Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: nabídka motorů se rýsuje, atmosféry nečekejte
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Atmosférické motory jsou v nové Quattroporte patrně minulostí. Obě nové pohonné jednotky - V6 i V8 - se budou spoléhat na dvě turbodmychadla.
Jsou tomu dva týdny, co přestala být tajemstvím šestá generace italské sportovní limuzíny Maserati Quattroporte. Byla odtajněna samotnou automobilkou dva měsíce před svou plánovanou výstavní premiérou, která se odehraje na lednovém detroitském autosalonu. Novinka vyvíjená pod dohledem Ferrari má být samozřejmě odpovědí na Porsche Panamera či Aston Martin Rapid, při prvním představení však Maserati zamlčelo technická data, a tak jsme netušili, nakolik bude reakce razantní.
Podrobnější informace o technice jsme se měli dovědět až těsně před výstavou, ačkoli espézetka „QP 530 HP“ byla náznakem, jaký potenciál by se mohl ukrývat pod přední kapotou. A vskutku tomu tak zřejmě i je, jak potvrzují italští kolegové z Auto edizione, kterým se podařilo vypátrat detaily. Podle jejich zdrojů dostane nová inkarnace tradičního Quattroporte celohliníkové motory V6 a V8 s přímým vstřikováním a dvojicí turbodmychadel.
Menší třílitr bude mít 410 koní a kromě verze s klasickým uspořádáním, tedy pohonem zadních kol, se objeví také provedení se systémem 4x4. Zadokolka se dostane na stovku za rovných pět sekund a pojede 285 km/h. Čtyřkolka ukrojí z času zrychlení na 100 kmh/h desetinu vteřiny a maximálka se zhorší o stejně zanedbatelný 1 km/h.
Druhá jednotka - 3,8 V8 - bude schopna pomocí přeplňování vyprodukovat 530 koní, což ji zajistí schopnost akcelerovat z 0 na 100 za 4,7 sekundy a podržení plynu až na podlaze dostatečně dlouhou dobu pak také nejvyšší rychlost 307 km/h. Oba agregáty budou standardně spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, známou z vozů BMW, Audi nebo Jaguar, počítejte ale s tím, že Maserati si ji nechá naprogramovat podle svých specifických požadavků.
Už minule jsme psali, že zážehové motory má doplnit dvakrát přeplňovaný dieselový šestiválec, Italové jej však údajně v prvních specifikacích nemají, a tak je možné, že buď dorazí později, anebo zůstane vyhrazen pro SUV, menší sedan nebo obojí. Litovat by asi v tomto případě nebylo čeho...














V8 bi-turbo bude mít 530 koní
Zdroj: Auto edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 4 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 5 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
