Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-4 nafocena bez špetky maskování, toto je japonská X4
15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový crossover se vzhledem přiblíží Mazdě CX-3, praktičností pak modelu CX-5. Pod kapotou nabídne motory na benzin i naftu.
Japonská automobilka v poslední době evidentně mlžila, když naznačovala, že stále ještě neví, zda přijde s produkční verzi konceptu Koeru. Jak se totiž nyní ukazuje, most mezi Mazdami CX-3 a CX-5 je již hotov. Či maximálně ve finální fázi vývoje. Model CX-4 (stále může jít také o CX-6) byl totiž nafocen zcela bez maskování, pročež si můžeme být stoprocentně jisti, že na trhu bude skutečně dříve než druhá generace crossoveru CX-5, s jejímž příchodem se počítá v roce 2017.
Kdy přesně se ovšem Mazda CX-4 objeví, to prozatím není jisté. S ohledem na stav věcí bychom ovšem tipovali, že ke slavnostnímu debutu by mohlo dojít již na začátku března v Ženevě nebo na jeho konci v New Yorku. Do prodeje by se pak novinka dostala ve druhé půli letošního roku, alespoň tedy na mezinárodních trzích. Zda ale vše dopadne tak, jak zde malujeme, to je ve hvězdách. Od spekulací tedy raději přistoupíme k reálnějším faktům.
Tak tedy, japonská novinka by měla oslovit přesně ty zákazníky, kteří touží po sportovním vzhledu Mazdy CX-3, nicméně zároveň požadují praktičnost většího modelu CX-5. Z toho důvodu by se produkční verze měla držet rozměrů přisouzených konceptu, tedy délky 4 600 milimetrů, šířky 1 900 mm, výšky 1 500 mm a rozvoru 2 700 mm. Ve srovnání s mohutnějším sourozencem tedy sice bude širší, nicméně zároveň také delší a nižší.
Počítat tedy můžeme s atletickým vzhledem připomínajícím druhou generaci Mazdy CX-9, na příchod takových 21palcových litých kol, jenž zdobily koncept Koeru, ovšem můžeme zapomenout. V tomto ohledu nejspíše vrcholem budou příplatkové devatenáctky, standardně by však model CX-4 měl užívat ráfky o nějaké dva palce menší. S nimi pak dorazí klasická zpětná zrcátka nebo čelní sloupky a výrazný zadní spoiler.
Profil vozu je jasně „kupátkoidní”, záď není na nových snímcích až tak patrná. Nemůžeme tedy prozatím říci zda zachovány budou koncovky výfuku zasazené do nárazníku. Nicméně jisté odhalení v tomto ohledu přinesla předchozí sada špionážních fotek ještě zakamuflovaného modelu, kde již koncovky mířily pod vůz. Obdobné nejasnosti panují rovněž po stránce interiérové, nicméně zde by Mazda CX-4 měla kráčet ve stopách většího modelu CX-9.
Pod kapotou se pak objeví 1,5litrový diesel SkyActiv-D nebo dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G, se kterými budou spřaženy šestistupňové manuální či automatické převodovky. Více by ale již mělo zaznít během oficiálního debutu, který, jak jsme již naznačili, nejspíše bude za dveřmi.






Chystaná Mazda CX-4 byla již nafocena zcela bez maskování, její debut je tedy za dveřmi
Zdroj: PopSUV přes IndianAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 5 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 4 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 5 hodinamiMercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 6 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 7 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva