Může i produkční Alfa 4C vážit jen 850 kg? Může, protože je sakra malá (foto)

Pokud jste koncept tohoto auta viděli naživo, jistě vám neříkáme nic nového. Ale pokud ne, je dobré si srovnat měřítka - tahle fotka vám to umožní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Může i produkční Alfa 4C vážit jen 850 kg? Může, protože je sakra malá (foto)

6.2.2013 | Petr Miler | 2 příspěvky

Může i produkční Alfa 4C vážit jen 850 kg? Může, protože je sakra malá (foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jste koncept tohoto auta viděli naživo, jistě vám neříkáme nic nového. Ale pokud ne, je dobré si srovnat měřítka - tahle fotka vám to umožní.

O chystané Alfě Romeo 4C píšeme docela často. Rozhodně častěji, než by se dalo očekávat v případě auta, které se před léty představilo světu jako koncept a od té doby s ním jeho výrobce, alespoň navenek, neudělal zhola nic. Jenže koncern Fiat nám jej docela pravidelně připomíná, a to tak, že jeho budoucí příchod slibuje, odkládá a zase slibuje a toto jsou prosím jen změny, které se odehrály za poslední měsíc a kousek. Během dvou let Italové podobných signálů vyslali ještě násobně více.

Pokud ale budeme brát jako bernou mini poslední slova Sergia Marchionneho, pak Alfa 4C bude, a to ještě letos. Jakou podobu nabere sériová verze je zatím pochopitelně otázkou, jakkoli nám poslední interní informace naznačily mnohé. Přesto tu zůstávají nezodpovězené minimálně dvě otázky - jestli někdo bude schopen za sportáček s motorem 1,8 turbo „vysolit” cenu Porsche Boxster/Cayman a zda se Alfě Romeo může podařit udržet i v produkční podobě autu hmotnost pouhých 850 kilogramů.

Odpověď na první otázku si zřejmě nejlépe dáte sami, na druhou zatím pochopitelně odpovědět neumíme. Že „ano” nemusí být jen doufáním věčně pozitivních „alfistů” ale naznačuje přiložený snímek testovacího prototypu, který byl uživatelem služby Postimage pořízen v blíže nespecifikovaných garážích. Nezachycuje vlastně nic nového, je to už párkrát viděný prototyp 4C, právě spočinutí na parkovišti ale v plné nahotě ukazuje jednu jeho zapomínanou vlastnost - tohle auto je sakra malé.

V obvyklém garážovém stání, které akorát padne okolostojícím kompaktům či autům střední třídy, vypadá jak bílá myška krčící se vystrašeně v rohu terária pro divého hada. Podmínky tedy nahrávají tomu, aby se auto takto jevilo, nic ale nemění na tom, že je nejen mimořádně nízké, ale i úzké a krátké. A víte jak nejlépe ušetříte hmotnost? Že by uhlíkovými vlákny? Ne, materiálem, který nepoužijete...

Nic to pochopitelně nedokazuje, ale leccos to naznačuje. Podle nás je docela dobře možné, že takto malé auto i spolu s oněmi uhlíkovými vlákny bude mít výrazně podtunovou hmotnost, klidně i 850 kg. Možná už jsme jako oni alfisti, ale přinejmenším bychom si to přáli - lehká sportovní auta byla vždy skvělá...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Může i produkční Alfa 4C vážit jen 850 kg? Může, protože je sakra malá (foto) - 1 - Alfa Romeo 4C spy garaz 01
Fotka z pravděpodobně hotelové garáže ukazuje, jak malinkatým autem i produkční Alfa 4C bude

Zdroj: Postimage.org

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše