Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 možná jednou turbo dostane, i když mu šéf vývoje nefandí
5.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrá verze japonského roadsteru je v plánu. Značka však neví, zda se zaměří na vyšší výkon nebo na čistokrevné reakce spojené s atmosférou.
Od představení čtvrté generace Mazdy MX-5 uplyne zakrátko rok. Ani po tak dlouhé době se ovšem nejnovější japonský roadster nedostal do českého prodeje. Na webových stránkách tuzemského importéra totiž již po několik měsíců v řadě svítí pouze nápis „Již brzy“. Momentálně přitom čekáme na standardní provedení, ještě větší trpělivostí by se tedy měli obrnit zájemci o ostrou verzi. V jejím případě totiž zjevně nebyl ani zahájen vývoj.
To ovšem nicméně neznamená, že by se o provedení MPS již nějakou dobu nemluvilo. Mazda přitom střídavě naznačuje, že pod kapotou takového modelu se bude nebo naopak nebude nacházet turbodmychadlo. Jak celá situace dopadne, to je vskutku sporné. Jasno do celé věci totiž nevnesl ani šéf projektu vývoje čtvrté generace Nobuhiro Yamamoto.
Hlavní technik japonské novinky ještě na Festivalu rychlosti v Goodwoodu pomalu naznačoval, že vyšší výkon je věcí nemyslitelnou. Zájemce toužící po větším stádu koní totiž odkázal k modelům jiných značek. Nově ovšem naznačuje, že jakékoliv jeho předchozí komentáře lze vztahovat pouze k první fázi životního cyklu otevřeného roadsteru.
„Jelikož životní cyklus vozu je vypočítán na deset let, je velmi pravděpodobné, že někdy později se dočkáme toho, o čem hovořil Kudo Hidetoshi,“ dodává Yamamoto. A odkazuje tak na slova šéfa PR oddělení japonské značky, který jako první naznačil příchod ostrého modelu, který by do vínku dostal právě přeplňovanou pohonnou jednotku.
Fanouškem turbodmychadel ovšem Yamamoto není, pročež naznačuje, že přeplňování přijde ke slovu pouze ve chvíli, kdy se Mazda rozhodne, že MX-5 MPS bude především o vyšším výkonu. Pokud ale bude středem projektu ostré verze odezva na plyn, nízká hmotnost a přirozené reakce, pak máme počítat jen s lehce poladěnou atmosférou.
Šéf projektu je logicky fanouškem spíše takového vozu, neboť dodává, že souběžně s turbem je třeba roadster osadit také mezichladičem. Navíc samotný přeplňovaný motor je více náchylný k poškození. A právě to jsou prvky, které hrají proti takové verzi. Nicméně Yamamoto nemá v rámci projektu poslední slovo, rozhodnutí značky tak může být odlišné.
Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se celá záležitost nakonec vyvrbí. Prozatím lze počítat pouze s dvěma atmosférickými motory, kdy základní 1,5litrový čtyřválec dává k dobru 131 koní a 150 Nm točivého momentu. Silnější verze pak do vínku dostala dvoulitr, který bude produkovat 160 koní a 200 Nm. Tedy ve chvíli, kdy konečně do ČR dorazí.


















































































































Mazda MX-5 je aktuálně poháněna jen atmosférickými motory. V nejbližší době se pak tato skutečnost nezmění
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch