Masivní propouštění oznámila první mainstreamová automobilka, skončí tisíce lidí

Dosud podobné záměry oznámily jen prémiové značky, těm mainstreamovým se zatím propouštění vyhýbalo. Nyní už neplatí ani to, plných 14 procent lidí v dalších letech nechá jít německý Opel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Masivní propouštění oznámila první mainstreamová automobilka, skončí tisíce lidí

15.1.2020 | Petr Prokopec

Masivní propouštění oznámila první mainstreamová automobilka, skončí tisíce lidí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dosud podobné záměry oznámily jen prémiové značky, těm mainstreamovým se zatím propouštění vyhýbalo. Nyní už neplatí ani to, plných 14 procent lidí v dalších letech nechá jít německý Opel.

Když francouzská skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2017 začala přebírat Opel, německou protistranu ujišťovala o zachování všech pracovních míst. Rušit se zároveň neměly ani žádné továrny. Nicméně již o pár měsíců bylo vše jinak, Francouzi totiž naznačili, že jsou potřeba škrty ve výši 28 miliard korun, aby se Opel dostal do roku 2020 do zisku. V té době se však předpokládalo, že přechod na nové emisní limity bude mnohem hladší a že elektromobily budou žádanější. Spořit se tedy mělo pomalu všude, jen ne na zaměstnancích.

Situace je však momentálně diametrálně odlišná. Německý deník Handelsblatt přišel s informací, dle které se Opel skutečně chystá propouštět. Nepůjde přitom o nic maléhonebude malý, neboť pro automobilku v současnosti pracuje něco přes 30 tisíc lidí. Hned 4 100 z nich, tedy zhruba 14 procent, se pak dočká vyhazovu. Prvních 2 100 zaměstnanců má být dle listu propuštěno během následujících pěti let, další dva tisíce lidí se mají pakovat do konce roku 2029.

Tato zpráva nejspíše nebyla dobře přijata v Německu, neboť vyhazovy se budou dávat hlavně v továrnách v Rüsselsheimu, Eisenachu a Kaiserslautenu. Daný poměr tedy bude daleko tragičtější, neboť pro značku v těchto podnicích pracuje 16 tisíc lidí. Každý čtvrtý tedy bude muset vyklidit svou skříňku. Automobilka přitom zaměstnance již se stavem věcí obeznámila, mnohem podstatnější je pro ni ovšem fakt, že propouštění bylo odsouhlaseno odbory.

„Tato dohoda jen přispěje ke zlepšení naší konkurenceschopnosti,“ uvedl v tiskovém prohlášení šéf Opelu Michael Lohscheller. Dá se nicméně předpokládat, že automobilka k propouštění přistoupila kvůli zajištění své životaschopnosti. Rozhodně není první, dosud ale takové záměry představily jen prémiové značky jako Mercedes. Opel je první mainstreamovou automobilkou a dá se očekávat, že není ani poslední. Hlavně kvůli příchodu elektrické éry budou donuceni k rozdávat výpovědí prakticky všichni. V následujících letech by proto mělo o práci přijít až 150 tisíc lidí a propouštění dopadne i na Čechy.


Masivní propouštění oznámila první mainstreamová automobilka, skončí tisíce lidí - 1 - Opel propousteni avizo 01Masivní propouštění oznámila první mainstreamová automobilka, skončí tisíce lidí - 2 - Opel propousteni avizo 02Masivní propouštění oznámila první mainstreamová automobilka, skončí tisíce lidí - 3 - Opel propousteni avizo 03
Také Opel se přidává do party automobilek, které budou muset kvůli elektrifikaci propouštět, z těch mainstreamových je první

Zdroj: Handelsblatt

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše