Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později
23.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rotační motor se skutečně vrátí, v obou případech jej přitom doprovodí lehké šasí SkyActiv. A to i díky loňskému rekordnímu zisku Mazdy.
O návratu rotačního motoru již bylo sepsáno bezpočet článků. Řada z nich si navíc odporovala, pročež se mohl každý oprávněně dotazovat, zda se Wankel do nabídky Mazdy skutečně vrátí. Japonská automobilka přitom s konkrétní odpovědí dlouho váhala, nyní zde ovšem máme navýsost dobré zprávy. Dorazit by totiž neměla jen nová generace modelu RX-7, ale také vrcholný supersport, který bude danou technologii používat rovněž.
Celou záležitost bychom ale měli vzít pěkně od počátku, pročež se musíme vrátit do minulého fiskálního roku (skončil 31. března 2014). Ten byl pro Mazdu nadmíru úspěšný, neboť vykázala rekordní zisk přesahující 1,41 miliardy dolarů (cca 28,2 mld. Kč). Díky tomu mohou nemalé finance zamířit do vývojového oddělení, které se mimo jiné bude zabývat právě vývojem rotačního motoru.
Aby přitom s ním spojené náklady doznaly alespoň částečného ospravedlnění, nevznikne sporťák jeden, ale rovnou dva. Pokud přitom do dané rovnice přihodíme novou Mazdu MX-5, k jejímuž odhalení dojde během pár týdnů, pak zde máme tříčlenné portfolio, díky čemuž značka bude moci soupeřit s Toyotou, Nissanem a Hondou, jejichž sportovní nabídka rovněž počítá se třemi modely.
Zatímco malý roadster je víceméně věcí hotovou, návrat kupé RX-7 je naplánován na rok 2017. Ten je pro Mazdu významný, neboť slavit bude 50leté výročí modelu Cosmo. Tedy prvního vozu značky, který ke svému pohonu užíval právě rotační motor. Novinka tak bude opravdu zajímavým dárkem k tomuto jubileu, přičemž stát bude na prodloužené verzi platformy nové Mazdy MX-5.
Ještě více bychom se ovšem měli těšit na rok 2020, kdy se k Japonsku bude upínat celý svět. V Tokiu se totiž uskuteční Olympiáda, čehož chce automobilka využít. Sama o sobě totiž bude oslavovat sté výročí od založení, díky čemuž se na světlo světa dostane vrcholný supersport s pravděpodobným názvem RX-9. I o jeho pohon se bude starat rotační motor, výkon však vyletí vysoko nad 300 koní.
Otázkou přitom je, jakým způsobem Mazda potenciál pohonné jednotky navýší. Ve hře je totiž buď elektricky poháněný kompresor, nebo rovnou hybridní ústrojí. Tím by RX-9 šlo do přímého souboje s Hondou NSX, Nissanem GT-R i Toyotou Supra. I v tomto případě přitom bude použito šasí SkyActiv, kromě vysokého výkonu by tedy Mazda mohla ohromit také nízkou hmotností.
Ačkoliv se tedy Evropská unie i mnohé státy a města snaží srazit automobilový průmysl na kolena, zjevně nás ještě nějaké ty světlé zítřky čekají. Doufejme jen, že Mazda stávající stanovisko časem opět nepřehodnotí. Nějaký ten „haló-model“ totiž její nabídka potřebuje jako sůl.






Výroba Mazdy RX-7 byla ukončena již v roce 2002. Nyní však japonská automobilka chystá velký návrat
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
