Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MAN TGE: teprve druhá dodávka v historii značky není tak úplně MAN
12.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
MAN je proslulý výrobou větších strojů, na pole dodávek se v historii vydal jen jednou. Teď se na něj vrací, ovšem ne tak úplně sám.
Před dvěma týdny jsme si mohli představit druhou generaci Volkswagenu Crafter, která se od předchůdce neliší pouze designem, ale především jedním zásadním faktem. Německá automobilka totiž již nespolupracovala s Mercedesem, nýbrž veškerý vývoj odvedla pod vlastní střechou. Divize užitkových vozů však nezůstala ve své činnosti osamocena, pomocnou ruku jí totiž podala další koncernová značka MAN.
Ve světle této skutečnosti asi nepřekvapí, že si nově můžeme představit model TGE, tedy teprve druhou dodávku v historii jinak tradičního výrobce nákladních vozů a autobusů. Od sesterského Crafteru se přitom liší pouze jinou čelní maskou a logem, které bylo alternováno také vzadu. Lehce modifikována byla ještě vnitřní struktura předních světel, jejich tvar se však již neměnil. Dovnitř pak dorazil jen odlišný volant.
Změn tedy skutečně není mnoho, v motorovém prostoru pak nenajdeme žádnou. Také v tomto případě se totiž o pohon stará dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 102, 122 nebo 140 koní. V případě varianty BiTDI lze počítat se 177 koňmi, dále budete moci volit mezi manuálem či automatem a pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol 4Motion.
Další selekce je spojena s rozměry, kdy MAN nabídne tři rozdílné délky (7 388 mm, 6 833 mm, 5 983 mm), tři různé výšky (2 800 mm, 2 575 mm, 2 340 mm) a dva odlišné rozvory kol. Dále budou moci zákazníci vybírat mezi klasickou skříňovou dodávkou či variantou s korbou. Dorazí ovšem také kabina s podvozkem připraveným na montáž speciálních nástaveb.
Ve vrcholné formě by TGE mělo nabídnout až 18,3 metrů krychlových nákladového prostoru, celková povolená hmotnost se bude pohybovat mezi 3 a 5,5 tunami. Tažná kapacita pak počítá s dalšími 3,5 t. Stejně jako verze od Volkswagenu přitom bude i MAN vybaven také elektronickou stabilizací přívěsu či LEDkovým osvětlením zadního prostoru.
Dále je možné počítat s elektromechanickým posilovačem řízení či multikolizní brzdou, za příplatek dorazí adaptivní tempomat, parkovací senzory či zpětná kamera. První objednávky bude možné sepsat příští rok v březnu, v dubnu pak začne výroba (opět v Polsku jako u Crafteru) a v létě dorazí vozy k zákazníkům. Ceny budou upřesněny později.

Nový MAN TGE se ukázal ve společnosti svých větších sourozenců...
...i v několika karosářských variantách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB