Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor
6.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prosakující informace o motorech pro nové roadstery naznačují, že Alfa nabídne přeplňování, kdežto Mazda atmosféry. Možnou výjimkou je jen diesel.
Kabriolet poháněný dieselovým motorem sice není kombinace z nejobvyklejších, ale dnes vám ji prodají třeba u BMW v podobě 640d, Audi má svá TT či A5 s čtyř nebo šestiválci a vznětové jednotky v otevřených modelech najdete také pod kapotami Fiatu 500C, Mercedesu třídy E, Mini, Beetlu či zbrusu nového Opelu Cascada. Ale v roadsteru Mazda MX-5?
Dnes je toto spojení nepředstavitelné, v příští generaci „nejprodávanějšího roadsteru na světě“ by se však taková věc mohla stát realitou. Tvrdí to alespoň britský týdeník Autocar, podle kterého Mazda tuto možnost momentálně zvažuje. Své zdroje kolegové neuvádí, nicméně v souvislosti s chystanou MX-5 a jejím italským protějškem Alfa Romeo Duetto Spider přidali několik dalších informací o motorech.
Předně je zajímavé, že se zcela vytratily zprávy o chystané přeplňované třináctistovce, která byla původně pro MX-5 považována za jistotu. Autocar dnes tvrdí, že Mazda se bude snažit za každou cenu zůstat u atmosférických motorů SkyActive a jako základ pro roadster poslouží šestnáctistovka o výkonu 130 koní. Další možnosti známé nejsou, mluví se však také o dvoulitru z Mazdy 6g.
Na motory s turbodmychadly bude naopak spoléhat Alfa. Nejlevnější provedení má být osazené čtrnáctistovkou MultiAir s výkonem 120 koní, nad ní bude trůnit tentýž agregát vyladěný na 170 koní a na vrcholu by teoreticky mohl stanout čtyřválec s turbodmychadlem 1750 TBi z Alfy 4C a výkonem mezi 200 až 300 koňmi.
Výchozí převodovkou se zřejmě stane šestistupňový manuál, Alfa pak bude mít k dispozici také dvouspojkové skříně TCT a na stejném systému údajně pracují také Japonci. Opět se kromě jiného povídá také o velmi nízké hmotnosti obou roadsterů. MX-5 1,6 SkyActive ND by údajně měla vážit jen kolem 800 kg, což je z dnešního pohledu výrazně méně i ve srovnání s podtunovou MX-5 NA. Bez rozsáhlého použití kompozitů by něco takové asi možné nebylo, to však příliš nekoresponduje s image dostupného sportovního vozu, a tak zřejmě bude rozumnější počkat si na výsledek.
Vidět bychom jej mohli nejpozději do dvou let, předpokládáme však, že přesnější ověřené informace začnou navenek prosakovat o něco dříve.





Představy amatérských návrhářů pracují na plné obrátky, skutečnou podobu obou aut však zatím neznáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:48 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
