Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní čínská Škoda Kodiaq se v Evropě prodává jako housky na krámě, lidé už nad ní neohrnují nos
26.11.2022 | Petr Miler
Ruku na srdce - nebylo otázkou, zda se to stane, ale kdy se to stane. A zdá se, že se to děje právě teď, neboť Číňané i na obecně klesajících evropských trzích hlásí obrovské růsty. Exeed TXL coby luxusně pojatá obdoba klíčového SUV Škody není výjimkou.
O nových čínských autech mířících do Evropy píšeme docela často, protože jich v posledních letech přibývá jako hub po dešti. Obvykle se ale jedná o dva typy automobilů - buď auta sice formálně čínská, ve skutečnosti ale spíše evropská určená jen pro západní trhy, která v podstatě nemají mnoho co nabídnout. Využívají třeba starších platforem evropských výrobců, přidávají neznámou značku a vysokou cenu. Kdo by něco takového koupil? Prakticky nikdo, tomu odpovídají třeba i místní výsledky Borgwardu.
Pak jsou to auta skutečně čínská, jenže původně vyvinutá pro Čínu. Ta se po jistých úpravách prodávají i zde a umí zaujmout výhodnou cenou, jenže kvalitativně jsou vedle místní produkce sotva konkurenceschopná a dávají příliš znát svůj původ. To platí třeba o Glory. Ještě jsou tu ale nejméně dvě cesty, které evidentně fungují.
Nedávno jsme psali o přístupu koncernu SAIC, který v Evropě boduje se znovuzrozenou značkou MG. Nenabízí tu jednoduše to, co vyvine pro Čínu, ale pečlivě vybírá modely vhodné pro ten který trh a nabízí je v podobě, nad kterou Evropané neohrnují nos. Dnes se zmíníme o další možné cestě - v Číně a také pro Čínu vyvinout auto určené primárně pro Evropu a ani si nedělat hlavu s tím, do jakého segmentu míří.
Právě takto k věci v rámci řady „lepších” modelů prémiové značky Exceed přistoupila automobilka Chery, která již před pár léty odhalila nové modely s tím, že byly vyvinuty také pro Evropu, USA a další náročné trhy. Nejviditelněji působí v Rusku, kde aktuálně prodává typy LX, TLX a VX. A je s nimi velmi úspěšná. Nejvíce to platí o SUV střední třídy TXL, které je bestsellerem značky. Avtostat upřesňuje, že si letos od ledna do října našel už 3 679 kupců, což představuje meziroční růst o 110 procent. Je to hodně aut i absolutně, uvážíme-li jeho třídu a cenu, relativní změnu nemá smysl komentovat.
Co tohle auto nabízí? TXL do Evropy dorazil v inovovaném provedení už loni jako prodloužená, až sedmimístná varianta modelu TX. A jako taková je takřka dokonalým ekvivalentem Škody Kodiaq. Auto je 4 775 mm dlouhé, 1 885 široké, 1 706 mm vysoké a rozvor jeho náprav činí 2 799 mm. Poháněno je 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem s výkonem 186 koní, který standardně míří na všechna kola přes 7stupňový automat. Auto zrychlí na stovku za 9,8 sekundy a rozjede se až na 185 km/h, průměrná spotřeba paliva činí 7,8 litru benzinu na 100 km.
Je to tedy docela velký vůz a jeho interiér má být náležitě prostorný. Parametry prostoru pro posádku neznáme, zavazadelník ale standardně nabízí 461 litrů prostoru, se sklopenými sedadly pak 1 000 litrů. Pro tuto chvíli je k dispozici ve dvou výbavových stupních, Luxury a Flagship, kdy první je vybavený bohatě a druhý ještě víc. Už základ tedy počítá mj. s 18" litými lkoly, LED světly, vyhřívanými sedadly a předním i zadním oknem, automatickou dvouzónovou klimatizací, koženým čalouněním, bezkličovým vstupem a startem, elektricky výklopnými pátými dveřmi s možností bezdotykového otevření a zavření, audiosystémem Arkamys, 10,1palcovým displejem infotainmentu s navigací a dalšími obvyklými funkcemi, 10,25palcovou digitální přístrojovkou nebo parkovací kamerou.
Jde zkrátka skoro vše, na co si vzpomenete, Flagship pak ještě přidává 19" kola, panoramatickou střechu, parkovací systém s ptačím pohledem, automatické parkování, lepší audio a spoustu asistenčních systémů. Připlácet vlastně není za co, vybírat si ovšem lze z šesti barev karoserie, všechny jsou bez příplatku.
Jinými slovy tedy Číňané nabízí opravdu velké, bohatě vybavené SUV pro 7 se 186koňovým motorem, automatem, 4x4 a vysokou výbavou, to vše v atraktivním hávu s dobře působícím interiérem. A nejsou ani levní, Exeed TXL dnes startuje v Rusku na 3 999 900 rublech, což je skoro 1,55 milionu Kč. Přesto s ním dosahují výše zmíněných výsledků. Nepřekvapivě boduje hlavně v nejrozvinutější části země, kde se prodá skoro 40 % všech TXL, z toho 40 % v okolí Moskvy a Petrohradu. Ale není to ale tak, že by lidé byli rozmařilí, naprostá většina (82,6 %) jich volí provedení se slabším motorem. Kdy tento vůz dorazí i do Česka? Je to jen otázka času a nečekejte, že tu nad ním lidé budou ohrnovat nos, zvláště když bude vzhledem k aktuálnímu kursu rublu nejspíše podstatně levnější než v Rusku.














Chery už na západě působí se svou prémiovou značkou Exeed, nejvíce boduje s modernizovaným modelem TXL. Ten velikostně odpovídá Škodě Kodiaq, ale chce konkurovat spíše BMW. A levný opravdu není. Foto: Chery
Zdroj: Avtostat
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před hodinouEU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva