Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá

(+ živé foto) Produkční verze italského sporťáčku je tady. Má 240 koní, na stovku zrychlí za 4,5 s a dočkala se i lehčích designových změn.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá

5.3.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá

/

(+ živé foto) Produkční verze italského sporťáčku je tady. Má 240 koní, na stovku zrychlí za 4,5 s a dočkala se i lehčích designových změn.

Po letech slibů a natahování fandů na skřipec Alfa konečně překročila svůj stín a na scénu uvádí Alfu Romeo 4C. Italská automobilka tak na letošním ženevském autosalonu vzala vítr z plachet všem Tomášům, kteří v příchod produkční verze konceptu z roku 2011 již nevěřili. Obavy vůbec nebyly plané, problémy evropské divize mateřského Fiatu jsou dobře známy. Alfa Romeo však nakonec splnila, co několikráte slíbila (a stejně tak i odvolala). Nakonec ještě před ženevským debutem na malém dvoudveřovém kupé učinila pár posledních designových retuší.

Nejviditelnější to je u čelních partií, kde přibyly dva ventilační otvory. Pozměněn byl také tvar zadního difuzoru, stejně jako se na kapotě motoru objevuje výrazné karbonové křídlo a nikoliv jen naznačený spoiler, jaký jsme mohli spatřit na zádi červeného exempláře ještě pár dní před autosalonem. Otázkou však samozřejmě zůstává, zda tyto modifikace budou vyhrazeny jen pro první sérii Launch Edition, či zda je bude možno doplnit i k pozdějším exemplářům Alfy Romeo 4C.

Odpověď však zřejmě nemá ani samotná automobilka. Nebo ji nechce prozradit. Místo toho se hodlá soustředit na samotnou výrobu tisícovky exemplářů, které sérii Launch Edition formují. Již dopředu přitom bylo určeno, že rovná polovina produkce zamíří do Spojených států, 400 vozů zůstane vyhrazeno Evropě, Africe a Střednímu východu a zůstatek se rozprchne do zbytku světa. Cena pro Evropu pak činí 60 000 Eur (cca 1 500 000 Kč), což na malý sporťáček s přeplňovanou osmnáctistovkou není zrovna málo.

Po stránce motorické přitom budou všechny tyto modely naprosto identické. Těšit se lze na přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec naladěný na 240 koní spojený s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Stovku by tak Alfa Romeo 4C se suchou hmotností 895 kg měla pokořit za pouhých 4,5 sekundy při své cestě k nejvyšší rychlosti přes 250 km/h.

Rychlost v přímce však nemá být prioritou, o čemž svědčí i přítomnost nového voliče DNA. Kromě režimu dynamického, normálního a pro veškeré druhy počasí (že by zimní úroveň?) je totiž k mání také úroveň Race, kdy dochází k úplné deaktivaci stabilizace a protiskluzu. Alfa přitom dodává, že tento režim je ideální pro závodní dráhy.

Právě na okruzích by přitom sporťáček 4C měl vyjma nízké hmotnosti uplatnit i své kapesní rozměry. S délkou 4 000 mm, šířkou 2 000 mm, výškou 1 180 mm a rozvorem 2 400 mm se totiž pohybuje mezi Lotusy Elise a Evora, které jsou považovány za ideální závodní nástroje. Ke stejnému renomé očividně směřuje i italská novinka.

Pro všechny majitele první tisícovky exemplářů je tak k dispozici (již v ceně vozu) speciální školení v doprovodu závodních jezdců, kteří jim umožní dostat z modelu 4C plný potenciál. Od roku 2014, kdy Alfa Romeo hodlá produkci navýšit na 2 500 vozů ročně, by pak měla být k mání také ryze závodní verze.

Mimo to hodlá italská automobilka příští rok představit také model Stradale, který má nabídnout výkon 270 koní, a plánuje se i kabriolet. To je ovšem hudba budoucnosti. Prozatím tak můžete vybírat pouze z barvy exteriéru, kdy k mání je bílá White Carrara nebo červená Alpha Red.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 1 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 01Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 2 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 02Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 3 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 03Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 4 - Alfa Romeo 4C 2013 zive dalsi 01Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 5 - Alfa Romeo 4C 2013 zive dalsi 02Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 6 - Alfa Romeo 4C 2013 zive dalsi 03Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 7 - Alfa Romeo 4C 2013 zive dalsi 04Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 8 - Alfa Romeo 4C 2013 zive dalsi 05Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 9 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 04Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 10 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 05Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 11 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 06Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 12 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 07Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 13 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 08Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 14 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 09Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 15 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 10Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 16 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 11Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 17 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 12
Živé snímky sériové 4C z ženevského Palexpa

Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 18 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 01Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 19 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 02Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 20 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 03Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 21 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 04Alfa Romeo 4C v detailech: je hodně lehká, rychlá i pekelně drahá - 22 - Alfa Romeo 4C Launch Edition 05
Alfa Romeo 4C získala těsně před debutem sériové verze pár nových designových kliček, z nichž nejvíce patrné jsou ventilační otvory v čelních partiích. Výkon 240 koní, hmotnost pod jednu tunu či exkluzivita však byly zachovány

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše