Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-4 oficiálně odhalena. Až 192 koní japonské X4 ale nepotěší každého
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový crossover je určen primárně čínskému publiku, jež může vybírat mezi dvěma benzinovými motory a pohonem předních nebo všech čtyř kol.
O novém japonském crossoveru se zmiňujeme soustavně prakticky od loňského debutu konceptu Koeru na frankfurtském autosalonu. Letošek se pro změnu nesl hlavně ve světle špionážních snímků produkčního modelu, který měl dle mnohých spekulací nést označení CX-4. Tyto domněnky byly potvrzeny až v březnu, krátce poté byla zmíněna i premiéra na autosalonu v Pekingu. Souběžně s tím jsme se ovšem dozvěděli, že novinka má prozatím zamířit pouze na čínský trh.
Tento fakt se s oficiálním představením nezměnil, přičemž aktuálně není jisté, kdy a zda vůbec se Mazda CX-4 podívá také do Evropy. Odpověď možná dorazí až na podzim do Paříže, tak tuto otázku necháme prozatím otevřenu a budeme se již věnovat jen samotnému vozu. Ten vychází z modelu CX-5, jehož rozvor 2 700 milimetrů a šířka 1 840 mm zůstaly zachovány. Délka se natáhla na 4 633 mm, výška pro změnu klesla na 1 535 mm.
Po stránce motorické je možné u základní verze počítat s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem SkyActiv-G, který přední nápravu zásobuje 158 koňmi a 202 Nm točivého momentu skrze šestistupňový automat. Stejnou převodovku přitom dostane i 2,5litrová pohonná jednotka naladěná na 192 koní a 250 koní, v tomto případě je však již standardem pohon všech kol. Spotřeba pak byla vypočítána na 6,2 l, resp. 7,2 l/100 km.
Jízdní dynamika zveřejněna nebyla, přesunout se tak můžeme ke vzhledu. Ten vychází ze zmíněného konceptu Koeru, přítomna zůstala rozměrná čelní maska doplněná úzkými diodovými světlomety. Vzadu nechybí střešní spoiler, kterému společnost dělá koncovka výfuku v každém rohu. Nad nimi byly do nárazníky zakomponovány mlhovky, standardem jsou pak 17palcová litá kola (k mání jsou i devatenáctky) a světlá výška 20 cm.
Po nastoupení dovnitř vás obklopí již důvěrně známá atmosféra, v jejímž případě se počítá s malým volantem či centrálním sedmipalcovým displejem vystupujícím z palubní desky. Ovládání je alokováno na středovém tunelu, stejně jako elektronická parkovací brzda, zatímco v případě středové konzole je možné počítat s dvouzonovou klimatizací. Tím nám ale dostupné informace končí.


























Mazda CX-4 se ukázala na autosalonu v Pekingu, do Evropy zatím nemíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 33 minutamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda