Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Masivní propouštění oznámila první mainstreamová automobilka, skončí tisíce lidí
15.1.2020 | Petr Prokopec
Dosud podobné záměry oznámily jen prémiové značky, těm mainstreamovým se zatím propouštění vyhýbalo. Nyní už neplatí ani to, plných 14 procent lidí v dalších letech nechá jít německý Opel.
Když francouzská skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2017 začala přebírat Opel, německou protistranu ujišťovala o zachování všech pracovních míst. Rušit se zároveň neměly ani žádné továrny. Nicméně již o pár měsíců bylo vše jinak, Francouzi totiž naznačili, že jsou potřeba škrty ve výši 28 miliard korun, aby se Opel dostal do roku 2020 do zisku. V té době se však předpokládalo, že přechod na nové emisní limity bude mnohem hladší a že elektromobily budou žádanější. Spořit se tedy mělo pomalu všude, jen ne na zaměstnancích.
Situace je však momentálně diametrálně odlišná. Německý deník Handelsblatt přišel s informací, dle které se Opel skutečně chystá propouštět. Nepůjde přitom o nic maléhonebude malý, neboť pro automobilku v současnosti pracuje něco přes 30 tisíc lidí. Hned 4 100 z nich, tedy zhruba 14 procent, se pak dočká vyhazovu. Prvních 2 100 zaměstnanců má být dle listu propuštěno během následujících pěti let, další dva tisíce lidí se mají pakovat do konce roku 2029.
Tato zpráva nejspíše nebyla dobře přijata v Německu, neboť vyhazovy se budou dávat hlavně v továrnách v Rüsselsheimu, Eisenachu a Kaiserslautenu. Daný poměr tedy bude daleko tragičtější, neboť pro značku v těchto podnicích pracuje 16 tisíc lidí. Každý čtvrtý tedy bude muset vyklidit svou skříňku. Automobilka přitom zaměstnance již se stavem věcí obeznámila, mnohem podstatnější je pro ni ovšem fakt, že propouštění bylo odsouhlaseno odbory.
„Tato dohoda jen přispěje ke zlepšení naší konkurenceschopnosti,“ uvedl v tiskovém prohlášení šéf Opelu Michael Lohscheller. Dá se nicméně předpokládat, že automobilka k propouštění přistoupila kvůli zajištění své životaschopnosti. Rozhodně není první, dosud ale takové záměry představily jen prémiové značky jako Mercedes. Opel je první mainstreamovou automobilkou a dá se očekávat, že není ani poslední. Hlavně kvůli příchodu elektrické éry budou donuceni k rozdávat výpovědí prakticky všichni. V následujících letech by proto mělo o práci přijít až 150 tisíc lidí a propouštění dopadne i na Čechy.



Také Opel se přidává do party automobilek, které budou muset kvůli elektrifikaci propouštět, z těch mainstreamových je první
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nejnovější články
Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
včeraModerní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
včeraTato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
včeraMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraMajitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 14:48 - pavproch
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB