Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans
31.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější roadster světa se v Las Vegas objevil se světelnou rampou, zkráceným řazením či hasicím a telemetrickým systémem.
V loňském roce japonská automobilka představila na tuningové show SEMA celou plejádu modelů. Mezi nimi figuroval i koncept MX-5 Super20, který minimálně svým startovním číslem 55 skládal hold slavnému speciálu 787B, jenž jako jediný japonský vůz historie vyhrál 24 hodin Le Mans. Obdobnou poctu má vyjádřit i koncept letošní, přičemž již samotný název Super25 naznačuje, že ani Mazdě MX-5 není evoluce cizí.
Co se tedy změnilo? V prvé řadě můžeme zmínit vzhled, který upustil od bílého lakování (startovní číslo 55 ovšem zůstalo zachováno) a raději preferoval červenou. Bílé jsou alespoň „rychlé pruhy“, kterým sekundují černé doplňky. Ve stejném odstínu jsou také 17palcová kola Volk Racing T37, na něž byly obuty pneumatiky BFGoodrich g-Force R1.
Interiér pak dostal mnohem komplexnější ochrannou klec či závodní sedačky Sparco Evo, do nichž vás upoutají šestibodové pásy. Veškerý „tapecírung” šel v rámci odlehčování přes palubu, zachována tak byla kvůli homologačním pravidlům pouze palubní deska. Nový je také sportovní volant bez airbagu, zatímco středová konzole hostí telemetrický systém AiM MXL. Na zadní hliníkové plato se nastěhoval hasicí systém, celý komplet pak završuje instalace světelné rampy PIAA.
Mazda to tedy se závoděním myslí opravdu vážně, kompletní technické parametry ovšem nezveřejnila. Víme tak pouze to, že MX-5 Super25 dostala zkrácené řazení a brzdy Brembo. S ohledem na fakt, že hmotnost by měla klesnout pod tunu, ovšem na zajímavé jízdní zážitky bude stačit i standardní dvoulitrový motor s výkonem 160 koní. Zaručit by totiž měl zrychlení z klidu na stovku okolo 6 sekund a nejvyšší rychlost nějakých 200 km/h. A to by snad nemělo urazit ani ty nejnáročnější „miatisty”...



















Koncept Mazda MX-5 Super25 skládá hold hlavně závodnímu speciálu 787B, který jako jediný japonský automobil vyhrál 24 hodin Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub