MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon

Švédské studio navrhlo superauto budoucnosti, poháněné elektromagnety. Díky magnetické levitaci má umět využívat i železničních koridorů mezi městy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon

15.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédské studio navrhlo superauto budoucnosti, poháněné elektromagnety. Díky magnetické levitaci má umět využívat i železničních koridorů mezi městy.

To, co vidíte na obrázcích, je MagLev Racer, elektromagnetické superauto, navržené švédským designovým studiem Gray Design ve spolupráci s Peugeotem. Gray Design stojí za vzhledem neprůstřelného roadsteru (sic) lotyšské firmy Dartz a má i vlastní automobilovou divizi Zeus Twelve. Právě ze spojení s francouzským Peugeotem pocházejí povědomé tvary přední části vozu i předních světlometů.

MagLev Racer je však zajímavější po stránce technologií, o kterých se autoři pořádně rozpovídali až nyní. V případě existencí elektromagnetických drah mezi megaměsty má tento stroj být schopen se na ně připojit, zatáhnout svých šest kol do karoserie a na elektromagnetickém polštáři vás dovézt do vedlejšího města rychlostí až 350 km/h, podobně jako některé vlaky. Tím se má čas potřebný k cestování zkrátit na minimum a stejně tak se má na co nejnižší úrovni udržet hustota dopravy na ostatních silnicích.

Ani jméno „Racer” není vybráno náhodou. Standardně je MagLev Racer spojen se zemí už zmíněnou šesticí kol a jeho elektromagnetický pohon má údajně umožnit průjezd zatáček na závodních tratích až čtyřsetkilometrovou rychlostí. O jaké zatáčky by se mělo jednat ale autoři neupřesňují.

Dále je zde schopnost spojit se do konvoje s dalšími Racery pomocí elektromagnetických pout. Gray Design na svém webu uvádí tzv. Convoy Mode i jako vhodný způsob přepravy majitelů z společensky unavených večerním pobytem v restauraci, ale to nejspíš není jeho primární účel. Uživatelům (opravdu se zdráhám se v tomto kontextu použít slovo „řidič”) nabízí možnost sdílet se zbytkem konvoje nejen společnou cestu, ale i například data z GPS navigace, takže vám palubní systém sám sdělí, kam konkrétní konvoj jede, nebo hudbu či videa. V případě, že budete chtít sami řídit, z palubní desky se vysune volant.

MagLev Racer je dokonce vybaven jako kancelář a umožňuje pořádání konferencí v rámci konvoje pomocí Holosfér v interiéru, které mohou 3D reprezentaci okolní dopravy. Displej po celé šíři palubní desky nabízí možnost videohovorů a videozpráv a i dalších komunikačních technologií, mezi kterými jistě nebude chybět internet.

Nabízí se otázka, zda je svět na takovouto technologii připraven. Pravděpodobně však ještě bude trvat několik desetiletí, než ji budeme moci seriozně zodpovědět. Pokud byste se ale třeba v roce 2050 ocitli v showroomu s podobnými „auty”, neříkejte, že jsme vás nevarovali...


MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 1 - maglev racer 01MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 2 - maglev racer 02MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 3 - maglev racer 03MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 4 - maglev racer 04MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 5 - maglev racer 05MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 6 - maglev racer 06MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 7 - maglev racer 07MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 8 - maglev racer 08MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 9 - maglev racer 09MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 10 - maglev racer 10MagLev Racer: budoucností superaut je prý elektromagnetický pohon - 11 - maglev racer 11
Design elektromagnetického superauta MagLev Racer je určitě svérázný, zajímavější je ale jeho technika, která je na hony vzdálena jakémukoli dnes běžně dostupnému řešení

Zdroje: Gray Design přes GTspirit.com

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.