Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný benzinový model se má představit ještě letos v prosinci, nabízet 200 koní a neutrální chování. Kromě toho prý Mazda chystá i ostrý diesel.
Tuzemská Škoda není jedinou automobilkou, která v poslední době plní stránky Autoforum.cz někdy i několikrát denně. Obdobný stav panuje také u japonské Mazdy, která se nám dnes již postarala o zábavu oficiálním odhalením nového „trojkového“ sedanu. Při té příležitosti jsme si mohli projít nabídku motorů, která zahrnuje dva benzinové agregáty (ve třech naladěních) a jeden turbodiesel. Více jich přitom nebude, a to dokonce ani ve verzi MPS, která by prý mohla dorazit již v prosinci letošního roku.
Podle jednoho z hlavních techniků, který si přeje zůstat v anonymitě, totiž nová Mazda 3 MPS již nedostane pod kapotu 2,3litrový přeplňovaný motor. Místo toho sáhne po vyladěné verzi atmosférického dvoulitrového čtyřválce SkyActiv-G, který ve standardu nabízí 120 nebo 165 koní. Nově by z toho ovšem mělo být něco okolo 200 koní, přičemž pohonná jednotka si k nim pochopitelně pomůže vysokými otáčkami.
Ve srovnání se stávajícími trendy, které zastávají třeba Renault Clio RS nebo chystaná Honda Civic Type-R, tak jde o vskutku neobvyklý krok. Zvláště, když nové MPS se nebude moci pochlubit lepším zrychlením z klidu na stovku než předchůdce - podle zdroje má totiž klesnout lehce pod 7 sekund, zatímco dosud nejvýkonnější trojka zvládala tuto disciplínu za 6,1 s.
Na druhou stranu, s ohledem na snížení hmotnosti standardní verze se dá očekávat, že Mazda by mohla nabídnout výjimečnou hbitost. A při ohlášených škatulatech v motorovém prostoru, která přinesou méně kilogramů přímo nad přední nápravu, pak zřejmě jistotou bude i neutrální naladění, než aby MPS zavánělo nedotáčivostí.
Tento neduh lze daleko spíše očekávat od ostrého dieselového modelu, který by se postavil Golfu GTD. Na druhou stranu by však vůz s 2,2litrovým „naftožroutem“ byl nejrychlejším v nabídce (což je již jeho standardní verze s výkonem 150 koní dnes), neboť podle evropského šéfa značky Jeffa Gyutona by mohl sprintovat na stovku stejně rychle jako dosavadní MPS. Zajímavá strategie, ale proč ne?








Nová Mazda 3 MPS se má představit s poladěným atmosférickým dvoulitrem, zatímco dosavadní model užíval 2,3litrový přeplňovaný motor
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha