Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda jde proti proudu jako nikdy dříve, v Evropě nabízí auto jedině bez turba
9.10.2020 | Petr Miler
Obvykle považujeme za zázrak, když některá ze značek udrží v nabídce aspoň jeden motor bez přeplňování. U Mazdy by něco takového nepřekvapilo, ale prodávat vůz jen s atmosférami?
Nedávno jsme psali, jak Mazda kráčí proti proudu, když na trh posílá motor, s nímž ostatní končí. Jde o atmosféricky plněný benzinový řadový šestiválec, což je dnes na automobilovém trhu bez nadsázky ohrožený druh. Na takový stroj si ještě chvíli počkáme, jak je ale vidno, Mazda ani nemusí rozšiřovat nabídku, aby šokovala - někdy stačí, když ji omezí.
Kolegové z britského Autocaru dnes informovali, že Mazda pro celou Evropu vyřazuje z nabídky modelu 6 2,2litrový turbodiesel SkyActiv-D, neboť s ním není schopna vyhovět novým emisním pravidlům EU. Tedy byla by toho schopna, ale jen za cenu investic, kterou by další prodeje dieselové šestky neospravedlnily.
To v dnešní době není až tak výjimečný krok, u Mazdy má ale velmi neobvyklé následky. Protože tahle japonská značka zrovna neholduje turbům a všechny ostatní motory v nabídce jsou nepřeplňované benziny, stalo se, že model 6 bude dále nabízet bez jediného turbomotoru v nabídce, ať už na benzin nebo naftu. To snad musí být jediný takový případ u masově vyráběného auta, a to v době, kdy takové BMW nenabízí ani jeden nepřeplňovaný motor napříč celým spektrem modelů. Je to něco skoro nepochopitelného, ale je to fakt.
Jak bude Mazda s touto strategií úspěšná, ukáže čas, pokud by ale zákazníci toužili byť jen po turbodieselové dva-dvojce, určitě by ji v nabídce udržela. Ostatně, v některých dalších modelech, typicky SUV - nebo se to tak aspoň v tuto chvíli jeví - by měla zůstat dále k dispozici. Mazdy si kupují často lidé, kterým se její vystupování z „evropského motorového šiku” zamlouvá, takže proč truchlit nad koncem něčeho tak tuctového, jako je turbodiesel...
Pozoruhodné také je, že jakkoli v Evropě Mazda 6 s dieselem skončila, v USA se s ním naopak na trh chystá. To už skoro zavání snahou jít proti proudu za každou cenu, ale nakonec proč ne, i to je marketingová strategie.











Mazda se rozhodla skoncovat s dieselem 2,2 v nabídce modelu 6 pro Evropu, čímž jej učinila vozem nabízejícím jen a pouze atmosférické benziny. Ukažte nám druhé masově vyráběné auto, o kterém se to dnes dá říci. Foto: Mazda
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včeraJeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva