Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony

Nejostřejší Evora pro rok 2016 dostala účes „na Jágra” z karbonu a přišla tak o zadní okno a celkem 70 kg. Má také deset koní navíc a skořepinové sedačky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony

25.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejostřejší Evora pro rok 2016 dostala účes „na Jágra” z karbonu a přišla tak o zadní okno a celkem 70 kg. Má také deset koní navíc a skořepinové sedačky.

Podobně jako byl upraven Lotus Elise pro verzi Cup 250, o které jsme psali nedávno, dostala pár úprav i už tak dost drsná Evora 400. Tedy, ne že by měla najednou čtyřválec, podobný byl princip změn - méně váhy a víc výkonu. Konkrétně méně váhy o 70 kilogramů a víc výkonu o 10 koní.

Novinka dostala jméno Evora Sport 410 a jak název napovídá, má 410 hp, což je v metrických koních, označovaných jako PS, 416. Newtonmetrů je tu přesně 410 a všechna tahle čísla pochází ze stále stejného 3,5litrového šestiválce s kompresorem. Samozřejmě tu budou nějaké změny, ale spíš to odhadujeme na elektroniku než třeba kompletně nový kompresor, protože tím by se Lotus jistě pochlubil.

Kde se ale chlubit skutečně je čím, je oblast úspory hmotnosti. Shodit dalších 70 kg z už tak celkem lehké Evory 400 je poměrně úspěch, za kterým stojí zejména karbon. Je z něj přední lízátko, střecha, zadní difuzor a také víko motoru, které je nově z jediného kusu karbonu místo pěti dílů kovu a skla u Evory 400. Není tu tedy zadní okno, ale s rychlostí, kterých je toto auto schopno, se stejně budete dívat spíš dopředu.

Pár změn je také v interiéru, kde se původní přední sedačky poroučely, aby udělaly místo - tušíte správně - karbonovým skořepinám, které se nastavují pomocí šroubováku. Odlehčené jsou také výplně dveří. A pokud budete v tomhle autě chtít jezdit zásadně před snídaní nebo před obědem a po použití toalety, aby byla váha co nejnižší, bude také vhodné si vybrat manuální převodovku, protože s tou Evora Sport 410 váží 1 325 kg, zatímco s automatem to je 1 337 kg.

Manuál je na stovce za 4,2 s, o desetinu pomaleji než automat, ale má další výhody. Patří k nim poctivý samosvor Torsen mezi zadními koly a maximálka 300 km/h, nikoliv 280 km/h jako u automatu. Také tu je o trochu lepší spotřeba paliva ve městě, kombinovaná je u obou převodovek stejných 9,7 litru na sto. A také samozřejmě manuál nabídne lepší spojení s autem a lepší kontrolu nad ním, ale to se opakujeme.

Evora Sport 410 bude v prodeji asi relativně brzy, když už známe i hodnoty spotřeby a emisí CO2 - ty jsou na čísle 225 g/km, ale nikoho kromě EU nezajímají. A hlavně známe ceny - v Německu, nám cenově i geograficky nejbližší zemi z ceníku, přijde Evora Sport 410 na nejméně 106 900 Eur, tedy 2,9 milionu korun; o 300 tisíc víc než u Evory 400.


Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony - 1 - lotus evora sport 410 01Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony - 2 - lotus evora sport 410 02Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony - 3 - lotus evora sport 410 03Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony - 4 - lotus evora sport 410 04Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony - 5 - lotus evora sport 410 05Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony - 6 - lotus evora sport 410 06Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony - 7 - lotus evora sport 410 07
Evora Sport 410 má 416 koní a karbonový „mullet”

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše