Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati GranCabrio MC: bijec bez střechy, nebo stylovka na dietě?
22.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Maserati se rozhodlo vdechnout život odlehčené verzi nejsilnějšího GranCabria. Nebo, chcete-li, nejostřejší GranTurismo zbavit střechy.
Ano, oběma definicemi lze počastovat nové GranCabrio MC, nakonec bez přídomku Stradale. Ačkoli je jeho jméno docela složité, všechny jeho součásti jsou známé - otevřené provedení již kdysi testovaného GranTurisma se objevilo na scéně loni, nejostřejší varianta kupé jménem MC Stradale pak ještě o něco dříve. Když si pak obě tyto verze dáme dohromady, vyjde z toho GranCabrio MC - vůz, u nějž vlastně nevíme, co si o něm myslet.
Pokud jsou vám totiž známé aspekty výše zmíněných provedení nejatraktivnějšího Maserati dneška, pak víte, že GranCabrio je hlavně stylovka a k jejímu charakteru jdou spíše verze jako Fendi než už loni odhalený Sport s vyšším výkonem a ostřejším naladěním. Ale proč ne. Varianta MC Stradale je nicméně něco jako (a teď to trochu přeženeme) Ferrari 430 Scuderia vedle „obyčejné” čtyřistatřicítky. Tedy vůz, který oproti základnímu provedení více než přidává výkon raději ubírá hmotnost a autu jako celku dodává ostré ladění schopné odolávat i lecjaké okruhové akci. Jak jde tohle dohromady s těžším a z podstaty jinak zaměřeným kabrioletem?
Na tuto otázku odpověď nemáme, rozhodné vám ale můžeme říci, že italskému kabriu to s doplňky MC pořádně sluší. A o to tu zřejmě půjde především. Stejně jako v případě kupé se dočkalo nových, o dost výraznějších nárazníků, dodatečných otvorů na kapotě motoru, většího difuzoru, jiných koncovek výfuků a decentního spojleru na víku kufru. Nechybí ani výraznější boční prahy a černě lakovaná kola z lehkých slitin. Také v interiéru se zjevně hraje na stejnou notu jako u kupé, jakkoli celkový pohled do něj zatím není k dispozici.
V případě techniky máme jen kusé informace, ale i kdybychom neměli žádné, to podstatné bychom uhádli. Co se týče motoru, vůz přebírá „hardware” Sportu, tedy silnější osmiválec 4,7 s výkonem nejvýše 450 koní při 7 000 ot./min a točivým momentem až 510 Nm při 4 750 otáčkách. To vše bude spojeno s automatickou převodovkou a pohonem zadních kol.
Podstatnější ale bude úspora hmotnosti, která u kupé MC Stradale činí plných 110 kilogramů. Kolik to bude u kabrioletu zatím Maserati nesdělilo, menší číslo ale očekávat nelze. Odvíjet se od něj pak bude i zatím neznámá dynamika, jenž by měla bezpečně překonat tu platnou pro GranCabrio Sport. To zrychluje na stovku za 5,2 sekundy a dosáhne rychlosti až 285 km/h.
Jak vidíte, spoustu detailů zatím neznáme, nejsme si ale jisti, že jsou u tohoto provedení nějak zvlášť podstatné. Maserati na svém kanálu na Youtube zveřejnilo první video, či spíše audio, které na premiéru vozu v Paříži láká právě skrze jeho zvuk. A máme pocit, že o ten a o vzhled tu půjde v první řadě. Nebo snad máte pocit, že by si někdo na okruhové řádění koupil kabriolet?
Více vám na každý pád řekneme po pařížské premiéře této novinky, při níž se (alespoň doufáme...) dozvíme podrobnější technické parametry a snad i cenu. Třeba Maserati ještě něčím překvapí...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.












Na autosalonu v Paříži nové Maserati GranCabrio MC ukázalo, že s tím místem na zadních sedadlech to není až tak žhavé. A to přesto, že vpředu seděly útlé modelky









Maserati GranCabrio MC Stradale je podivným slepencem nejostřejšího kupé a stylového kabrioletu. Buď bude vším, nebo ničím...
Špatně italská novinka rozhodně nezní...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
před 10 hodinami
Jeremy Clarkson a James May jsou v slzách, o víkendu zemřel jejich bývalý kolega z Top Gearu
včera
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
včera
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
včera
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
