Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský dvoumístný vůz dostal již před třemi lety do vínku kombinaci velkého výkonu a nízké hmotnosti. Nyní k tomu přidává i odlehčení interiéru.
Tento týden se na facebookovém profilu italské společnosti Composite Worx objevil opravdu pozoruhodný kousek, který okamžitě vyburcoval pozornost spousty automobilových médií. Nás nevyjímaje. Při dolování informací jsme ovšem postupovali mnohem svědomitěji než někteří zahraniční kolegové, kteří vůz prezentují jako úplnou novinku. Není tomu tak - za Lotusem Exige Extrema ve stojí další italská společnost UK Garage, která vůz osazený motorem LS9 z Chevroletu Corvette ZR1 prezentovala již před třemi roky. My jsme se mu ale tehdy nevěnovali a něco nového na něm přesto je.
Čím se tedy u Composite Worx chlubí? Ve své podstatě je jejich jedinou činností instalace speciálních karbonových sedadel, jejichž výroba představuje pro firmu denní chléb. Veškerou ostatní práci ale již odvedli u UK Garage. Což neznamená jen přehození pohonných jednotek, které má na svědomí navýšení výkonu na 647 koní, ale také kompletaci karbonového bodykitu.
Díky rozsáhlému použití tohoto materiálu hmotnost poklesla na 970 kg, Lotus Extrema tak snadno zdolá zrychlení 0-96 km/h za 2,9 sekundy. To je čas konkurující supersportu Hennessey Venom GT, které z britského Lotusu (taktéž modelu Exige) rovněž vychází. S nejvyšší rychlostí 320 km/h se ovšem italská verze té americké nemůže rovnat, jde ve své „extrémnosti” přece jen dále.
UK Garage ovšem nenabízí pouze tuto konverzi. Zájemcům o skutečně okruhové ježdění je k dispozici verze osazená mnohem lehčím osmiválcem o 2,8litrovém nebo 3,4litrovém objemu (a výkonu 365 nebo 456 koní), která ručičky vah snižuje na pouhých 750 kg. Na tu ovšem firma Composite Worx zatím nesáhla.






Lotus Exige Extrema se tento týden objevil na stránkách italské firmy Composite Worx, ta však dodala pouze karbonové sedačky. Instalaci motoru LS9 o výkonu 647 koní však má na svědomí společnost UK Garage z italského Milána
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Velká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
před 2 hodinamiNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
před 3 hodinamiMercedes je nepoučitelný. Takto jeho poslední novinka „falšuje osmiválec”. A „kůže” uvnitř má ke kůži ještě dál
před 5 hodinamiDěje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
před 6 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva