Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč
5.9.2020 | Petr Prokopec
Nejen pohledný design, ale i bohatou standardní výbavu a motory, nad nimiž by obočí nepozdvihl ani Brusel nabízí nový Altroz od majitele Jaguaru a Land Roveru, firmy Tata Motors.
Indická automobilka Tata Motors nemá v poslední době zrovna na růžích ustláno. S problémy se letos potýká většina výrobců aut, Tatě ale nepomáhají už déle trvající potíže dceřiných značek Jaguar a Land Rover, které koronavirová omezení jen umocnila. A výskat si nemůže ani sama Tata, neboť za poslední fiskální rok vykázala propad prodejů o 35 % z 678 835 vozů na 442 052. Indové se situaci samozřejmě pokouší zvrátit a opírají se přitom hlavně o nový bestseller jménem Altroz. Hlavně ten nakopl její srpnové prodeje takovým způsobem, že meziročně vykázala na domácím trhu nárůst o 154 %.
Hlavní důvod? Excelentní poměr výkonu a ceny. Tento kompaktní hatchback Tata prodává zákazníkům za ceny od 544 tisících rupií, tedy asi 166 tisících korun. To rozhodně není mnoho na konkurenci pro Škodu Fabia, která již byla postavena s ohledem na nové emisní normy Bharat-VI (podobné limity jako v případě evropské Euro 6), které v Indii platí od letošního roku. Altroz navíc užívá novou platformu ALFA, jež umožňuje také integraci elektrického pohonu.
V příštím nebo přespříštím roce se tedy nový hatchback objeví i jako elektromobil, jenž zvládne 250 až 300 kilometrů na jeden zátah. Prozatím však bude mít indické publikum k dispozici 1,2litrový atmosférický benzinový motor se 77 koňmi a 86 Nm točivého momentu, právě tato varianta startuje na zmíněných 529 tisících rupií. Alternativou je 1,5litrový turbodiesel naladěný na 90 koní a 200 Nm, který je snad ještě zajímavější nabídnout, třebaže je dražší - úsporný a relativně výkonný čtyřválec začíná na 699 tisících rupií, což je pořád jen 213 tisíc korun. Obě pohonné jednotky přitom doplní pětistupňový manuál, později se v nabídce objeví i automat.
Jakkoliv výkony motorů nejsou ohromující, Tata je spojila s velmi nízkou hmotností pohybující se v závislosti na výbavě a motorizaci mezi 1 036 a 1 150 kilogramy. Očekávat lze tedy zejména nízkou spotřebu, jízdní dynamika se pak ještě o něco zlepší později, až nabídku rozšíří přeplňovaná jedna-dvojka se 102 koňmi.
Ještě než se podíváme dovnitř a na výbavu, je třeba dodat, že Altroz měří 3 990 milimetrů na délku, 1 755 mm na šířku a 1 523 mm na výšku. Je tak sice kratší, ovšem zároveň i širší a vyšší než Fabia. Vůči ní má ovšem především delší rozvor, jenž narostl na 2 501 mm. Vzadu lze tedy očekávat více místa než ve Škodě, v případě zavazadelníku je na tom Tata lépe pouze ve standardu (345 l versus 330 l), nikoliv po sklopení sedadel (665 l versus 1 150 l).
Tuto prohru má na kontě především dynamičtěji pojatý design, kromě toho měla automobilka při vývoji zcela jinou prioritu než zavazadelník, a sice špatný stav indických cest. Z toho důvodu Altroz počítá se světlou výškou 165 milimetrů, jenž ovlivňuje jak jeho výšku celkovou, tak i vnitřní využitelnost. Jinými slovy, cestující trpět nebudou, stejně jako problémy nečekají ani podvozek. Do cíle však převezete méně kufrů.
Standardně je pak možné očekávat především multimediální systém spárovaný se 7palcovou dotykovou centrální obrazovkou a doplněný funkcemi Android Auto či Apple CarPlay. Nechybí ani hlasové ovládání či ambientní podsvětlení, tak jako klimatizace či tempomat. Za dané peníze toho tedy Altroz nabízí opravdu hodně, navíc je opravdu líbivý. Vysokým prodejů překonávající všechny ostatní modely Taty se tedy nelze divit.
















Nový hatchback Tata Altroz je v Indii velkým hitem. S ohledem na výbavu, motory, design a cenu není divu. Foto: Tata Motors
Zdroj: Tata Motors
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Luca Marini zůstává v nemocnici, kdo pojede místo něho? včera 15:15
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 30.5.2025
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 30.5.2025
- Co nového v Supersportech? 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
Nejnovější články
Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včeraJeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva