Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati GranTurismo Sport: vážně nový model pro Ženevu
20.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Že ostřejší provedení GranTurisma není ničím novým? To máte pravdu, verze Sport ale přesto nová je. A nejen svým jménem.
Základní GranTurismo se i v našem testu objevilo již v roce 2008, zrovna tou dobou ale Maserati dobře vědělo o zájmu zákazníků pořídit si také něco trochu ostřejšího. Záhy proto představilo provedení GranTurismo S s posíleným motorem, brzdami, upraveným podvozkem i vzhledem, aby právě takto smýšlejícím jedincům vyšlo vstříc. A zřejmě zamířilo správným směrem, neboť „eSko” se od té doby stalo vůbec nejprodávanějším provedením dnes nejmenšího trojzubce.
Automobilka tento model navíc průběžně vylepšovala. Loni přišla s verzí Automatic Sport Pack chlubící se rychlejším automatem a upraveným výfukem, naposledy pak vyrukovala s provedením Limited Edition určeným pouze pro dvanáct zákazníků. Tehdy jsme ještě netušili, že jde o labutí píseň GranTurisma S, jak jej známe, ale bylo tomu tak. Od letošního léta totiž žádné S k mání nebude, nahradí jej verze Sport.
Hlavním důvodem bude zřejmě fakt, že S asi neznělo dost sportovně, nepůjde ale o stejný vůz s pouze pozměněným jménem. Základem bude pochopitelně nadále „staré dobré” GranTurismo, dostane ale dále upravený osmiválcový motor objemu 4,7 litru, který bude vozu nově dodávat až 460 koní výkonu (o 10 více než dosud). Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a maximální rychlost přes 285 km/h, přesná čísla ale hodlá držet v tajnosti až do autosalonu v Ženevě.
Motorem ale vše jen začíná. Jistě zajímavou zprávou je i fakt, že k dispozici budou dvě převodovky, žádná z nich nicméně nebude manuální. Vaše volba bude moci padnout buď na již dobře známý automat ZF s hydrodynamickým měničem, nebo sekvenční převodovku, zřejmě některé z převodovek F1, kterou dříve dostávala Ferrari. V obou případech půjde o šestistupňové skříně, jejich ovládání páčkami pod volantem u auta tohoto ražení asi nikoho nepřekvapí.
Po stránce vzhledu poznáte GranTurismo Sport od „eSka” hlavně při pohledu na přední nárazník, který je z velké části přepracován. Jeho nově tvarované otvory pro přívod chladícího vzduchu mají lépe vyhovět motoru i brzdám, kousek od nich ale najdeme i nová hlavní světla s LED pro denní svícení. Vzadu můžeme vidět též lehce upravená a mírně zatmavená světla.
Pohled do interiéru v tuto chvíli není k dispozici, Maserati ale slibuje nová, samozřejmě lepší sedadla a modifikovaný volant. Ostatní by mělo zůstat při starém.
Jak jsme již několikrát zmínili, vůz oslaví svou veřejnou premiéru v Ženevě, kde nám o něm Maserati řekne vše podstatné. Zatím můžeme dodat jen tolik, že do prodejů by se GranTurismo Sport mělo dostat na sklonku letošního léta za zatím neznámou cenu, nelze ale očekávat zásadní rozdíl proti dnešní cenovce verze S. Varianty GranTurismo a ještě ostřejší GranTurismo MC Stradale zůstanou v nabídce beze změn.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
















GranTurismo Sport na pořádné sadě fotek ze Ženevy
Maserati GranTurismo Sport na prvních dvou uvolněných fotografiích
Pro srovnání podoba dosavaní verze S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 7 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 9 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 10 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva