozatím k dispozici není, předchozí Lotus 2-Eleven však vycházel na 39 995 GBP (cca 1 508 000 Kč).
Původní Lotus 2-Eleven dostal do vínku 255 koní při 670kilové hmotnosti. Nástupce sice bude výkonnější, ale zároveň také těžší
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 11 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
před 4 hodinami - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
před 5 hodinami - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
před 7 hodinami - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
před 8 hodinami - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva