Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní sedan zářící neobvyklými blinkry už se prodává i v ČR, cenami míří vysoko
8.8.2031 | Petr Miler
Je odvážné se do těchto vod vydat s autem vlastně neznámé značky, navíc vozem klasické koncepce, které v posledních letech zachází na úbytě. Lákavé ceny by to mohly srovnat, na ty ale v tomto případě úplně nedošlo.
Letos na jaře jsme vzpomínali na padlý vrchol francouzské luxusní extravagance, Citroën XM, který v nabídce jakékoli francouzské značky po léta marně hledal nástupce. Tak velký, luxusní a neobvyklý vůz Francouzi neprodávali devět let od chvíle, kdy z nabídky Citroënu zmizel model C6 a leckdo si mohl myslet, že se na tom nikdy nic nezmění. Tak to ale nakonec nedopadlo.
Francouzi mají svou luxusní značku DS, se kterou se snaží bodovat také v Číně. Tam jsou na velké a luxusní sedany vysazení, takže podobný vůz v portfoliu mít musí a loni přišli s novinkou. Říká si DS9 a s délkou 4 934 mm, šířkou 1 932 mm a výškou 1 460 mm je to opravdu velké auto. A třebaže se něco takového nezdá být stvořené pro Evropu, když už DS takový vůz vyrábí, rozhodlo se jej nabízet nejen za velkou zdí, ale všude, kde to jen půjde.
I když vzhledem k veškerému koronavirovému dění nebylo jisté, zda vůz dorazí i do Evropy, Francouzi svůj záměr loni potvrdili a letos jej naplnili. Nyní je DS9 k mání i v České republice a odvaha automobilce skutečně nechybí. Novinka začíná s cenou na 1 325 000 Kč, nejvyšší specifikace ale startuje na 1 875 000 Kč a příplatky mohou cenu dostat daleko za hranici 2 milionů korun.
To jsou neskromné sumy, a tak se snad ani nedivíme, že v českých červencových prodejních statistikách se objevila pouhá dvě auta, která budou navíc dost možná jen vozy místního dovozce. V evropských statistikách JATO Dynamics se auto začalo objevovat už mnohem dříve, ani jejich prismatem to ale nevypadá na velký prodejní hit. V Evropě bylo letos zaregistrováno 888 aut, přičemž nejvíce jich bylo v červnu (323), ale třeba se s expanzí na další menší trhy bude vozu dařit více.
Pokud vás cokoli z výše zmíněného zaujalo, auto si můžete do detailu prozkoumat na přiložených fotkách. Vizuálně má čím oslovit - uvnitř je to celkově neotřelým designem, zvenčí ovšem zas tak zajímavé není. Jedním neobvyklým prvkem ale pozornost dokola poutá, neboť se jedná o pozoruhodný odkaz na původní Citroën DS. Jde o řešení zadních směrových světel, která se objevují ve svrchní části zadního skla, podobně jako u DS. A třebaže dnes už je něco takového zbytečné, neboť auto musí mít z legálních důvodů klasické blinkry zakomponované v zadních světlech, i kdyby náhodou nechtělo, nahoře je pořád mít může. A nám se toto umístění líbí.
Dodejme, že v případě techniky vůz nabízí tři pohony, z nichž pouze jeden je čistě spalovací. Ten se spoléhá pouze na přeplňovanou jedna-šestku, která produkuje pouze 225 koní. Stejný motor pak dostanou i dva plug-in hybridy, přičemž první počítá se shodným výkonem 225 koní. Nicméně benzinová jednotka je v tomto případě naladěna pouze na 180 koní, dalších 110 pak dodává elektromotor. Ten bude dále pracovat s lithium-iontovou baterií o kapacitě 11,9 kWh, díky níž má luxusní sedan urazit až 50 km čistě na elektřinu, nepochybně velmi pomalou jízdou. A s pouhou 42litrovou nádrží (u hybridu, ryze spalovací verze má 60litrovou) daleko nedojede ani na benzin.
Stejné dvoumotorové ústrojí pak bude k dispozici i s výkonem 250 koní, tento model ale má dorazit později. O vrchol nabídky se každopádně nejedná, ten tvoří už nyní varianta E-Tense 4x4 360, která již dle názvu disponuje pohonem všech kol a 360 koňmi, má tedy k dispozici ještě jeden elektromotor o výkonu 113 koní. Větší nádrž ani akumulátor ale nepřidává, rychlá jízda bude tedy velmi krátkým představením.
Dodejme, že výroba DS9 probíhá v Číně, do Evropy se jen dováží, což mu možná na atraktivitě u Evropanů též nepřidá. Ale uvidíme, třeba „Bohyně9” ještě překvapí.




















DS9 je pozoruhodný pokus Francouzů o návrat mezi luxusní elitu. Interiérem je pozoruhodný, stejně jako řešením zadních blinkrů, neumíme si ale příliš představit, že by se svými cenami oslovil větší množství zákazníků. Foto: DS
Zdroje: DS, JATO Dynamics
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 8 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 9 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 11 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva