Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2014: nová generace dorazí na zkrácené platformě modelů CX-5 a 6
1.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Komponenty podepírající novou Mazdu 6 jsou pro japonskou značku Alfou i Omegou. Dostane je proto i nová trojka i nástupce vrcholného SUV CX-9.
Sdílení komponentů není v rámci automobilového průmyslu nic nového. Neděje se navíc jen v rámci jedné značky, navzájem spolupracují i výrobci, kteří by ještě před pár lety jakékoliv vynášení informací mimo brány továrny nepovolili. Možnost snížení nákladů zvláště v současné, ne zrovna stabilní době prostě láká, což je patrné i na krocích japonské Mazdy. Ta již před rokem ohlásila svou spolupráci s Alfou Romeo při vývoji nové generace roadsteru MX-5, tím ale její snahy značky o redukci nákladů nekončí - šetřit se snaží i „na vlastním písečku“.
Podle kolegů z Just Auto se totiž jeden z britských importérů nechal slyšet, že příští Mazda 2, která by se měla představit ještě letos (současná generace se prodává od roku 2007), bude postavena na nové odlehčené platformě Skyactiv. Tedy komponentech, jež sdílí mnohem větší crossover CX-5 a které najdete také pod kabátem Mazdy 6. Modularita by ovšem měla zaručit potřebné zkrácení, stejně jako prodloužení. Platformu by totiž měly převzít veškeré modely s pohonem předních kol (a případně přiřaditelnou zadní nápravou).
To znamená, že stejné komponenty jako u větší šestky, najdeme také u nové trojky, která má dorazit již v létě. Od roku 2014 pak budou podepírat i velký crossover CX-9, samostatný výrobní program tak bude vyhrazen jen zmíněné MX-5, pick-upu BT-40 nebo u nás neprodávaným vozům kategorie kei car. Pro tyto modely je navíc určena i jiná marketingová strategie, zatímco automobily s platformou Skyactiv čeká zkrácení životního cyklu.
Podle britského importéra je totiž aktuálně používaná strategie (facelift po čtyřech letech, nový model po šesti nebo sedmi) minulostí. Nově by totiž Mazda měla najet na čtyřletou životní dráhu svých předokolek, přičemž vždy po dvou letech bude představena výrazná modernizace. V podstatě ještě zcela novou Mazdu 6 tak dle tohoto vzorce čeká již za dvanáct měsíců facelift, který bude v roce 2016 následovat nová generace. Docela „fičák“, co říkáte?
Jsme tedy opravdu zvědavi, zda realita nakonec veškeré tyto informační novinky potvrdí. I když v případě zmíněného sdílení platformy asi není pochyb, k obdobnému kroku dnes přikročila prakticky každá značka. Příkladem za všechny budiž Volkswagen, na rozdíl od Japonců však Němci zastávají spíše dlouholetý životní cyklus, kdy takový Passat je na trhu již osm let a Polo čeká facelift po čtyřletém období. Tak uvidíme, jaká strategie je lepší.









Již stávající verze Mazdy 2 staví na nízké hmotnosti. Nová generace by ale díky komponentům Skyactiv měla ještě pár dalších kil shodit
Zdroj: Just Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 10 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub