Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní Korejci ohlásili vpád do Evropy, na pomoci si přetáhli matadora koncernu VW
29.9.2020 | Petr Prokopec
Rozhodný krok přichází po pěti letech váhání. A v čele útoku bude krom nejnovějšího SUV stát muž, jenž 20 let působil na manažerských pozicích dnes konkurenčního Audi.
O vstupu luxusní korejské značky Genesis na evropské trhy se mluví prakticky od jejího vzniku v roce 2015. Nicméně až dosud na něj nedošlo, a to i proto, že se mateřské Hyundai nejprve muselo naučit, jak operovat v pro něj neznámém segmentu. S klientelou kupující vozy prestižních značek je totiž třeba zacházet trochu jinak než se zákazníky mainstreamových automobilek. Namísto exploze tak Korejci nakonec přistoupili k redukci a v rámci restrukturalizace značky zredukovali počet dealerství na americkém trhu a zároveň i zrevidovali svou obchodní strategii.
Snahy o ukotvení značky na stále náročnějším automobilovém trhu jsou ale nyní zjevně u konce, dochází proto na dlouho očekávaný příchod na starý kontinent. A jelikož Genesis jej nehodlá ponechat náhodě, bude u toho další člověk, kterého Korejci přetáhli od koncernu VW Group. Prvním byl před mnoha lety šéfdesignér Peter Schreyer, následovali však také Luc Donckerwolke nebo v neposlední řadě Enrique Lorenzana. Ten kromě Astonu Martin či Maserati působil také u Audi, nedávno však byl jmenován šéfem evropských prodejů Genesis.
Šéfem celé evropské divize se tak nově stal Dominique Bösch, který strávil posledních dvacet let rovněž u Audi, kde zastával role ve vedení různých lokálních poboček od Francie přes Čínu až po Japonsko. Jeho poslední misí pak bylo vytvoření nové globální strategie odbytu. Evidentně jde tedy o člověka na pravém místě, byť je samozřejmě otázkou, zda i jeho nepochybné schopnosti postačí. Je totiž třeba připomenout, že od dob ofenzívy Audi pod vedením Ferdinanda Piëcha v Evropě nikdo mezi úspěšné prémiové značky aut nepronikl.
Možná i z toho důvodu Gyundai zatím oficiálně nepotvrdilo, kdy přesně Genesis do Evropy dorazí a zda na veškeré trhy, či v rámci první vlny jen na ty větší. Nejasné je rovněž portfolio, s nímž by Korejci chtěli publikum zaujmout. Dá se nicméně vsadit na letos odhalené SUV GV80 i jeho chystaného menšího bratříčka GV70. Otázkou je nicméně trojice sedanů G70, G80 a G90, která by přeci jen mohla být Evropany poměrně hodně přehlížena. Mimo to automobilka chystá ještě elektrický městský vůz Mint, v rámci emisí by tedy problém mít nemusela.
Nicméně ani tak není jisté, zda může Hyundai pomýšlet na úspěch. V tomto segmentu není až tak podstatným faktorem cena, a tak ani fakt, že Genesis bude levnější než konkurence od Audi, BMW a Mercedesu, nemusí stačit. Uvidíme tedy, jak se Korejcům bude dařit - buď předsudky zlomí, nebo se mohou připravit na podobný osud, jaký postihl také Infiniti či Lexus - ty na evropských trzích paběrkují, nebo se z nich zcela stáhly.
Evropská divize Genesis se již stihla pochlubit první fotkou svého nového šéfa. Dominique Bösch přitom zapózoval u modelu GV80, ... Foto: Genesis Motor Europe









...který má nepochybnĚ největší šance na starý kontinent zamířit. Foto: Genesis
Zdroj: Genesis Motor Europe
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 4 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
před 9 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 11 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
