Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon
15.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Švédské studio navrhlo superauto budoucnosti, poháněné elektromagnety. Díky magnetické levitaci má umět využívat i železničních koridorů mezi městy.
To, co vidíte na obrázcích, je MagLev Racer, elektromagnetické superauto, navržené švédským designovým studiem Gray Design ve spolupráci s Peugeotem. Gray Design stojí za vzhledem neprůstřelného roadsteru (sic) lotyšské firmy Dartz a má i vlastní automobilovou divizi Zeus Twelve. Právě ze spojení s francouzským Peugeotem pocházejí povědomé tvary přední části vozu i předních světlometů.
MagLev Racer je však zajímavější po stránce technologií, o kterých se autoři pořádně rozpovídali až nyní. V případě existencí elektromagnetických drah mezi megaměsty má tento stroj být schopen se na ně připojit, zatáhnout svých šest kol do karoserie a na elektromagnetickém polštáři vás dovézt do vedlejšího města rychlostí až 350 km/h, podobně jako některé vlaky. Tím se má čas potřebný k cestování zkrátit na minimum a stejně tak se má na co nejnižší úrovni udržet hustota dopravy na ostatních silnicích.
Ani jméno „Racer” není vybráno náhodou. Standardně je MagLev Racer spojen se zemí už zmíněnou šesticí kol a jeho elektromagnetický pohon má údajně umožnit průjezd zatáček na závodních tratích až čtyřsetkilometrovou rychlostí. O jaké zatáčky by se mělo jednat ale autoři neupřesňují.
Dále je zde schopnost spojit se do konvoje s dalšími Racery pomocí elektromagnetických pout. Gray Design na svém webu uvádí tzv. Convoy Mode i jako vhodný způsob přepravy majitelů z společensky unavených večerním pobytem v restauraci, ale to nejspíš není jeho primární účel. Uživatelům (opravdu se zdráhám se v tomto kontextu použít slovo „řidič”) nabízí možnost sdílet se zbytkem konvoje nejen společnou cestu, ale i například data z GPS navigace, takže vám palubní systém sám sdělí, kam konkrétní konvoj jede, nebo hudbu či videa. V případě, že budete chtít sami řídit, z palubní desky se vysune volant.
MagLev Racer je dokonce vybaven jako kancelář a umožňuje pořádání konferencí v rámci konvoje pomocí Holosfér v interiéru, které mohou 3D reprezentaci okolní dopravy. Displej po celé šíři palubní desky nabízí možnost videohovorů a videozpráv a i dalších komunikačních technologií, mezi kterými jistě nebude chybět internet.
Nabízí se otázka, zda je svět na takovouto technologii připraven. Pravděpodobně však ještě bude trvat několik desetiletí, než ji budeme moci seriozně zodpovědět. Pokud byste se ale třeba v roce 2050 ocitli v showroomu s podobnými „auty”, neříkejte, že jsme vás nevarovali...











Design elektromagnetického superauta MagLev Racer je určitě svérázný, zajímavější je ale jeho technika, která je na hony vzdálena jakémukoli dnes běžně dostupnému řešení
Zdroje: Gray Design přes GTspirit.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před hodinouNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před hodinouZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před 2 hodinamiVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 3 hodinamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 5 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva