Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný benzinový model se má představit ještě letos v prosinci, nabízet 200 koní a neutrální chování. Kromě toho prý Mazda chystá i ostrý diesel.
Tuzemská Škoda není jedinou automobilkou, která v poslední době plní stránky Autoforum.cz někdy i několikrát denně. Obdobný stav panuje také u japonské Mazdy, která se nám dnes již postarala o zábavu oficiálním odhalením nového „trojkového“ sedanu. Při té příležitosti jsme si mohli projít nabídku motorů, která zahrnuje dva benzinové agregáty (ve třech naladěních) a jeden turbodiesel. Více jich přitom nebude, a to dokonce ani ve verzi MPS, která by prý mohla dorazit již v prosinci letošního roku.
Podle jednoho z hlavních techniků, který si přeje zůstat v anonymitě, totiž nová Mazda 3 MPS již nedostane pod kapotu 2,3litrový přeplňovaný motor. Místo toho sáhne po vyladěné verzi atmosférického dvoulitrového čtyřválce SkyActiv-G, který ve standardu nabízí 120 nebo 165 koní. Nově by z toho ovšem mělo být něco okolo 200 koní, přičemž pohonná jednotka si k nim pochopitelně pomůže vysokými otáčkami.
Ve srovnání se stávajícími trendy, které zastávají třeba Renault Clio RS nebo chystaná Honda Civic Type-R, tak jde o vskutku neobvyklý krok. Zvláště, když nové MPS se nebude moci pochlubit lepším zrychlením z klidu na stovku než předchůdce - podle zdroje má totiž klesnout lehce pod 7 sekund, zatímco dosud nejvýkonnější trojka zvládala tuto disciplínu za 6,1 s.
Na druhou stranu, s ohledem na snížení hmotnosti standardní verze se dá očekávat, že Mazda by mohla nabídnout výjimečnou hbitost. A při ohlášených škatulatech v motorovém prostoru, která přinesou méně kilogramů přímo nad přední nápravu, pak zřejmě jistotou bude i neutrální naladění, než aby MPS zavánělo nedotáčivostí.
Tento neduh lze daleko spíše očekávat od ostrého dieselového modelu, který by se postavil Golfu GTD. Na druhou stranu by však vůz s 2,2litrovým „naftožroutem“ byl nejrychlejším v nabídce (což je již jeho standardní verze s výkonem 150 koní dnes), neboť podle evropského šéfa značky Jeffa Gyutona by mohl sprintovat na stovku stejně rychle jako dosavadní MPS. Zajímavá strategie, ale proč ne?








Nová Mazda 3 MPS se má představit s poladěným atmosférickým dvoulitrem, zatímco dosavadní model užíval 2,3litrový přeplňovaný motor
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu říká, že technika značky vydrží totéž co ta od Toyoty, krátce předtím ohlásil 110. letošní svolávací akci
před 3 hodinamiNěmci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
před 5 hodinamiVěrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
před 6 hodinamiAutomobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 8 hodinamiŠéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.06. 16:47 - pavproch
- BMW Divize 10.06. 15:23 - pavproch
- Přepis auta z Německa 10.05. 19:15 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam
- IT poradna 10.05. 14:20 - pavproch
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam