Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové teoreticky zajeli pátý nejrychlejší čas Zeleného pekla, ve skutečnosti jim však bránil silný provoz. Naznačují však, že bude ještě lépe.
Když britská automobilka na sklonku června představovala nový Lotus 3-Eleven, tvrdila, že jde o nejrychlejší silniční model, s jakým kdy vyrukovala. Mimo jiné pak zmínila, že Severní smyčku by tento extrémista mohl zvládnout za 7 minut a 9 sekund, pročež by se jednalo o šestý nejrychlejší produkční vůz, jaký kdy Zelené peklo navštívil. Tedy pokud do rovnice zahrneme i obě specifikace Radicalu SR8.
Nově se Britové vydali do pohoří Eifel, aby své předpoklady potvrdili. Skutečnost ovšem předčila veškerá očekávání, neboť podle šéfa firmy Jean-Marca Galese dosáhl Lotus 3-Eleven „jednoho z nejrychlejších časů na Nürburgringu bez ohledu na třídu“. Abychom zbytečně nechodili kolem horké koše, rovnou zmíníme, že onou dobou je myšleno 7 minut a 6 sekund. Tedy pátý nejlepší čas vůbec.
Novinka Lotusu s výkonem 456 koní tak zvládla překonat kupříkladu Nissan GT-R Nismo a kromě zmíněných Radicalů zaostává pouze za Porsche 918 Spyder a Lamborghini Aventador SV. Tedy mnohem výkonnějšími a mnohem dražšími vozy. Nicméně není všechno zlato, co se třpytí, pročež můžeme nad tvrzením britské automobilky pozdvihnout ne jedno, ale rovnou obě obočí.
Daných 7 minut a 6 sekund totiž 3-Eleven ve skutečnosti nikdy nedosáhl, neboť na Ringu byl během návštěvy Lotusu nemalý provoz. Dosažený čas tak vznikl sečtením nejlepších sektorů ve dvou kolech. Jaké bylo doopravdy nejrychlejší, to již značka nezmínila. Nicméně testovací jezdec Marc Basseng dodává, že pokud by trať byla zcela volná, pak by se 3-Eleven mohl dostat na rovných 7 minut.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jestli si Lotus okruh pronajme pouze pro sebe a nově vzniklé naděje potvrdí. Pokud by se tak stalo, šlo by o skutečnou bombu a de facto potvrzení toho, že nízká hmotnost je skutečně více než vysoký výkon či miliardy investované do vývoje hybridní techniky (zdravíme Porsche), se kterou přichází i pohon všech kol.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že na dosažení svých plánů má Lotus stále ještě dostatek času, neboť silniční 3-Eleven zamíří do prodeje až v únoru příštího roku. Aktuální návštěva Ringu přitom byla součástí finálního vývoje, kdy se za volantem navíc střídali tři jezdci, přičemž každý se zaměřoval na jinou oblast. Nemá se tak nakonec 918 Spyder bát?



Lotus 3-Eleven si sice z Ringu aktuálně zápis neodváží, nicméně v brzké době nejspíše můžeme očekávat velké věci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha